היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שחיקה, שביעות רצון וכוונת עזיבה בחברת דפי זהב

עבודה מס' 065236

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת העזיבה באירגונים גדולים כגון חברת דפי זהב.

9,013 מילים ,31 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בעובדי חברת דפי זהב ובדקת את הקשר בין השחיקה ושביעות הרצון של העובדים כלפי החברה לבין עזיבתם את החברה או נטיות לעזיבה, כאשר הבעיה העיסקית היא עזיבה וירידה בתפוקת העובדים.
נושא השחיקה הינו נושא הנדון רבות בספרות. גם אם מקורות הלחץ ורמות השחיקה שונים בכל מקצוע ביטויי השחיקה בד"כ דומים: בהדרגה מאבד איש המקצוע עניין בעבודתו התלהבותו פגה, הוא מפתח עמדה שלילית כלפי עצמו, רגשות עוינות כלפי חבריו לעבודה ולקוחותיו, זלזול ואדישות. תופעות אלו עלולות להתבטא גם ברמת תפקודו של הארגון: מוסר עבודה ירוד, רמת ביצוע נמוכה , העדריות ושיעור תחלופה גדולים. חלק גדול מהחוקרים מצא כי שחיקה יכולה להיות גם צעד ראשון לקראת עליית המודעות העצמית, העשרת הבנה ושלב מקדים לצמיחה והתפתחות אישית . לכן אנשים שחוו שחיקה ולמדו להתגבר עליה, ייתכן וימשיכו בחיים טובים יותר.
רוב ההגדרות למושג שחיקה מתייחסות בצורה זו או אחרת לתהליך של אובדן אנרגיה נפשית וירידה בתפקוד כתוצאה מלחצים יום-יומיים נמשכים. השחיקה נוצרת מתנאי עבודה לוחצים הגורמים לאובדן משאבים פיזיים ונפשיים, האנשים שהופכים קורבנות השחיקה הם בעיקר אנשים דינמיים כריזמטים ומכווני משימה, בעלי רמת ציפיות לא ריאלית אשר מתעקשים להמשיך במאמציהם להשיג אותן ציפיות. הוא מונה את הסימפטומים הנפוצים לתופעה בניהם: עייפות, ניתוק, שעמום וציניות, חוסר סבלנות ועצבנות גוברת.

השערות המחקר היו:
1. ככל שהעובד יותר שחוק הוא יטה לעזוב את החברה.
2. ככל שהעובד מרגיש יותר שביעות רצון כך הוא נוטה יותר לעזוב.
3. יש קשר בין שחיקה לשביעות רצון.

אוכלוסיית המחקר כללה את כל עובדי החברה אשר מועסקים בה. הדגימה היתה אקראית (נוחות), הווה אומר כל מי שאפגוש או שתהיה לי נגישות אליו. לעובדים חולק שאלון באמצעותו נעשה ניסיון לבדוק מהם הגורמים מהו המתאם בין השחיקה לבין המשתנים התלויים (נאמנות לארגון, וכד'). שיטת הניתוח היא כמותית.
התוצאות הראו כי הבעיה של חוסר שביעות רצון ולשחיקה קיימים בארגון- רוב העובדים מוטרדים ממקום עבודתם מסיבות שונות והם אינם מרוצים. השערות המחקר אוששו ברובן למעט מספר קשרים בין ממדי משנה והראו כי אכן יש קשר בין המשתנים. כלומר עולה כי רוב העובדים מעוניינים לעזוב את החברה אולם לאור הכירם את המצב בשוק העבודה הכללי- ולאור התנאים הטובים יחסית שחברת דפי זהב נותנת להם- הם מציינים כי אינם ששים לעזוב את החברה.

תוכן עניינים
1. מבוא
1.1 הצגת הארגון והבעיה
1.1.1 הצגת הארגון
1.1.2 הצגת הבעיה
1.2 מטרות המחקר
1.2.1 מטרות אקדמיות - מחקריות
1.2.2 מטרות יישומיות
2. סקירת ספרות
2.1 משתני המחקר - הגדרות נומינליות ואופרציונליות
2.2 השערות המחקר
2.3 רציונל המחקר
2.4 מודל המחקר
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם
3.2.1 הגדרת אוכלוסיית המחקר
3.2.2 הגדרת אוכלוסיית המדגם
3.2.3 תיאור שיטות המחקר
3.2.4 שיקולים בבחירת שיטת דגימה
3.3 כלים
3.4 הליך המחקר
3.5 שיטת הניתוח הסטטיסטי
4. ממצאים
5. דיון וניתוח
6. סיכום מסקנות והמלצות
7. מגבלות המחקר
8. המלצות למחקר עתידי
רשימת מקורות
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

דפי זהב היא החברה הגדולה בישראל לרישום מספרי טלפון של חברות על פי סיווגים מקצועיים
כמו כן היא מאגדת ומפיצה את מדריך הטלפון של בזק כחלק מהסכם שת"פ בין שתי החברות.
כ- 95% מהיקף המכירות של דפי זהב נובעות ממכירת שטחי פרסום ומרישומי לקוחות ב-69 מדריכים שונים המחולקים לציבור בישראל חינם .
כמו כן לחברה הכנסות נוספות מתחום האינטרנט בו מוכרת החברה מגוון מוצרים שונים הכוללים בניית אתרים ומוצרים תלויי אתר, יש לציין כי אגף זה הינו במגמת עלייה ברווחיותו בשנתיים האחרונות , בניגוד למוצרים המודפסים אשר נמצאים במגמת ירידה .
במהלך שנת 2002 החליטה הנהלת החברה על ייעול תהליכי עבודה שכללו פיטורי עובדים במחלקות שונות, שינוי מהותי בתגמול אנשי המכירות אשר הרע את תנאי העסקתם, העמסת העבודה על מספר עובדים קטן יותר במחלקת שרות לקוחות ומחלקת הייצור בעקבות צמצום בכ"א .
הדבר גרם ל:
1. שחיקה ועייפות בקרב העובדים הקיימים, ביטוי אי שביעת רצון ונטיות עזיבה.
2. קונפליקטים שנוצרו בין המחלקות עקב השינויים - אי שיתוף פעולה בין מחלקת השיווק והמכירות והמחלקה הלוגיסטית.

תגים:

עובדים · עומס · מעמסה · תגמול · אישי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שחיקה, שביעות רצון וכוונת עזיבה בחברת דפי זהב", סמינריון אודות "הקשר בין שחיקה, שביעות רצון וכוונת עזיבה בחברת דפי זהב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.