היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין לחץ ושחיקה למידת שביעות רצון בקרב 'מכורים' לעבודה לעומת אלה שאינם

עבודה מס' 050795

מחיר: 337.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מקרה ביחידת מג"ב.

12,470 מילים ,58 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המשאב האנושי בארגון הנו נכס חשוב של כל ארגון. לארגון עסקי, כמו גם לארגון ממשלתי, קשה יהיה להתקיים ולשגשג ללא בסיס של משאב אנושי איכותי ויעיל.
בסביבה התחרותית של היום, ללא דאגה לשביעות רצון המשאב האנושי ולניתובו ליעדי הארגון, הצלחת הארגון והישרדותו לאורך זמן מוטלת בספק (תומס ל. קוויק, 1998).
ביחידה מיוחדת במשמר הגבול, חלה לאחרונה ירידה משמעותית באיכות ביצוע משימה של לוחמים ביחידות מג"ב. הדברים מתבטאים, לדוגמא, בירידה בשיעור תפיסות גנבים ורכבים גנובים. הבעיה הבולטת עקב עליית המדרגה בהיקף הפשיעה הלאומית.
המחקר בדק השפעתם של גורמי לחץ ושחיקה על שביעות רצונם של שוטרים ביחידת מג"ב, באוכלוסייה שבתוכה הוגדרו מכורים לעבודה ושאינם מכורים לעבודה. נמצא קשר אפשרי בין גורמי לחץ ושחיקה לבין שביעות רצון של
המשרתים ביחידה.

המחקר הנוכחי התבסס על שתי השערות שונות:
* לחץ ושחיקה מביאים לרמת שביעות רצון נמוכה אצל עובדים שאינם מכורים לעבודה.
*לחץ ושחיקה אינם משפיעים על שביעות רצון אצל עובדים שהנם מכורים לעבודה.

לצורך ביצוע המחקר נעשה שימוש בסולם MBI של מאסלך וג'ונסון (1986), המכיל פרמטרים של בחינת מידת השחיקה ובשאלון "פעילות יתר" של ד"ר דב זוהר ממחלקת מחקר ופיתוח בטכניון. השאלונים נשלחו ל-60 קצינים ושוטרים ביחידה. אוכלוסיית המדגם רוכזה ומילאה את השאלון. השאלונים היו אנונימיים, לצורך עיבוד ממצאי המחקר שימשו נתוניהם של 75 קצינים המצביעים על שיעור היענות של %.75

במחקר זה נמצאו הקשרים בין לחץ ושחיקה לשביעות רצון נמוכה אצל עובדים שאינם מכורים לעבודה וכן אוששה ההשערה שלחץ ושחיקה אינם משפיעים על שביעות רצון העובד המכור לעבודה.

תוכן עניינים:
פרק א' - מבוא
פרק ב' - סקירה ספרותית
פרק ג ' - שיטה
פרק ד' - ממצאים
פרק ה' - דיון וניתוח
פרק ו' -מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספח - שאלונים

תגים:

שיטור · משטרה · הנעה · מוטיבציה · עזיבה · צבא · ibm

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין לחץ ושחיקה למידת שביעות רצון בקרב 'מכורים' לעבודה לעומת אלה שאינם", סמינריון אודות "הקשר בין לחץ ושחיקה למידת שביעות רצון בקרב 'מכורים' לעבודה לעומת אלה שאינם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.