היישום אינו מחובר לאינטרנט

המופע של טרומן

עבודה מס' 069532

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט כיצירה פוסט-מודרנית.

4,582 מילים ,12 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הבסיס למחשבה הפוסט-מודרנית נולד בתום מלחמת העולם השנייה. תוצאות המלחמה הביאו את הפילוסופים לערער על מסורות ואידיאולוגיות חברתיות ותרבותיות שרווחו עד אז בעולם המערבי. תפיסות אידיאולוגיות כגון דת, השכלה, מרקסיזם- נתפסו לאחר המלחמה כ-'סיפורי על' כוזבים שנועדו לשרת את מי שעיצב אותם באמצעים מניפולטיביים.

העבודה תדבר על מאפיינים פוסט-מודרניים כפי שהם באים לידי ביטוי בסרט "המופע של טרומן".
העבודה תעסוק בניתוח הסרט "המופע של טרומן" כיצירה פוסט-מודרנית. הפרקים יעסקו ביצירה: בראשון יסופר על דמויות הסרט, בשני הפרקים האחרים אציג מאפיינים פוסט-מודרניים, כאשר אחד מהם ידבר על המציאות בעידן הפוסט-מודרני ועל קץ האידיאולוגיה; והפרק השלישי יציג את נושא התקשורת והצריכה התרבותית. ולבסוף, אציג סיכום לעבודה זו. העבודה תעסוק בניתוח הסרט "המופע של טרומן" כיצירה פוסט-מודרנית. הפרקים יעסקו ביצירה: בראשון יסופר על דמויות הסרט, בשני הפרקים האחרים אציג מאפיינים פוסט-מודרניים, כאשר אחד מהם ידבר על המציאות בעידן הפוסט-מודרני ועל קץ האידיאולוגיה; והפרק השלישי יציג את נושא התקשורת והצריכה התרבותית. ולבסוף, אציג סיכום לעבודה זו.

תוכן עניינים:
הקדמה
-מהו פוסט-מודרניזם ומהו קולנוע פוסט-מודרני?
-תקציר הסרט:
מבוא
-רקע ליצירה
-רקע היסטורי
-שנות ה-90: תחילת הריאליטי
-השפה של היוצר
-מקור השם "המופע של טרומן"
פרק 1: דמויות הסרט
1.1. גיבור הסרט:
1.2. כריסטוף (אד האריס). אנטי גיבור
1.3. מריל ברבנק (לורה ליני), "אשתו" של טרומן
1.4. מרלון (נוח אמריך)
1.5.סילביה/ לורן (נטשה מקלהון),אהובתו של טרומן מקולג'
1.6. קירק ברבנק (בריאן דילייט), אביו של טרומן
פרק 2: מציאות בסרט כמאפיין פוסט-מודרני
2.1. מציאות כפי שהיא באה לידי ביטוי בסרט "המופע של טרומן"
2.1.1. משל המערה של אפלטון
2.2. קץ האידיאולוגיה- ניתוק בין החיים הפרטיים לבין חיי הכלל
פרק 3: תקשורת ושינויים בתרבות הצריכה
3.1. מהו ריאליטי?
3.2. פרסום ומיתוג
3.2.1. מהו פרסום?
3.2.2. פרסומות סמויות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גיבור הסרט אינו מודע למצבו האבסורדי. הוא אומץ על ידי חברת הפקות טלוויזיונית עוד לפני לידתו והופך לכוכב ראשי בתוכנית ריאליטי בעל כורחו. התוכנית משודרת 24 שעות ביממה באולפן, המדמה עבור טרומן את העולם האמיתי. כל הדמויות האחרות הינן שחקנים המגלמים דמויות בדיוניות, אך עבורו העולם והדמויות הם המציאות. השם "טרומן" (Truman) נובע מהיותו הדמות האמיתית היחידה ב"מחזה". המפגש בין האותנטיות של הגיבור לדמויות המזויפות מביא לידי ביטוי את "אובדן הביטחון ביכולתו של אדם להבין את המציאות לאשורה - מרכיב מרכזי בתחושת העולם הפוסט-מודרניסטית."(2)

תגים:

פוסט-מודרניזם · קולנוע · אלוהים · מציאות · ריאליטי · דמות · מרכיב · תחושה · אובייקטיביות · סדר · מלחמה · אידיאולוגיה · פיקטיבי · פסטיש · רפלקסיביות · ציטוטים · מקור · משל המערה · ניתוק · תקשורת · שינויים · צריכה · תרבות · פרסום · מיתוג · סמוי · תת הכרתי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המופע של טרומן ", סמינריון אודות "המופע של טרומן " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.