היישום אינו מחובר לאינטרנט

מזיוף לאמת - ניתוח הסרט המופע של טרומן

עבודה מס' 068952

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסרט והמחשבות הפילוסופיות העומדות מאחוריו.

10,536 מילים ,24 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

אחת ההגדרות למילה "מסע" היא: "ציון של תנועה מוגדרת ממקום למקום בזמן הריאלי ובמרחב הפיזי, המדיני והתרבותי". האם היצירה "המופע של טרומן", המוגדרת כ"סרט קולנוע דרמטי קומי" והוצאה לאור בשנת 1998, יכולה להיחשב כיצירת מסע? האם ניתן לקטלג אותה יחד עם יצירות מסע מובהקות כמו מסעותיהם של "אודיסאוס" באפוס ההומרי, של "גוליבר" בסיפורי סוויפט ושל "רובינזון קרוזו" בסיפוריו של דפו? האם גיבור היצירה "המופע של טרומן" הוא גיבור אשר עובר מסע? ואם כן: איזה מסע הוא עובר? מה מטרתו? מהן התחנות במסע? מהו היעד הסופי? בעבודה זו אני רוצה לבדוק שאלות אלו. שאלת המחקר שלי היא: האם "המופע של טרומן" היא יצירת מסע?

בשביל לבחון שאלה זו אפנה לספרות מחקרית העוסקת במסע, אבדוק את מאפייני המסע על פיה ואנסה למצוא מאפיינים זהים ביצירה. אחר כך אבחן את דמות הגיבור, את התחנות שהוא עובר ואת הרלוונטיות שלהן לקידום העלילה. אקדיש פרק אשר ידון בזיקות למחזה פרגינט של איבסן אשר למדנו במהלך השנה ואנסה למצוא ניגודים והקבלות בין פרגינט לטרומן. לבסוף אנסה למצוא קשר בין היוצר ליצירה ובין היצירה לחיינו אנו ואולי אף למצוא זיקות בין טרומן לכל אחד ואחד מאיתנו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': על היצירה ויוצרה
פרק ב': ההצגה מתחילה
פרק ג': איזהו גיבור?!
פרק ד': אבני דרך במסע של טרומן
פרגינט, טרומן ומה שביניהם
סיכום
המסע שלי
מקורות

קטע מהעבודה:

התעוררות הקונפליקט - מי אני ומה שמי?
"תנאי מקדים להתהוותה של דרמה הינו הימצאותו של קונפליקט, המייצר ריגוש ומתח לאורך הדרמה כולה. התעוררות קונפליקט בין ערכים סותרים בנפשו של הגיבור, משמשת בדרמה כנקודת זינוק לתחילת המסע בפועל"(9). היצירה פותחת בסצנה בה טרומן, גיבור היצירה, מדבר אל עצמו מול המראה. על פי פישמן(10), המראה היא סמל לאמת כיוון שהיא משקפת בדיוק את העומד מולה. אצל הקדמונים שימשה המראה סמל לרבגוניותה של הנשמה ובבודהיזם המראה מסמלת את הנשמה במצב של טוהר, את האמת המשתקפת והדעת המוארת. לכל אדם המפגש מול המראה יכול להתאפיין בהרגשת אי נוחות קלה, כיוון שבמצב זה "האני האמיתי" נפגש עם "האני המזויף".

תגים:

המופע של טרומן · ניתוח פילוסופיה · מדעי הרוח · מדעי החברה · קולנוע משמעות · זהות · מציאות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מזיוף לאמת - ניתוח הסרט המופע של טרומן", סמינריון אודות "מזיוף לאמת - ניתוח הסרט המופע של טרומן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.