היישום אינו מחובר לאינטרנט

בעיית שתי האמיתות בפילוסופיה של נגרג'ונה

עבודה מס' 023061

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת הטענה כי לפי נגרג'ונה קיימת רק אמת יחסית, והצגה של ארבע גישות שונות לנושא זה.

1,724 מילים ,5 מקורות

תקציר העבודה:

נגרג'ונה (NAGARJUNA), פילוסוף שחי במאה השניה לספירת הנוצרים וראה עצמו כהוגה השייך למהיאנא (MAHAYANA).

המהיאנא מושתתת על שלש מגמות יסוד והן:
א. אימוץ מלא של אידאל הרואי.
ב. שינוי בהתבוננות הזותית-חושית.
ג. ביטוי המבוסס על חווית הריק במדיטציה.

מטרתו של נגרג'ונה היתה להביא את הבודהיזם חזרה למקורו הקדום, כלומר אל הגותו של בודהה. ב-563 לפנה"ס אמר בודהא, כי "לעולם הטל ספק בכל".
בדרך הספקנות, רצה נגרג'ונה להטיל ספק בכל דבר אפשרי, ובאמצעות הטיעון הספקני רצה נגרג'ונה להטיל ספק בכל המושגים המרכזיים בהם משתמשים הוגים בבואם להעלות את רעיונותיהם. על פי נגרג'ונה, אין שיטה פילוסופית עקבית ומסודרת, כיוון שאין אמת מוחלטת, אלא בריק. מול כל עמדה פילוסופית שהיא, אשר בהכרח מבוססת על סובסטנציה כלשהיא, תבוא עמדה נגדית. כפי שאין טוב מוחלט, יפה מוחלט, רשע מוחלט, או כל ערך אחר בעל דרגת החלטיות, כך לא תיתכן מחש\בה פילוסופית אשר תבטא את האמת.

בעבודתי אטען, כי על פי נגרג'ונה, קיימת רק אמת יחסית, כאשר האמת המוחלטת מתבטלת מלכתחילה מול כל הקיים ויכולה להתקיים רק בריק, כלומר באין.

כאשר אין כלום והחלל כולו ריק, הרי זה חוסר מציאות, שביסודה אין כלום ואותו חוסר הוויה מוחלט, הינו מוחלט, בתנאי שלא יהיו בו, לא יצורים ולא צומח ולא דומם ואפילו לא אוויר, אלא כלום לא. אפס מוחלט.

וזה אומר, שכל עוד יש דבר מה ולא משנה איזה, הרי שנמצא בחלל ובמקום ובזמן וקיימת כלפיו התיחסות מסויימת, גם אם היא שואפת לאפס וכל עוד קיימת התיחסות מינימלית, הרי שהיא חסרת אובייקטיביות ומולה תהיה התיחסות שונה ואולי אף הפוכה, כלומר שאין אמת מוחלטת-אוניברסלית, אלא יחסית ואינדבידואלית בלבד.

לצורך הדיון בטענתי, אציג ארבע גישות שונות לנושא זה, של החוקרים MURTY (להלן:מורטי), SPRUNG (להלן: ספרונג), STRENG (להלן: סטרנג) ו- CRITTENDEN (להלן: קריטנדן). לאחר הדיון אגיש את המסקנות בסיכומה של העבודה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: הדיאלקטיקה של נגרג'ונה
1.1. שתי רמות אמת
1.2. גישת המדיאמיקה - ריקות
1.3. הסבר לעולם התופעות
פרק שני: גישות שונות ביחס לבעית שתי האמיתות
2.1. הצגת הבעיה
2.2. דעות החוקרים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Crittenden, C., "Everyday Reality as fiction - a Madhyamika Interpretation", 'Journal of Indian Philosophy', Vol. 9, 1981, pp .323-333
Mouton, 1971), pp. 146-167.'Matilal , B.K., "Negation and the Madhyamika Dialectic", in Epistemology Logic and Grammar in Indian Analysis' (The Hague
Murti' T.R.V., "Samvrti and Paramartha in Madhymika and Advaita in Sprung, M. (ed), 'The Problem of Two Truths in Buddhism Vedanta" and Vedanta' (Dordrecht : Reidel 1973) pp. 9-26
Sprung, M., "The Madhyamika Doctrine of Two Truths as Metaphysics" "in Sprung ,M. (ed) 'The Problem of two Truths in Buddhism and Vedanta', (Dordrecht : Reidel '1973), pp. 40-53
Streng, F.J., "The Buddhist Doctrine of two Truths as Religious Philosophy , 'Journal of Indian Philosophy', Vol. 1, 1971, pp .262-271

תגים:

זותית · רואי · מזרח · הודו · מדיטציה · אסיה · בודהה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בעיית שתי האמיתות בפילוסופיה של נגרג'ונה", סמינריון אודות "בעיית שתי האמיתות בפילוסופיה של נגרג'ונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.