היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בפרסומות

עבודה מס' 068842

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המסרים המגדריים המצויים בפרסומות והשפעתם על הגדרת התפקידים בבית.

9,128 מילים ,40 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בחרנו להתמקד באופן בו מוצגות נשים בפרסומות. לאחרונה אנו עדים לריבוי פרסומות העושות שימוש בוטה בדימוי האישה ויוצרות סטריאוטיפ שלילי, שיש לו השלכות חברתיות מרחיקות לכת ומסוכנות. דימוי האישה העולה בחלק מן הפרסומות מקבע נשים בתפקידים מסורתיים בתחום האישי והמשפחתי ובמרחב הציבורי, עד כדי התעלמות מן ההישגים המהפכניים שהשיגו הנשים במאה השנים האחרונות. צמצום המהות הנשית לכדי אובייקט מיני, שנעשה ברבות מן הפרסומות, וקישור האישה לחפצים דוממים הופכים את הנשים לאובייקט ועלולים להגביר את האלימות כלפיהן. הצבת אידיאל יופי שאינו ניתן כמעט להשגה עלולה ליצור תסכול מתמשך ולגרום לתופעות שונות של הפרעות אכילה. ואכן, תופעות אלו מתגברות לאחרונה בקרב בנות הנעורים. מגמות אלה וכיוצא בהן עומדות בניגוד לתפיסות ולערכים של שוויון בין המינים, שאותם חרתה מערכת החינוך על דגלה.

עבודה זו הציבה לעצמה את המטרות הבאות: האחת היא לנסות לבחון את ההשפעה של הדימויים והמסרים המגדריים בפרסומות הטלוויזיה על הגדרת התפקידים בבית בין נשים וגברים נשואים; והשנייה באה לטפח אצל המשתתפים מודעות, רגישות, ערנות וביקורתיות כלפי המידע וכלפי המסרים המועברים אליהם באמצעות הפרסומות.
שאלות המחקר הן כדלקמן: הראשונה היא האם נמצא הבדל באופן הצגת הפרסומות בין דמויות הגבר והאישה בפרסומות הטלוויזיה ?
השנייה, אלו דימויים עולים בהן, ומהן ההשלכות של דימויים אלה על עיצוב התפיסות המגדריות בחברה הישראלית והגדרת התפקידים בבית בין הנשים לגברים ?
שאלות אלו נבדוק באמצעות שאלונים שיחולקו לאוכלוסיית המחקר לאחר שצפו בסדרת פרסומות המוצגות בטלוויזיה הישראלית.
אנו משערים כי ישנו קשר ישיר בין המסרים המגדריים המצויים בפרסומות לבין הגדרת התפקידים בבית בין נשים וגברים נשואים.

תוכן העניינים:
מבוא

החלק התיאורטי :
פרק 1 : מין מגדר ומה שביניהם
1.1: גבריות קלאסית וחדשה
פרק 2: מסרים תקשורתיים בפרסומות
2.1: הדרך בה מכוונים את הצופים למשמעות המועדפת לפרסומאי
פרק 3: הקשר בין המסרים המגדריים שבפרסומות לחלוקת התפקידים בין גברים ונשים
3.1: מסרים והפקת משמעויות
3.2: מגדר ופרסומת נשים וגברים בתשדירי הפרסומת הטלוויזיונית בישראל

החלק המתודולוגי :
שיטת המחקר
ממצאי המחקר

דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים:
נספח 1 : שאלון
נספח 2 : תאור מילולי של הפרסומות

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת קובצי SPSS.

קטע מהעבודה:

Friedan (1985), חשפה את התעמולה שהועלתה לאחר מלחמת העולם השנייה בארצות הברית כ"בעיה שאין לה שם" ככותרת לשכנוע נשים שאושרן טמון בבית ובמשפחה כמקור לבעיה הקולקטיבית. לגרסתה, לא דובר בכישלון אישי של האישה החשה תסכול ואי מיצוי והגשמה עצמית אלא בתופעה חברתית. שטיפת מוח זו נבעה בעיקר מהתקשורת(עיתוני נשים ופרסומות)אך גם ממערכת החינוך ועולם האינטלקטואלי בדמות משנתו של Freud (1963), מחקריה האנתרופולוגים של מרגרט מיד (1968)וכן הלאה. בין אם גורמים כלכליים וחברתיים הם שפכו עליהן לאמץ את אורח החיים הביתי (פרנץ', 1991), ובין אם הגורמים התרבותיים, מצב הנשים מאמצע שנות הארבעים עד אמצע שנות השישים במאה ה-20 היה עגום למדי.

תגים:

מגדר · מין · פרסומות · מסרים · תקשורת · צופים · נשים · גברים · חלוקת תפקידים · תשדירים · תשדירי פרסומות · פמיניזם · שובניזם · כוח · טלוויזיה · מדיה · עיתונות · דימוי האישה · מגדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בפרסומות", סמינריון אודות "ייצוג נשים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.