היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בפרסומות

עבודה מס' 066001

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד האישה מוצגת בפרסומות למוצרי טיפוח בישראל?

7,572 מילים ,23 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

הפרסום הוא אחד מגורמי החברות, שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית. עניינו של הפרסום הוא, לכאורה להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה.
אחד התהליכים שבאמצעותם מתבטאת אידיאולוגיה זו הוא יצירת דימויי הנשים בפרסום. (למיש,1994).
בחרתי לחקור את הנושא של דימויי הנשים בפרסומות כאובייקט מיני, מכיוון שלמרות השינויים שקרו בחברה, אמצעי התקשרות עדיין מציגים את הנשים כחפץ, כאובייקט מיני.
אמצעי התקשרות הם לא אלו שיצרו את הבדלים בין המינים ואת המציאות הפטריארכלית אלא, אמצעי התקשורת רק מייצגים ומחזקים את האידיאולוגיה המרכזית של התרבות המערבית.
במהלך העבודה אראה שאכן הפרסומות מציגות את האישה בדימויי של אובייקט מיני למרות כל השינויים שחלו בשנים האחרונות.
האישה עדיין מוצגת באופן סטריאוטיפי ובצורה פוגעת, תופיע בעיקר בפרסומות בהקשרים של מטבח, תפאורה למוצרים, עבודות בית ועזר כנגדו של הגבר. (פנים לכאן ולכאן,1996).
לתקשורת יוחסו ממדים של קיפוח הנשים: התעלמות מהקול הנשי, חיזוק ההגמוניה הגברית, חברות ילדים ונוער לאימוץ וקיבוע סטריאוטיפים מגדרים, קיבוע מעמדן של נשים כשולי, טיפוח תפיסות חברתיות של תפקידי מין ושותפות באפליית נשים. (וימן,1997)
כיום, המצב השתנה מעט בפרסומות וניתן לראות פרסומות בהן נשים מוצגות כבעלות כוח ובעלות סטאטוס גבוהה, אבל עדיין הרוב הגדול של הפרסומות נוטה להשתמש באישה כבעלת סטאטוס נמוך, כחפץ וכאובייקט מיני.
העבודה פותחת בהקדמה אשר מתארת את עוצמת הפרסום וכיצד משפיע ומחזק את הערכים והאידיאולוגיות של התרבות הישראלית.
הפרק השני של העבודה יציג סקירה תיאורטית אשר תבדוק את ההגמוניה ואת הבדלי הג'נדר בחברה הישראלית, כיצד החברה רואה את הנשים-מיקומן בחברה הן מבחינת משפחה והן מבחינת תעסוקה, כיצד החברה מחנכת את הילדים- על אילו ערכים, נורמות ואידיאולוגיות היא מחנכת אותם.
הפרק השלישי של העבודה יתאר איך הנשים מוצגות בעולם התקשורתי בכלל ובפרסומות בעיתונות בפרט. נראה שלמרות כל השינויים שקרו במהלך השנים עדיין הנשים מוצגות בעולם התקשרות כנחותות, כנועות ותלותיות בגבר.
בפרק הרביעי אציג את שאלת המחקר שלי ואת הקריטריונים לניתוח הפרסומות.
הפרק החמישי יעסוק בניתוח 15 הפרסומות שבחרתי על ידי 4 קריטריונים לניתוח. כל קריטריון יעסוק בנושא אשר על פיו הפרסומות ינותחו ואף נוכל לראות באיזו שיטה המפרסמים אוהבים להשתמש.
בפרק השישי והאחרון יוצגו המסקנות אחרי הניתוח של הפרסומות ואף יינתן פיתרון אחד שיכול להביא לשינוי הבעיה התרבותית בחברה הישראלית.

תוכן עניינים
הקדמה
מבוא תיאורטי
הבדלי ג'נדר
עולם התקשרות- הנשים והצגתן בעולם התקשרותי
הפרסומות בעיתונות
רקע מחקרי
ניתוח פרסומות
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הפרסומות עצמן אינן כלולות בעבודה.

קטע מהעבודה:

לפי וויליאמס (1991) המונח הגמוניה הוא שליטה אידיאולוגית של המעמד השליט על המעמד הנשלט כאשר השליטה מתבססת על שליטת ערכים ותרבות שהמעמד הנשלט מאמץ אותם כערך חיים בדרך של הסכמה בין הצדדים.
חברה פטריארכלית גובה מהנשים מחיר ברור, המתבטא בשלילת הזדמנויות, בסכנת עוני גוברת ובאלימות מינית.

תגים:

אפליה · סטריאוטיפים · מיניות · נשים · פירסומות · מעמד · האישה · מגדר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בפרסומות", סמינריון אודות "ייצוג נשים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.