היישום אינו מחובר לאינטרנט

ייצוג נשים בפרסומות

עבודה מס' 068011

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פרסומות שהופיעו בעיתונים "מעריב" ו"ידיעות אחרונות".

4,819 מילים ,19 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בחרתי לחקור את נושא דימויי וייצוגי הנשים בפרסומות, עם דגש מיוחד על תופעת הצגת נשים כאובייקט מיני. יש לציין כי בישראל, למרות השינויים שחלו ועדיין חלים בחברה לכיוון חברה מערבית מתוקנת ושוויונית, לתפיסתי כחלק מתהליך תרבותי כלל עולמי (למעט מדינות עולם שלישי), אמצעי התקשרות, ובכללם המפרסמים, עדיין עושים שימוש בהצגת הנשים כחפץ, כאובייקט מיני.
שאלת המחקר שלי היא - כיצד מוצגות נשים בפרסומות למוצרי טיפוח בעיתונים 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב' בחודשים ספטמבר אוקטובר 2007?

למטרת המחקר, בחרתי ב- 13 מודעות פרסומת מתוך מוספי המגאזין של עיתוני סוף השבוע של 'ידיעות אחרונות' ו'מעריב' ("סופשבוע" ו"7 ימים").
בכל מודעות הפרסומת שנבחרו מופיעה אישה בצורה זו או אחרת, דבר שיאפשר לחקור בצורה יעילה את ייצוג הנשים במודעות. לצורך העניין, נופו מודעות אשר בהן לא מופיעות נשים.
כל הפרסומות שנבחרו, כאמור, הן מודעות המפרסמות מוצרי טיפוח המיועדים לנשים, כלומר: קהל היעד של כל המודעות שנבחרו למחקר זה הינו - נשים.

אופן הניתוח
על מנת לענות על שאלת המחקר בצורה הטובה והיעילה ביותר, בחרתי בחמישה קריטריונים על פיהם אנתח את מודעות הפרסומת הנבחרות :
1. טקסטים
2. אופן ייצוג גופה של האישה
3. אופן הצגת פניה של האישה
4. קונוטציות מיניות
5. רקע
הניתוח יתבצע בחתך רוחבי, כלומר - בכל פעם אקח קריטריון מתוך רשימת הקריטריונים ואנסה למצוא ולהסביר כיצד הוא בא לידי ביטוי בכל הפרסומות, אם בכלל, ומהי המשמעות של האופן בו הוא בא לידי ביטוי במודעות הפרסומת. בנוסף, אנסה למצוא מכנה משותף בין מודעות הפרסומת שנבחרו, הנוגע לאחד או יותר מהקריטריונים לניתוח שבחרתי ולבסוף, אנסה להבין את מה שעומד מאחורי ייצוג כזה או אחר או כל תופעה אחרת שאמצא במהלך הניתוח.

תוכן עניינים:
1 - מבוא
2 - סקירה ספרותית
2.1 - הבדלי מגדר כהגמוניה
2.2 - נשים בתקשורת
2.3 - טקסט פתוח לעומת טקסט סגור
2.4 - האפקטיביות של מיניות בפרסום
3 - שיטת המחקר
4 - מחקר אישי
4.1 - טקסטים
4.2 - אופן ייצוג גופה של האישה
4.3 - אופן הצגת פניה של האישה
4.4 - קונוטציות מיניות
4.5 - רקע
5 - סיכום ומסקנות
6 - ביבליוגרפיה

הערת מערכת: בעבודה צוינו שמות המוצרים בפרסומת שנותחו. העבודה אינה כוללת את הפרסומות עצמן או תיאור שלהן.

קטע מהעבודה:

לפי וויליאמס (1991) משמעותו של המונח הגמוניה היא שליטה אידיאולוגית של המעמד השליט על המעמד הנשלט בחברה מסוימת, כאשר השליטה מתבססת על שליטת ערכיו ותרבותו של המעמד השליט, שאותם מאמץ המעמד הנשלט בלית ברירה כדרך חיים.
ההגמוניה, איפוא, היא מעין מצב של הסכמה בשתיקה על כך שהערכים והנורמות המרכיבים את התרבות יהיו אלו המקובלים על המעמד החזק באותה חברה.
פרידמן (1996) סובר כי התרבות מחלקת את העולם לגברים חזקים ונשים חלשות. הגברים הינם חזקים, לוחמים, מגינים, אלימים, בעלי השפעה, מנהלים, שולטים ומנהיגים, ואילו הנשים הן חלשות, תלותיות, עדינות, כנועות, זקוקות להגנה, קורבנות לאלימות, מוגבלות תנועה ונשלטות.

תגים:

פרסומת · פרסומות · פרסום · נשים · ייצוג · טקסט פתוח · הגמוניה · קריטריונים · מיני · אפליה · נ יצול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ייצוג נשים בפרסומות", סמינריון אודות "ייצוג נשים בפרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.