היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין התעללות בילדות לבין פסיכופתלוגיה בבגרות

עבודה מס' 068750

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות העוסקת בקשר בין התעללות בילדים לבין התפתחותן של הפרעות נפשיות בבגרות.

25,133 מילים ,53 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בעבודתי זו, אתמקד בקשר בין התעללות בילדים לבין התפתחותה של פסיכופתולוגיה בבגרות. קשר זה נבחן לא מעט פעמים וברוב המקרים נמצא כי התעללות בילדות מהווה גורם מכריע בהתפתחותם/אי התפתחותם של תסמינים פתולוגיים בעתיד.
ראשית כל, אציג את תופעת ההתעללות בילדים בכלליות. בפרק הפותח את העבודה אביא מספר גישות להתפתחות האישיות וביניהן: התיאוריה הפסיכואנליטית של פרוייד, האני ומנגנוני ההגנה של אנה פרוייד ותיאוריית הלמידה החברתית של בנדורה. הפרק הבא יידון במערכת המשפחתית כסוכן חברות חשוב ביותר בחיי הפרט, ובפונקציה הפסיכולוגית, לפיה משמשים ההורים מקור תמיכה עיקרי עבור הילד הקטן. לאחר מכן, אציג את ארבעת דפוסי ההתעללות הקיימים: מינית, פיסית, נפשית והזנחה ואעמוד על מהותה של הפגיעה ועל מאפייניה השונים. בהמשך, אביא תיאוריות שונות והסברים למאפיינים של ההורים המתעללים. מיהם? ומדוע הם עושים זאת?. הפרק האחרון, יוקדש כולו להשלכות הנפשיות של התופעה. מאחר ונושא הפסיכופתולוגיה הוא רחב היקף, מצאתי לנכון להתייחס לשלוש הפרעות: הפרעות אכילה, הפרעות ניתוק והפרעות אישיות, אשר גם בהן מיקדתי עצמי בשתיים בלבד: הפרעת אישיות גבולית והפרעת אישיות אנטי-סוציאלית. לכל סוגי ההפרעות הנ"ל קיים קשר ישיר לסוג התעללות זה או אחר, זאת בהסתמך על מקורות מדעיים קודמים. כמו כן, נתמכה העבודה במחקרים רבים אשר נעשו בנושא וחידדו את הקשר בין התעללות לפסיכופתולוגיה.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירה היסטורית
האמנה הבינלאומית לזכויות הילד
החוק למניעת התעללות בילדים
הגדרת התופעה
פרק ראשון: מוסד המשפחה
יחסי אם-תינוק
תפקידי האם בהתפתחות וגידול ילדים:
תפקידי האב בהתפתחות וגידול ילדים:
פרק שני: גישות תיאורטיות להתפתחות
התיאוריה הפסיכואנליטית של פרויד
האני ומנגנוני הגנה- אנה פרויד
תיאוריית הלמידה החברתית של בנדורה
פרק שלישי: סוגי התעללות
התעללות מינית
התעללות פיסית
התעללות נפשית
הזנחה
פרק רביעי: מאפיינים של הורים מתעללים
הורים המתעללים מינית
הורים המתעללים נפשית
הורים המתעללים פיסית
הורים מזניחים
פרק חמישי: התפתחות פסיכופתולוגיה בעקבות התעללות בילדות
הפרעות אישיות
הפרעות אכילה
הפרעות ניתוק
דיון
סיכום ומסקנות
סוף דבר
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

המשפחה הנה המוסד החברתי העתיק ביותר בעולם. ראשיתה כבר בגן עדן, אצל אדם וחווה. בספר בראשית נאמר "אל בית אבי תלך ואל משפחתי" (פסטרנק, 1994).
"סוציולוגים ואנתרופולוגים מגדירים משפחה כקבוצה של אנשים המזהים עצמם כקשורים זה לזה, בדרך- כלל בקשר דם, נישואים או אימוץ ויש ביניהם יחסי קרבה ותלות. הגדרה זו מדגישה את העובדה שהמשמעות של "משפחה" מובנית באופן חברתי בתרבות או בתרבות משנה מסוימת. לא כל אחד בכל מקום ובכל עת מפרש את המושג משפחה באופן זהה. ניתן להגדיר "משפחה" במונחים של שארות המבוססת על לידה או על נישואים, אך גם בצורה אחרת" (הריסון, וולפרט ולביטוב, 1999, 13).

תגים:

משפחה · אינטראקציה · התקשרות · למידה · זהות מינית · ניתוק · הזנחה · הפרעות · אישיות · אנוקרסיה · אכילה · קורבן · אלימות · הדחקה · השלכה · תסמינים · פתולוגיה · הורים · תפקיד · התקשרות · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין התעללות בילדות לבין פסיכופתלוגיה בבגרות", סמינריון אודות "הקשר בין התעללות בילדות לבין פסיכופתלוגיה בבגרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.