היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין התעללות ופגיעה בילדות, לבין פיתוח התנהגויות מצוקה וסיכון בקרב נערות מתבגרות

עבודה מס' 066520

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות מחקרית והצעת תכנית התערבות.

9,593 מילים ,49 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בקשר שבין התעללות בילדות בצעירותן, לבין היותן נערות במצוקה ובסיכון בגיל ההתבגרות. טענת העבודה הינה, שילדות אשר עברו התעללות בילדותן, תהיינה בהתבגרותן בסיכון ובסיכון רב יותר מילדים שעברו התעללות. הפגיעה, שהיא תוצר ההתעללות נותרת עם הנערה למשך כל חייה, אלא אם תצלח תוכנית התערבות ונערות במצוקה ובסיכון, ללא הערכה עצמית, תתחלנה להבין, לא רק את מצבן, אלא גם את האפשרויות העומדות בפניהן.

בפרק הראשון יוגדרו ויוצגו המושגים:
· התעללות - פיזית, נפשית, מינית והזנחה. תובהרנה המשמעויות ההרסניות של ההתעללות לנפשם של ילדים וילדות.
· פגיעה - פיזית ונפשית. הפגיעה הינה תוצר ההתעללות ומהווה מעין נגיף, אשר אינו מרפה מהנפגע.

בנוסף להגדרת המושגים הנ"ל, תובהרנה המשמעויות, הפסיכולוגיות והמעשיות לעתיד, של התעללויות ופגיעות. כן יוסבר המונח ילדים בסיכון מעוני, הזנחה או אלימות. יובהר כי הילדים בסיכון מצויים בשלוש קטגוריות: בסכנה ישירה ומיידית, סביבה מסוכנת ונסיבות העלולות לגרום לסיכון.

הפרק השני יעסוק בנערות בסיכון. ילדות שעברו התעללות, הינן נערות במצוקה ובסיכון בגיל ההתבגרות. זה הגיל שבו הן מתחילות להיחשף לעולם וכן מפתחות את זהות ה'אני' שלהן. המצוקות והסיכונים מונעים מהן לגבש זהות זו. ככלל, נוער במצוקה בגיל ההתבגרות, סובל מחסכים שאינם קיימים, בדרך כלל, עבור הנוער הרגיל. ככלל, תקופת ההתבגרות קשה, ומצוקות הנובעות מהתעללויות בילדות, גורמות לקשיים נלווים לפרוץ. בין קשיים אלה - הערכה עצמית נמוכה, הזנחה עצמית, דיכאונות, מחשבות אובדניות ונסיונות אובדניים ועוד. אם תקופת ההתבגרות קשה, ובמיוחד לנוער במצוקה, הרי שהיא קשה במיוחד עבוד נערות במצוקה. הנערות נתפסות כאובייקט מיני. אין להן את הכוחות להתמודד עם מצוקתן והן מהוות טרף קל לעבריינים, הרואים בהן יעד טוב למזימותיהם.

הפרק השלישי יציג סקירת ספרות, הנוגעת ישירות לנושא העבודה. חלקו הראשון של הפרק יבחן את השלכות ההתעללות והפגיעות שחוו הנערות בילדותן. בחלק זה תתואר תחושת הנערות ומגבלותיהן, כתוצאה מההתעללות. חלקו השני של הפרק יעסוק בהתנהגויות מצוקה. כלומר, מה עושות נערות במצוקה, במצב של חוסר אונים. כיצד הן מגיבות? מה הן חושבות? מתי הן פונות לסמים, ומתי להתאבדות. חלקו השלישי של הפרק יציג את הקשר עצמו, בין ההתעללות למצוקה. כלומר, כיצד התעללות ופגיעות יוצרות מצוקה. בחלקו הרביעי של הפרק, תובא הספרות העוסקת בדרך, מההתעללות ועד למצבי המצוקה. לאחר הסיכום תוצע תוכנית התערבות, באמצעות רכיבה טיפולית, אשר לטענתי הוכיחה עצמה במקרים דומים.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
0.1. חשיבות העבודה
0.2. טענת העבודה והצעת תוכנית התערבות
0.3. תוכנית העבודה
פרק א: התעללות ופגיעה בילדות
1.1. התעללות
1.1.1. הגדרת התעללות
1.1.2. משמעויות ההתעללות בילדות
1.2. פגיעות
1.2.1. הגדרת פגיעות
1.2.2. משמעות הפגיעות
1.3. ילדים בסיכון
פרק ב: נערות בסיכון
2.1. גיל ההתבגרות
2.2. גיבוש זהות אישית בגיל ההתבגרות
2.3. נוער במצוקה בגיל ההתבגרות
2.4. נערות בסיכון בתוך גיל ההתבגרות
2.5. התנהגויות מסוכנות בקרב נערות בגיל ההתבגרות
פרק ג: הקשר בין התעללות ופגיעות שחוו הנערות בילדות, לפיתוח התנהגויות מצוקה בשלבי התבגרותן - סקירת ספרות מחקרית
3.1. השלכות התעללות ופגיעות שחוו נערות בילדות
3.2. התנהגויות מצוקה
3.3. התעללות ופגיעות כיוצרות מצוקה
3.4. מילדות פגועות לנערות בסיכון
סיכום
הצעת תוכנית התערבות קבוצתית לעבודה עם נערות בסיכון בקהילה
הרציונל לתוכנית ההתערבות
סוג תוכנית ההתערבות - רכיבה טיפולית
הערכת תוכנית ההתערבות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

משמעותם של מושגים כהתעללות או פגיעה, הינה אלימות. האלימות יכולה לבוא בלבוד פיזי, אך גם בצורה נפשית ואף פסיבית, היינו הזנחה. על כן, כאשר מדובר בהתעללות ופגיעה בילדות, הכוונה היא לכל אחד מארבעת הסוגים הבאים, המוגדרים על ידי לוגסי (1991: 21): "אלימות מוגדרת כתוקפנות, שימוש בכוח. הגדרת התופעה מתייחסת לארבעה סוגים של אלימות: פגיעות פיזיות, הזנחה, התעללות רגשית והתעללות מינית".

תגים:

אונס · התעללות · פגיעה · מינית · נוער · במצוקה · מתבגרים · התבגרות · הורים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין התעללות ופגיעה בילדות, לבין פיתוח התנהגויות מצוקה וסיכון בקרב נערות מתבגרות", סמינריון אודות "הקשר בין התעללות ופגיעה בילדות, לבין פיתוח התנהגויות מצוקה וסיכון בקרב נערות מתבגרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.