היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין התעללות מינית בילדות ועבריינות מין בבגרות בקרב נשים

עבודה מס' 067979

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין התעללות מינית בנשים או יותר נכון בילדות ופוטנציאל ביצוע של אותם מעשים שמהם סבלו וחוו בילדות באחרים.

9,189 מילים ,36 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מטרתנו בעבודה הנה לבחון האם קיים קשר בין התעללות מינית בילדות ועבריינות מין בבגרות בקרב נשים.

ראשית נפנה לסקור מהי התעללות מינית וכיצד מגדירים התעללות מינית?
שנית, נבחן מהן ההשלכות הנובעות מטראומה שכזו.
מאחר והאינטואיציה אומרת כי לטראומה שכזו יהיו ככל הנראה השלכות קשות על אישיותו ונפשו של אדם, סיקרן אותנו לדעת האם השלכות כגון אלו עלולות להוביל אדם להתנהגות עבריינית ויותר מכך, האם האדם יתקוף כפי שתקפו אותו מינית.

כנשים, ריתקה אותנו הסטטיסטיקה מחשיכת העיניים אשר קובעת כי אחת מכל ארבע נשים הותקפה מינית בחייה(1). הסטטיסטיקה הזו, יחד עם ההשערה התמימה כי טראומה כמו תקיפה מינית, במיוחד בילדות, תוביל להשלכות קשות באישיות ובנפש, הובילה אותנו אינטואיטיבית למסקנה מחרידה והיא האם ייתכן כי אחת מכל אותן ארבע נשים אשר סובלות מההשלכות אלו עלולה להתדרדר להתנהגות עבריינית בעצמה. אך השאלה הנשאלת נוקבת יותר והיא האם יתכן כי אותה אישה אשר בעברה סבלה מהתעללות מינית עלולה בעתיד להיות מתעללת מינית בעצמה?
החלטנו לבדוק תופעה חשובה זו ולצמצם חיפושנו לעבירות מין אצל נשים בלבד.

הסתבר להפתעתנו, כי החומר בנושא זה דל ביותר וזאת ייתכן משום שהתפיסה החברתית הרווחת כיום הינה שנשים אינן מסוגלות להתנהג בצורה עבריינית. ואם אכן מתנהגות כך, מדובר במצב אה- נורמאלי. כלומר, אותה אישה עבריינית תיתפס כסוטה ויוצאת דופן באופן משמעותי(2). עקב תפיסה שלטת זו לא בוצעו מספיק מחקרים עד היום ולא נכתב דיי חומר המנסה להסביר תופעה זו וזאת מהסיבה כפי שציינו שתפיסה חברתית זו של נשים מתעללות מינית אם בילדים/ות ואם בנערים/ות ואף בגברים ונשים בוגרים נראית חסרת הגיון ולא נתפסת.
האישה נתפסת בחברה עד היום כעדינה ,רחמנית, דואגת ומטפלת ואישה שתיתן את כל נשמתה כדי להגן על ילדיה ומשפחתה, החברה בנוסף רואה את האישה כיצור חלש ומתגונן יותר מאשר תוקף ויוזם מצבים מסוכנים ולתפיסה זו תרמה רבות הגישה הפמיניסטית שהציגה את האישה כזו שלרב אינה יוזמת מצבים מיניים, כחלשה יותר ואדם שיש יותר לדאוג לו ולזכויותיו.
לדעתנו כנשים תפיסה שכזו יכולה לנבוע הן מהפן הפטריאכלי התופס את הנשים כחלשות, עדינות ולא מסוגלות לפשוע והן מהפן ההפוך התופס את הנשים כעליונות, טובות לב ורחמניות. לכן החלטנו לבחון את התופעה לעומקה, לנסות להבין את הסיבות הגורמות לכך שהחברה אינה מכירה בהתעללות מינית על ידי אישה כפי שהיא מכירה בתופעה זו ביחס לגברים.

בעבודה זו ננסה לבדוק האם השלכות מסוימות של התעללות מינית בנשים או יותר נכון בילדות יכולות ליצור אצלן פוטנציאל לבצע את אותם מעשים שמהם סבלו וחוו בילדות באחרים. ננסה לברר מהן אותן השלכות מהן סבלו קורבנות ההתעללות המינית בידי נשים.
דבר נוסף שננסה לבדוק הוא האם ישנו הבדל בהשלכות ההתעללות אותן חוו הקורבנות בין סוג המתעלל לדוג' האם ישנו הבדל בהשפעה של ההתעללות על הקורבן כאשר מדובר באם שמתעללת לעומת אישה זרה או נערה מתבגרת שמתעללת.
שאלה נוספת שהטרידה אותנו היא האם המתעללת אכן תוקפת מינית עקב צורך מיני או שישנן סיבות מורכבות יותר לתוקפנותה והתעללותה המינית.
ראשית נסקור את התפתחות התפיסה החברתית לגבי עבריינות נשים במשך השנים, ואת הגורמים לעבריינות אצל נשים מבחינה כללית, בחלק הבא של העבודה נסקור את תופעת ההתעללות המינית כאשר הנשים הן התוקפות והמתעללות מינית, נפרט את סוגי ההתעללות האופייניים לנשים והדרך בה הן מבצעות אותן, ננסה להבין את הלך המחשבה העובר במוחותיהן כאשר הן מבצעות את ההתעללות ונסביר את ההשלכות המיוחדות בסוג כזה של התעללות. בחלק האחרון של העבודה לאור הממצאים והמסקנות אליהן הגענו נבחן ונבדוק האם אכן ייתכן מצב בו נשים שעברו התעללות מינית בילדותן עלולות לפתח דפוס עברייני ואף אותו דפוס עברייני מיני אותו חוו בילדותן כקורבנות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. התעללות מינית בילדות- הגדרה
3. השלכות ההתעללות לטווח הארוך
3.1 רקע
3.2 ההשפעות
4. התעללות מינית על ידי נשים- תפיסה חברתית
4.1 רקע
4.2 שני הבדלים עיקריים בין תוקפים ממין זכר ונקבה
4.3 התפתחות תפיסת התופעה
4.4 התפיסה כיום- נשים עברייניות מין
5. עבריינות נשים - הגורמים
6. מחקר - האם העבריינות משמשת כפיתרון לנשים שהיו קורבנות להתעללות בילדותן?
6.1 הממצאים
6.2 דיון
6.3 סיכום ומסקנות
7. נשים מתעללות מינית
7.1 סוגי התעללות מינית בידי נשים
7.2 השלכות התעללות מינית בידי אישה
8. הקשר בין התעללות מינית בילדות אצל נשים לבין עבריינות מין בבגרותן
9. סיכום ומסקנות
10. רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

התעללות מינית הינה כל צורה של פעילות מינית בילד/ה על ידי מבוגר או על ידי ילד או ילדים אחרים במצב בו אין הסכמה מצד הילד וגם במצב בו יש הסכמה או בנסיבות בהן לא ניתן לקבל את הסכמתו מפאת גילו או סיבה אחרת(3).
התעללות מינית כוללת מס' רב של פעולות ומצבים כיד הדמיון "הטובה" לדוג: מגע פיזי באזורים אינטימיים בגוף, חשיפת אברי המין, אקסיביזם- המבוגר מראה את מערומיו לילד בכך שמתלבש על ידו כשכוונתו הינה מינית, חשיפת הילד לתכנים מיניים ופורנוגרפיים, החדרת חפצים לגוף הילד, אונס, קיום מין אורלי/אנאלי, אילוץ הילד/ה להתבונן בעוד המתעלל מאונן והרשימה עוד ארוכה(4).

תגים:

התעללות · מינית · סטטיסטיקה · מיניות · עבריינות · אלימות · נשים · אונס · הטרדה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין התעללות מינית בילדות ועבריינות מין בבגרות בקרב נשים", סמינריון אודות "הקשר בין התעללות מינית בילדות ועבריינות מין בבגרות בקרב נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.