היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמון הלקוחות בבנק פועלים

עבודה מס' 067707

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר בין נכסיות המותג, איכות השירות ועמדות נתפסות של התקשורת לבין אמון הלקוחות בבנק פועלים.

13,694 מילים ,45 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

בנק הפועלים הנו בנק מסחרי בישראל אשר נוסד בשנת 1921 ע"י ההסתדרות הציונית וההסתדרות הכללית. נכון להיום, שנת 2009, הבנק נחשב לגדול בישראל. לבנק 248 סניפים ו- 12 שלוחות בחו"ל והוא מעסיק כ-8000 עובדים בארץ ולמעלה מ-200 עובדים בחו"ל. ההכנסות של הבנק בשנת 2008 עמדו על 805.32 מיליון שקלים לשנה, בנק הפועלים סיים את 2008 בהפסד של 1.47 מיליארד ש' מפעולות רגילות - הפסד נקי של 895 מיליון שקל.משבר גלובאלי נוצר בתקופה הנוכחית עקב קריסתם של שני בנקים מרכזיים בארה"ב, "ליהמן ברדרס" ו- וושינגטון מיוצואל. אנליסטים צופים כי משבר זה יגרע 850 מיליון שקל מהרווחים ברוטו מרווחי הבנקים בארץ. מדיי חודש מבצע בנק הפועלים על ידי חברת "טלסקר" סקר בקרב 1000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל בסקר האחרון אשתקד נמצא כי ישנה ירידה במדד אמון הצרכנים ב 7.8 נקודות לעומת חודש קודם. כלכלני בנק הפועלים טוענים כי החרפת המשבר בשוק ההון בחודש אוקטובר 2008 ערערה את ביטחונם הכלכלי של הצרכנים. הבעיה העסקית הצפויה הנובעת מתרחיש זה היא כי הלקוחות של הבנק יחששו להפקיד את כספם בבנק ויבצעו משיכות גדולות ומהירות של השקעות ופקדונות.שאלת המחקר שעלתה במחקר זה הינה כיצד ניתן לשמר את אמון הלקוחות לשם מניעת הפסדים רווחים צפויים. מטרתו העיקרית של מחקר זה היא למצוא את המשתנים אשר משפיעים על אמון הלקוחות וזאת במטרה לענות על הבעיה העסקית בפניה ניצב בנק פועלים בתקופה זו והיא חוסר אמון של הלקוחות במערכת הפיננסית ובכללם הבנק.
השערות המחקר שהועלו במחקר זה הן, כי ישנו קשר חיובי בין נכסיות המותג לבין אמון לקוחות, ישנו קשר חיובי בין איכות השירות לבין אמון הלקוחות וכי ישנו קשר חיובי בין עמדות נתפסות של התקשורת לבין אמון הלקוחות.
שלוש השערות המחקר אוששו וגובשו מסקנות והמלצות. אחת המסקנות העיקריות שעלו ממחקר זה היא כי לתפיסת נכסיות הבנק כמותג בעיני הלקוחות ישנה השפעה רבה על תחושת האמון שהלקוח נותן לבנק. וכי לעצם היותו הבנק נתפס כמותג הוא משיג יתרון תחרותי על מתחריו. הועלו המלצות לשיפור איכות השירות ולהתמודדות עם המידע התקשורתי המועבר באינטרנט. למחקר זה גם הוצגו מגבלות כגון גודל המדגם והזמן שהיה לשם ביצוע המחקר .

תוכן עניינים:
- מבוא ורקע אודות הארגון
תיאור הבעיה העסקית
שאלת המחקר
מטרות המחקר
מטרה יישומית
- סקירת ספרות
נכסיות מותג
איכות השירות
עמדות נתפסות של התקשורת
אמון הלקוחות
הקשר בין נכסיות לבין אמון הלקוחות
הקשר בין איכות השירות לבין אמון הלקוחות
הקשר בין עמדות נתפסות של התקשורת לאמון הלקוחות
- רציונל המחקר
הגדרות המשתנים
השערות המחקר
מודל המחקר
- מתודולוגיה
שיטת ומערך המחקר
מדגם
שיטת דגימה
כלי המחקר
הליך המחקר
שיטת ניתוח
- ממצאים
סטטיסטיקה תיאורית
סטטיסטיקה הסקתית
ממצאים נוספים
- ניתוח ודיון
סיכום ומסקנות
המלצות יישומיות
מגבלות המחקר
המלצות למחקר המשך
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מדי חודש מבצע בנק הפועלים על ידי חברת "טלסקר" סקר בקרב 1000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל . על סמך סקר זה מחושב מדי חודש מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים. המדד מחושב על פ י מודל של חברת המחקר הבינלאומית בארה"ב. מחקרים רבים הראו כי מדדי אמון הצרכנים מהווים אינדיקאטור Conference Board - ביניהם, מדד המוביל להתפתחות הצריכה הפרטית . בחודש אוקטובר השנה נערך סקר מדד אמון נוסף ונמצא כי ישנה ירידה במדד אמון הצרכנים ב 7.8 נקודות לעומת חודש קודם. רמה זו היא הנמוכה ביותר שנמדדה מתחילת שנת 2006 .
כלכלני בנק הפועלים טוענים כי החרפת המשבר בשוק ההון בחודש אוקטובר ערערה את ביטחונם הכלכלי של הצרכנים, בעיקר בשל העובדה שהמגמות הנוכחיות עלולות לפגוע בחסכונות לטווח ארוך. חשוב לציין שבניגוד לארה"ב לדוגמה, שם נרשמה באוקטובר רמת שפל היסטורית באמון הצרכנים, בנק הפועלים חזר לרמה של תחילת 2006, שהייתה תקופת צמיחה גבוהה. כלכלנים של בנק הפועלים סבורים כי הירידה החדה באמון הצרכנים בחודש אוקטובר השנה מאותתת על האטה בביקושים לצריכה בחודשים הקרובים.

תגים:

עבודת · גמר · בנקאות · משבר · כלכלי · מחקר · כמותי · התנהגות · צרכנים · מיתוג · משבר · כלכלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמון הלקוחות בבנק פועלים", סמינריון אודות "אמון הלקוחות בבנק פועלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.