היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח סכסוך העבודה בחברת מטרודן

עבודה מס' 066796

מחיר: 229.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התערבות המדינה בסכסוך עבודה והאם התערבות זו מהווה פגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים השובתים.

2,504 מילים ,17 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

בשנת 2004 קבלה חברת "מטרודן" את הזיכיון להפעיל את התחבורה הציבורית בבאר-שבע במקום החברה הקודמת "תחבורה ציבורית" שהייתה בבעלות עירית באר-שבע, וזו החליטה להפריטה. החברה גייסה כ-137 נהגים (במקום 220 שהועסקו בחברה הקודמת!) כ-50% מהם היו עובדי התחבורה הציבורית שהופרטה. הנהגים עבדו בחברה כ- 10 חודשים טרם השביתה וניסו להבהיר לבעלים ללא הצלחה, את תת התנאים בהם הם מועסקים ולנסות לשפרם. משך חודשים אלו עבדו הנהגים שעות ממושכות ביום, הוטלו עליהם קנסות ופיטורין, לעיתים בין נסיעה לנסיעה לא היו הפסקות, לא היו תחנות שירותים בסוף הקו ונהגים נאלצו להטיל מימיהם לבקבוקים, הנהג היה אחראי על תשלום שריטות או מראות שנשברו ועד לסכום של כאלף דולר וכל זאת כאשר תשלום השכר אשר שולם לנהגים היה 19.5 ₪ לשעה. העובדים בתמורה רצו לשפר את תנאיהם ולהחיל הסכם עבודה קיבוצי בחברה, ההנהלה התנגדה בכל תוקף מה שהוביל לסכסוך עבודה וב- 25.11.2004 נהגי החברה החלו בשביתה מתוקשרת אשר נמשכה כ-150 ימים.

אין מערכת יחסי עבודה ללא סכסוכי עבודה. אולם בסכסוך העבודה שהוכרז בחברת מטרודן הייתה התערבות של הריבון אשר היווה תקדים ב"כללי המשחק" של יחסי העבודה בישראל, שר התחבורה לאחר כ-50 ימי שביתה העניק זיכיונות זמניים לחברת "קווים" שתספק שירות לתושבי לבאר שבע במקום נהגי מטרודן השובתים(1). השאלה אשר אבוא לבדוק בעבודה זו היא האם התערבות המדינה בסכסוך עבודה מהווה פגיעה בזכות ההתארגנות של העובדים השובתים ?

תוכן עניינים:
מבוא
שאלת המחקר
הזכות להתאגדות
המסגרת החוקית בישראל
עילות לשביתה
מהלך השביתה
סיום הסכסוך
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זכות ההתאגדות הינה זכותו של אדם לחבור לקולקטיב לשם הגשמת יעדים משותפים, דהיינו, זכותו של האדם לקדם את האינטרסים שלו באמצעות התארגנות קבוצתית(2).
הבטחת הזכות לחופש ההתאגדות מסייעת לעובד לשמור על האינטרסים שלו ולהגשים את צרכיו, את נטיותיו ואת שאיפותיו וכן לצמצם אי השוויון ביחסי הכוחות בינו לבין המעביד, לצמצם את הפערים בכוח המיקוח שלו אל מול המעסיק וכן למנוע עליונות כוחנית של המעסיק. זכות זו מאפשרת לעובדים ליהנות מכוחם הקולקטיבי על מנת לשפר את מעמדם במשא ומתן על תנאי עבודתם. (3)

תגים:

יחסי · עבודה · סכסוכי · עבודה · מטרודן · הסתדרות · שביתה · התערבות · הממשלה · תחבורה · ציבורית · אוטובוסים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח סכסוך העבודה בחברת מטרודן", סמינריון אודות "ניתוח סכסוך העבודה בחברת מטרודן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.