היישום אינו מחובר לאינטרנט

משברים, סכסוכים והתערבות בין לאומית - מקרה קשמיר

עבודה מס' 068805

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסכסוך בקשמיר כמקרה בוחן לההבדלים בין תרבויות שונות כאלמנט מפתח לניהול ופתרון הסכסוך.

8,293 מילים ,17 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

עבודה זו כוללת בחינה של סכסוכים מבחינה התייחסות לתרבויות. עד השנים האחרונות התייחסות לתרבויות לא נגעה כלל בעולם ניהול הסכסוכים והדגש היה על כפיית פתרונות, לרוב מלאכותיים אשר לא השכילו לתת מענה לאוכלוסייה המקומית. ניתן לראות שאלמנטים שמתאימים במקומות מסוימים בעולם אינם עובדים במקומות אחרים, והתעלמות מאמת זו יוצרת לרוב כישלון בפתרון הסכסוך.
הדוגמאות בהן העבודה משתמשת הם הסכסוך בקשמיר כדוגמת על, והקרב הראשון בשנת 1947 בין פקיסטן להודו על השטח בקשמיר וקרב קרגיל בשנת 1999 כדוגמאות פרטניות. הסיבה לבחירת דוגמאות אלו נובעת מהשינויים שחלו בעולם בין השנים והשינויים שחלו בהודו ופקיסטן בפרט.
המסקנה שנובעת מהמחקר היא ששימת דגש על לימוד והפנמה של הבדלים תרבותיים יוכל לעזור למקבלי ההחלטות לבנות פתרונות טובים יותר של שמירת שלום ופתרון סכסוכים תוך שימת דגש על מה שמניע כול קבוצה ואזור, דברים שאינם דומים בכול הקבוצות אלא ייחודים לרוב לקבוצה.

ההשערה שאיתה התחלתי את המחקר היא שלא קיימת התייחסות לנושא התרבויות בניהול הסכסוכים העולמי. יתרה מכך קיימת נטייה של הגופים העוסקים בתחום לכפות תפיסות מערביות על המדינות המסוכסכות דבר שאינו מתאים לרוב המדינות ופעולה זו יוצרת אנטגוניזם כלפי אלו שבאים לפתור את הסכסוך ובשל כך להסלימו.
את הרקע התיאורטי למחקר ביססתי על סמך מאמרו של הנטינגטון מצד אחד שקובע את החלוקה של העולם הפוסט מלחמה הקרה והחד קוטבי לציביליזציות שונות אשר שואפות להשתלט אחד על השנייה. למול השינויים אשר חלו בעולם ניהול הסכסוכים על מנת לבחון האם יש מקום להכניס את אלמנט התרבויות. את הקביעה של מהי תרבות נעזרתי בכתביו של גירץ שהוא אחד הסוציולוגיים אנתרופולוגיים המרתקים של המאה ה20. מחקרו ביסס את הטענה שלא ניתן לקבוע תרבות אוניברסאלית אך כן קיימים זרמים אשר מקשרים בין כול בני האדם בעולם. על פי טענה זו ניתן למעשה ליצור אלמנטים אשר יעזרו לנו לקבוע האם ניתן ליצור כלי חדש לניהול ופתרון סכסוכים.
על מנת לבסס את טענותיי בחרתי שני אלמנטים מתוך הסכסוך ובחנתי אותם על פי התיאוריה שבניתי. שני האירועים שנבחרו הם שתי מלחמות בקשמיר בין הודו לפקיסטן. המלחמה הראשונה שלמעשה גרמה לפריצת הסכסוך בשנת 1947 והמלחמה האחרונה שהתרחשה בשנת 1999, ובחנתי את ההחלטות שהתקבלו בכלים שנבחרו. החשיבות לשני האירועים הללו היא שאלו למעשה שני אירועים שמתחילים וסוגרים את הקצוות של הסכסוך. על אף שהסכסוך עדיין מתמשך, קיימת רגיעה בימים אלו ואף ניתן לטעון שיתכן שהסכסוך מגיע אל קיצו. הטעויות שנעשו בשנת 1947 בידי כול הצדדים המעורבים יתכן והיו נמנעות אילו הכלים של בחינת סכסוך תרבותית היו קיימים דאז. שימוש בכלים אלו יוכל בעתיד אולי למנוע סכסוכים כפי שקרו בקשמיר ולשמור על מקומות אחרים כגן עדן על פני האדמה.

תוכן:
תקציר
מבוא
רקע היסטורי
מקורות הסכסוך
סקירת ספרות
תרבות
טענות העבודה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר המילה קשמיר עולה לאוויר יש אסוציאציות מיידיות של שני דברים: סכסוך מתמשך ואלים, וגן עדן עלי אדמות. על מנת להבין את הדיסוננס של הסכסוך הזה עלינו לבחון את המבנה התרבותי-חברתי ואת הגיאוגרפיה של האזור, בכדי להבין כיצד מקום שנחשב לאורח שנים כגילומו של גן העדן הפך להיות אחד מהמקומות העקובים מדם על פני האדמה. אך בקשמיר יש רבדים רבים עד מאוד שהופכים אותה למרתקת. ייחודה נובעת הן ממיקומה בגיאוגרפי והן והמגוון הרב של תרבויות אשר יצרו משהו ייחודי. ההיסטוריה המתועדת של קשמיר מתחילה במאה השנייה לפני הספירה ולאורך כול התקופה עד ימינו אנו, נשארת כמקום נחשק וייחודי.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משברים, סכסוכים והתערבות בין לאומית - מקרה קשמיר", סמינריון אודות "משברים, סכסוכים והתערבות בין לאומית - מקרה קשמיר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.