היישום אינו מחובר לאינטרנט

התערבות משפחתית - תיאור מקרה

עבודה מס' 070256

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: טיפול במקרה של דיכאון אחר לידה.

3,778 מילים ,7 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

התפיסה היום היא, שיש להכיר ולהבין את יחסי הגומלין בין בני המשפחה בכדי לעזור ולקדם את הטיפול במטופל. האשפוזים הולכים ומתקצרים מטעמים רבים, ולכן חשיבות הטיפול קצר המועד. בכדי שטיפול זה יצליח, יש לגייס את בני המשפחה, ומכאן החשיבות הרבה למפות ולהבין את היחסים.
בעבודה זו תוצג המטופלת ב' ומשפחתה. ב' התאשפזה במחלקת מיון והשהייה בבית החולים הפסיכיאטרי שלוותה, בשל דיכאון לאחר לידה. בעקבות המשבר אמה של בר שכנעה אותה להגיע לטיפול.
הקשרים המשפחתיים יוצגו באמצעות: מודל השלבים של סצ'מן, הצגת השלב ההתפתחותי של המשפחה על פי Duvall, ניתוח על פי המודל הביו-פסיכו-סוציאלי, התערבות קצרת מועד על פי המודל של מרגלית דרורי. לאחר מכן תוצג סקירת ספרות בנושא דיכאון לאחר לידה ולבסוף יופרטו שלושת המפגשים שנערכו עם המשפחה.
מטרת העבודה להדגים ולהבין את הקשרים של משפחתה של בר, ולהראות כיצד המשפחה משתלבת בטיפול.

תוכן:
מבוא
הקדמה
תיאור המשפחה על פי מודלים
תכנון התערבות על פי המודל של מרגלית דרורי- להתערבות טיפולית קצרת- מועד עם החולה ומשפחתו במסגרת אשפוז (נבון, פייגין ודרורי , 2001)
סקירת ספרות
מטרות ותכני המפגשים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

20-40% מהנשים חוות במידה כזו או אחרת דיכאון לאחר לידה, דבר שמשפיע עליהן, על בן זוגן והתינוק והתפתחותו. מעט מהנשים פונות לקבלת עזרה לרוב בגלל הסטיגמה והצורך להיות "אימהות טובות" (Field, 2009).

תגים:

טיפול משפחתי · הריון · משפחה · מחלת נפש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התערבות משפחתית - תיאור מקרה", סמינריון אודות "התערבות משפחתית - תיאור מקרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.