היישום אינו מחובר לאינטרנט

העצמה קהילתית - תיאור מקרה

עבודה מס' 065786

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חקר מקרה המבוסס על תיאוריות של העצמה והעצמה קהילתית בפרט.

3,586 מילים ,7 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בשלוש השנים בהם פעלנו בשבט של "הצופים", התוודעתי לעולמם העשיר והמרתק ובמיוחד לבעיות שהטרידו אותם: לא רק בעיות של "גיל ההתבגרות", אלא גם תופעות חברתיות, פוליטיות וכלכליות הקשורות לאפליה בין עדתית, לחשיבות מצבו הסוציו-אקונומי של אדם בחברה ולאי-שוויון בין אנשים. הם התעסקו בנושאים אלו בעיקר בשל מיקומם הסוציו-גרפי והמגע התמידי שהיה להם עם נוער בן-גילם משכונות בצפון ת"א במסגרת ביה"ס ו/או הצופים.
לא האמנתי שבשלוש שנים אפשר להחיל כל כך הרבה שינויים במקום מסוים. העבודה המשותפת הניבה פירות רבים (לצד אכזבות לא מעטות) והם כפרטים השתנו והתפתחו להיות אנשים צעירים בעלי מודעות עצמית וסביבתית גבוהה יותר מבעבר. במבט לאחור, הייתי מגדירה את השינויים החברתיים והאישיים של חברי השכבה כתוצאה של תהליך העצמתי.
העבודה שלהלן תציג את אותם תהליכי העצמה כפי שעברו הנערים והנערות, חברי השכבה, בהתבסס על הגדרות המושג "העצמה" של הרמן וצימרמן ועל המודלים של העצמה יחידנית כפי שמציעים צימרמן וקיפר , מודל העצמה קולקטיבית על פי קוטו ובמודל של רושה.

תוכן העניינים:
מבוא
חלק ראשון: מהי העצמה
חלק שני: תיאור תהליך השינוי
סיכום

קטע מהעבודה:

באופן כללי, ניתן להגיד שאנשים ששולטים טוב יותר בחייהם הם אנשים שעברו תהליך של העצמה. המעברים המתרחשים בתהליך נעים על ציר שבין תחושת חוסר אונים למצב של שליטה בחיים, בשלושה מימדים עיקריים:
1. חיים אישיים- החלטות אישיות הנוגעים לחייו של הפרט.
2. גורל- הפרט מקבל החלטות הנוגעות לעתידו ולסביבתו, בטווח הארוך. (מעבר ליום יומי)
3. סביבה- היכולת לשלוט בסביבה הרלבנטית הנוגעת לפרט ושדואג לה.
צימרמן מגדיר את העצמה כפעולה מעשית וכתיאוריה, המנסים להבין את התהליך והתוצאות של ניסיונות להשיג שליטה והשפעה על החלטות שמשפיעות על חיינו, על התפקוד הארגוני שלנו ואיכות חיינו בקהילה. הוא מצביע על הבחנה חשובה, שלדעתו יש לעשות, בין גישת העצמה לשינוי חברתי-סוציאלי ובין תיאורית העצמה: ערך המושג העצמה מבטא השגת שינוי ע"י קביעת מטרות ואסטרטגיות. תיאורית העצמה מספקת עקרונות ומסגרת עבודה לארגן את הידע שברשותנו.

תגים:

העצמה · העצמה קהילתית · תנועת נוער · העצמה יחידנית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העצמה קהילתית - תיאור מקרה", סמינריון אודות "העצמה קהילתית - תיאור מקרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.