היישום אינו מחובר לאינטרנט

תופעת הריור - תיאוריה ותיאור מקרה

עבודה מס' 068416

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית כללית ותיאור מקרה של נער בן 12.

2,760 מילים ,4 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרנו להתמקד בתופעת הריור. בחרנו להביא את תיאור המקרה של נער צעיר, אשר מבין ליקוייו הרבים, הוא סובל גם מתופעה זו. מדובר בנער אשר ח' עובדת איתו מזה מספר חודשים, ומתוך היכרותה עימו, נראה כי הוא מצוי בראשית הדרך בטיפול בקשייו בכלל, ובבעיית הריור בפרט.
בעת חיפוש המקורות נתקלנו בקשיים במציאת חומר תיאורטי ספציפי על הריור. מתוך החיפוש למדנו כי התופעה היא פועל יוצא של תופעות מוטוריות ואחרות שונות, ועל כן, מצאנו לנכון לחפש מידע על הגורם לריור אצל הנער שלנו - היפוטוניה של אברי הפה וההיגוי. היפוטוניה הינה תחום נרחב המתייחס לכל אברי הגוף, וגם כאן נתקלנו בקשיים בחיפוש אחר מידע תיאורטי ספציפי על היפוטוניה של אברי הפה וההיגוי.
להלן בעבודה תוצג התיאוריה הנוגעת לתופעת הריור, היפוטוניה ואופן הטיפול בהן. לאחר מכן יוצג תיאור המקרה של הנער עימו ח' עובדת באופן שוטף. תיאור המקרה מאגד את הרקע על הנער, התרשמות ממאבחנים ומטפלים שונים, תכנית הטיפול בו, ואופן ההתקדמות שלו.

מקורות העבודה הינם:
* בן ארי, מ' (2009). מדריך: כך תזהו קשיים בדיבור אצל תינוקות. בתוך אתר "NRG מעריב" http://www.nrg.co.il/online/24/ART1/933/146.html
* ואנו, ח' (2009). ריור ותכנון תנועה בפה בגיל הילדות. בתוך אתר "המכון הטיפולי לריפוי בעיסוק התפתחותי" http://www.otkids.co.il/page31.html
* זלצברג, י', שופר, א' וויץ, ר' (1985). היפוטוניה מולדת טבה - מחלה או תסמונת? הרפואה, קח' 104-103.
* ציוני, א' (2006) סקירת הפרעת היפוטוניה קוגניטלית שפירה. מוטוריקל: רעננה/תל אביב. http://www.0-5.co.il/x113.htm

תוכן עניינים:
הקדמה
תיאוריה
תיאור מקרה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת הריור, הינה תופעה המוכרת היטב להורים רבים. בגיל הינקות, במיוחד בתקופת בקיעת השיניים, תופעה זו תקינה וטבעית לחלוטין. אולם, בגילאי הילדות, ריור לרוב מצביע על קושי סביב הפה (בן ארי, 2009).
תופעה הריור, נחשבת לנורמטיבית עד גיל שנתיים וחצי ובאה לידי ביטוי ברוק שנוזל על הסנטר, מרטיב את החולצה ובעיקר מציק להורים, שכן פעמים רבות הילד אינו חש ברוק והוא לא מפריע לו. אם התופעה לא נעלמת לאחר גיל שנתיים וחצי כדאי לבדוק מהי הסיבה לכך. אחת הסיבות לריור היא תת רגישות תחושתית בתוך הפה. בליעת הרוק היא רפלקס שאמור להתעורר - אנחנו חשים שיש לנו רוק בפה ואז הרפלקס מתעורר באופן טבעי ואנחנו בולעים את הרוק. מי שסובל מתת רגישות בפה, הרוק אינו מפריע לו, הוא לא חש אותו ולכן הרפלקס אינו מתעורר. בנוסף תיתכן גם תת רגישות באזור הסנטר - הפעוט לא מרגיש את הרוק שזולג עד לשם, בניגוד להוריו, שממהרים לנקות אותו (בן ארי, 2009).

תגים:

ריור · היפוטוניה · רפלקס · שרירים · מוטוריקה · תיאור מקרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תופעת הריור - תיאוריה ותיאור מקרה", סמינריון אודות "תופעת הריור - תיאוריה ותיאור מקרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.