היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקרי חטיפה על פי הגישה הרציונלית והפסיכולוגית

עבודה מס' 068228

מחיר: 205.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המקרה של גלעד שליט ומקרי חטיפה באופן כללי על פי הגישה הרציונלית והפסיכולוגית במדע המדינה.

4,071 מילים ,5 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

נבחן את מקרה גלעד שליט ומקרים אחרים דומים מנקודת מבט רציונאלית המערבת תורת המשחקים וקבלת החלטות. מכיוון ששתי התיאוריות באות מאותה גישה קשה לעשות הפרדה מוחלטת. תורת המשחקים מתמקדת בשיקולים 'קרים' ,הגיוניים ומהן האופציות העומדות ברשות השחקן.התורה בוחנת את התועלת לעומת ההפסדים שיהיו לשחקן בכל מהלך אפשרי. אבחן את כל האפשרויות ואת כל ההשלכות של כל אפשרות במונחי רווח והפסד. אערב זאת עם תיאוריית קבלת החלטות שתבחן את הגדרת המצב,הגדרת היעדים הנובעים מהמצב וקביעת חלופות המתאימות ליעדים. בחירה בחלופה הטובה ביותר תנבע מהנימוקים שפרסתי לגבי כל חלופה,וכל קורא יחליט לפי שיקולי עלות-תועלת מה נראה לו מתאים ביותר.הבחינה של רווח והפסד של כל חלופה נותנת לנו שילוב טוב של שתי הגישות. הפרדה בין תיאוריות בתוך גישה אינה אפשרית, זה אינו מדע מדויק,אלא ניתוח פרשני-פילוסופי. יכול להיות שהניתוח יערב אלמנטים מתיאוריות אחרות,הכול בעיני הקורא והבנתו. גם ההפרדה המוחלטת בין הגישה הפסיכולוגית לרציונאלית אינה אפשרית,חסרונות בגישה אחת הן יתרונות של האחרת, אך אשתדל להיות ברור ולהפריד ככל האפשר. בניתוח הגישה הפסיכולוגית אשתמש בעיקרים ומאפיינים של הגישה כפי שהופיעו בספרו של ברוך זיסר,בנוסף יישום שלי של החומר כפי שהובן לגבי הגישה הפסיכולוגית מהמאמרים בספרו של זיסר. ברקע התיאורטי אפריד לעיקרים הגישה חיוביים ושליליים. המושג 'עיקרי גישה' גם הוא מעורפל ובלתי ניתן להגדרה מדויקת,ולכן מניתי מאפיינים,של שתי הגישות,ככל שאוכל ביריעה קצרה זו. ברצוני לציין שבחרתי את המאפיינים השליליים והחיוביים לא רק בתור עיקרי הגישה אלא גם להביע ביקורת שלי על הגישות. יכולתי לבחור הרבה אחרים,אך אלו נבחרו מכיוון שמהווים עבורי את החשובים,ולכן הם יהוו גם את חלק הביקורת בעבודה,במקום לחזור על אותן נקודות שוב ושוב בשני חלקים נפרדים.כטבען של פילוסופיות ,גישות ותיאוריות במדע המדינה ובכלל, ישנו קושי מהותי לעמוד על טיבה והגדרתה של גישה או תיאוריה באופן מדויק. ההגדרות והגישות הן אמורפיות. זליגת רעיונות מגישה אחת לשנייה או מתיאוריה לאחרת היא תהליך בלתי נמנע. ההגדרות רבות לגישה הפסיכולוגית והרציונאלית,וככל שמשתמשים ביותר מקורות כך הפיזור והבלבול גוברים. עקב קוצרה של היריעה הנוכחית, העדפתי ל'חדור לעומק' במקום להתפרס רוחבית:להתמקד בספרו של ברוך זיסר,שבו מספר מאמרים על כל גישה ובכך להוציא את המיטב מספר זה. בחלק התיאורטי העדפתי 'להקיף' כל גישה ממספר נקודות מבט, ולתאר את המאפיינים החיוביים והשליליים שלה, שצוינו בנפרד, ממוספרים,למען הסדר הטוב. הנקודות הרבות יכולות ליצור תמונה מקיפה יותר מאשר הגדרה בודדת. אך שוב, קוצר היריעה מונע ממני להסביר באופן מלא כל גישה. כמובן שחלק מחומר בספרו של זיסר יהיה שזור בניתוח ולא רק כחלק מהרקע התיאורטי.

קטע מהעבודה:

נקודת המוצא של הגישה הרציונאלית היא שהאדם רציונאלי ושיש דפוס הגיוני חוזר בהתנהגות האנושית, לכל אדם שיקולים רציונאליים שעובד על פיהם.פעולה רציונאלית- העדפת חלופות טובות מגרועות (בראמס, 1989). אונטולוגיה - כיצד ההוויה נתפסת, מהו אופי המציאות ולכן מה ניתן ללמוד ממנה.אפיסטמולוגיה - מהו טבע היחסים בין ה"יודע" (החוקר) לבין מה שניתן לדעת (נשואי מחקרו)? כיצד החוקר משיג את הידע? אם ההוויה נתפסת כאמיתית, אז החוקר צריך להיות אובייקטיבי כלפי נשואי מחקרו. הוא צריך להיות חופשי מערכים כדי לחקור. העמדה הבסיסית של רציונליזם היא רדוקציוני סטית ודטרמיניסטית. האפיסטמולוגיה - דואליסטית ואובייקטיבי סטית, מדעית.

תגים:

גישה רציונלית · גישה רציונאלית · גישה פסיכולוגית · גלעד שליט · חטיפות חיילים · חטיפת חיילים · חמאס טרור · משא ומתן · שחרור מחבלים · הרתעה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקרי חטיפה על פי הגישה הרציונלית והפסיכולוגית", סמינריון אודות "מקרי חטיפה על פי הגישה הרציונלית והפסיכולוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.