היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות ישראל במקרי חטיפות

עבודה מס' 070345

מחיר: 82.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואת מדיניות ישראל במבצע אנטבה לעומת עסקת ג'יבריל, וחקירת השפעתם על נושא החטיפות בימינו.

7,222 מילים ,16 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

בשנת 1976 מדינת ישראל נקלעה למצב בו אזרחיה הוחזקו כשבויים במדינה רחוקה, ולאחר פעולה נועזת של צבא ההגנה לישראל, שוחררו השבויים בהצלחה גבוהה מהמשוער, וישראל זכתה לשבחים רבים ממדינות העולם והצליחה להראות כי מדיניותה נגד הטרור תקיפה, וניתן לומר כי היא "ניצחה" את הטרור ב"קרב" ההוא.
לעומת זאת, בשנת 1985 ישראל הייתה כלואה במצב דומה של שבויים ישראלים במדינה אחרת, אך שם ישראל נקטה בקו מנוגד: היא נכנעה לטרור והסכימה למחיר של ארגוני הטרור, אף אם היה מופרז ומוגזם לכל הדעות. מדינת ישראל "נכשלה" במלחמתה נגד הטרור באותה תקרית, והובילה מדיניות חלשה בהרבה מהמדיניות אותה הראתה במבצע שהצגנו קודם. במקרה הזה, מדינת ישראל הראתה שהיא מוכנה להיכנע "ובלבד שלא תהיה מלחמה", מדיניות זו לפי דעות היסטוריונים ואנשים מעורבים רבים גרמה למדינת ישראל להחליש את עצמה בעיני ארגוני הטרור לשנים ארוכות וגרמה לעוד פיגועים רבים וכמובן - שחרור המחבלים שהמשיכו לרצוח ולהשליט טרור ברחבי מדינת ישראל.

השאלה הברורה היא מה גרם למדינת ישראל לשנות את מדיניותה בצורה כה דרסטית, בין שני מקרים כה דומים, אך כה שונים בתוצאותיהם? מדוע ישראל בחרה דווקא בצעד הזה בכל תקרית, ולמה לא באופציה השנייה, ומה הביא אותה לבחירה הנ"ל לעומת האופציות האחרות? האם המקרים היו יכולים להיגמר אחרת אם, לדוגמא, אנשים אחרים היו בשלטון, או שמא לא הייתה שום אפשרות סבירה אחרת שעמדה בפני מקבלי ההחלטות, בה יכלו לנקוט? ואולי הקריטי ביותר לימינו - האם כאשר מקרה כזה יחזור (ח"ו), מדינת ישראל תנקוט במדיניות צבאית כמו במבצע אנטבה, או במדיניות כניעה כמו בעסקת ג'יבריל?

בעבודה זו ננסה לענות על השאלות הללו, אך ננסח במדויק את השאלה אותה אנו שואלים: מדוע חלו שינויים במדיניות ישראל בין חטיפת אנטבה לעסקת ג'יבריל, ומה הייתה השפעתם על נושא החטיפות בימינו?

מטרת העבודה: לבחון את ההבדלים במדיניות ישראל בין מקרי החטיפות.
שיטת המחקר: ניתוח מקורות ראשוניים ומשניים המביאים את ישיבות הממשלה ופעולות ישראל וניתוח השפעתן.

תוכן העניינים:
פרק א': תיאור שני המקרים
פרק ב': ניתוח מדיניות ישראל במבצע אנטבה
פרק ג': ניתוח מדיניות ישראל בעסקת ג'יבריל
ניתוח השפעת המקרים על נושא החטיפות בימינו
סיכום: מסקנות והצגת ההבדלים בין המקרים
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת ישיבה תיכונית.

קטע מהעבודה:

לתוצאות מבצע אנטבה בשנת 1976, ועסקת ג'יבריל ב-1985 הייתה השפעה אדירה על נושא החטיפה בימינו. לצורך בדיקת ההשוואה אנחנו נסתכל על אירועי החטיפה שהיו בשנים האחרונות. האירוע האחרון מסוג זה שהיה הוא עסקת שליט.
נסקר את המקרה של גלעד שליט: גלעד שליט נחטף מהטנק שלו ב-25 ליוני 2006 במהלך שמירה בגבול עזה ע"י חוליית מחבלים שעברו את הגבול מעזה ושהשתייכו לארגון הטרור חמאס. אנחנו לא נספר פה את כל המהלך אלא את מה שנוגע אלינו.

תגים:

מבצע אנטבה · עסקת ג'יבריל · עסקת שליט · חטיפה · חטיפות · טרור · מדיניות ישראל · מבצע יונתן · גלעד שליט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות ישראל במקרי חטיפות", סמינריון אודות "מדיניות ישראל במקרי חטיפות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.