היישום אינו מחובר לאינטרנט

צרות צרורות- חינוך וסכסוך בצפון אירלנד

עבודה מס' 068405

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הסכסוך על החינוך בצפון אירלנד, הן על הקתוליים והן על הפרוטסטנטיים, והשפעתו של החינוך על סופו של הסכסוך.

5,664 מילים ,15 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

שורשי הסכסוך האירי נמצאים בעת העתיקה ובימי הביניים, סכסוך זה מורכב ובעל פנים רבות. שינויים דתיים באנגליה הובילו להעמקת הסכסוך, גלי התיישבות לתוך אירלנד גם כן העמיקו סכסוך זה. בעבודה זו אתמקד בסכסוך הצפון אירי שהחל עם הקמת הרפובליקה האירית במאה העשרים.
במהלך הקורס "צרות צרורות" נחשפתי להשפעת הקונפליקט על כל תחומי החיים בצפון אירלנד. ישנה השפעה על הקולנוע, על השירה, מתפתחת מחאה "שקטה" של ציורי קיר שאפיינה את צפון אירלנד, מחאות רעב, החייאת מועדוני ספורט וענפי ספורט גאיילים עתיקים, מסדרים, תנועות נוער, החייאת השפה הגאילית, השפעה על אומנות והקמת מחתרות.
במהלך לימודי לתואר ראשון למדתי בשתי מחלקות, במחלקה לחינוך ובמחלקה להיסטוריה כללית, הרגשתי צורך לבחון את הסכסוך הצפון אירי מנקודת המבט החינוכית. לאור הידע שנחשפתי אליו בשתי המחלקות הבנתי שלסכסוך בין קבוצות אתניות\ דתיות\ לאומניות יש השפעה על אופי החינוך של כל קהילה, וכמו כן שאלתי את עצמי האם לחינוך הייתה השפעה על "הסכם יום שישי הטוב", הרי כאשר אנשים מתחילים למצוא מגרעות משמעותיות בחברה שלהם, הם לרוב פונים לחינוך, הן על מנת להאשים אותו בגין פגמים קיימים, והן על מנת להשתמש בו כדי לקדם את עולמם.
בפרק השני בעבודתי בחרתי לסקור את שורשי הסכסוך הצפון אירי תוך כדי חלוקת הסכסוך לשתי תקופת עיקריות, הסכסוך עד שנת 1921 והסכסוך בצפון אירלנד אחרי שנת 1921. בפרק השלישי חשפתי את אופי הקהילות המסוכסכות באזור, על פי תפיסתי אופי הקהילות והמאפיינים הייחודים שלהם תורמים להבנת הסכסוך ומרכיביו. הפרק הרביעי מתמקד בתיאוריות לגבי השפעת החינוך על קונפליקטים לאומניים, דתיים וכדומה, והתמודדות עם קונפליקטים דרך חינוך. פרק זה חשוב להבנת חשיבות החינוך במצבי סכסוך. הפרק החמישי מציג את בתי הספר בצפון אירלנד ואת השינויים במבנה בתי הספר מתוך רצון להתמודד עם הקונפליקט בין הקהילה הקתולית לקהילה הפרוטסטנטית.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. סקירה היסטורית
3. הקהילות בצפון אירלנד
4. קונפליקטים, סכסוכים וחינוך
5. בתי ספר והסכסוך הצפון אירי:
* בתי ספר מופרדים
* בתי ספר מעורבים
6. דיון וסיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מאז חלוקת אירלנד בשנת 1920, לצפון אירלנד הייתה מערכת חינוך נפרדת(53), החלוקה נעשתה על פי קווים דתיים, מצד אחד בתי ספר קתוליים ומצד שני בתי ספר "השייכים למדינה"- בתי ספר פרוטסטנטים(54). שתי המערכות הבית ספריות, זו של הפרוטסטנטים וזו של הקתוליים, נבדלו זו מזו בקוריקולום ובספרי הלימוד. כל זרם הטמיע בתלמידיו לא רק את דתו שלו, אלא גם זרע זרעים אופוזיציוניים נגד הדת האחרת(55). במערכת החינוך הצפון אירית, נעשו ניסיונות לשינויים, בעיקר בתוכנית הלימודים בהיסטוריה, אך בכל זאת מערכת חינוך זו "מייצרת" מבוגרים אשר משמרים את דעותיהם ורעיונותיהם הפוליטיים של הורים, טענה זו אושרה על ידי מחקרים, 96% מהפרוטסטנטים שקיבלו חינוך בבתי הספר "השייכים למדינה" ראו עצמם כ"בריטים", "צפון אירים" או "אלסטריים".

תגים:

סכסוך · קונפליקט · אירלנד · בתי ספר מופרדים · צפון אירלנד · קתוליים · פרוטסטנטיים · צרות צרורות · גיא ביינר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צרות צרורות- חינוך וסכסוך בצפון אירלנד", סמינריון אודות "צרות צרורות- חינוך וסכסוך בצפון אירלנד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.