היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה בפעילותם של יועצי השקעות ומנהלי תיקי ני"ע

עבודה מס' 064960

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהו ה"מינון" הנכון בין ריסון עצמי על בסיס כללי אתיקה לבין ריסון חיצוני על בסיס החמרת החקיקה בנושא.

12,520 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

עבודה זאת עוסקת אתיקה בפעילותם של יועצי השקעות ומנהלי תיקי ני"ע. עיקר הדילמות העולות בעבודה מתייחסות לניגודי אינטרסים הקיימים אצל יועצי ההשקעות ומנהלי התיקים בין טובתם ורווחיהם האישיים ורווחי המעסיק שלהם לבין טובת הלקוח.
הדוגמאות הבולטות והידועות לדילמות הן הכוונת לקוחות להשקעה בקרנות נאמנות השייכות לבנק ע"י יועצי ההשקעות של אותו הבנק וכן פעולות מיותרות הנעשות ע"י מנהלי תיקים בכדי לגרוף עמלות קניה ומכירה של ני"ע - פעולה המכונה "חיבוץ".
השאלה הנדונה בעבודה זאת היא מהו ה"מינון" הנכון בין ריסון עצמי על בסיס כללי אתיקה לבין ריסון חיצוני על בסיס החמרת החקיקה בנושא.
השערת המחקר היא כי נוכח התופעות הרבות של חריגה מכללי האתיקה מתאימה מגמה של החמרת הריסון חיצוני על בסיס החמרת החקיקה בנושא.

שוק ההון מהווה נדבך מרכזי בהתפתחותה של הכלכלה. שוק זה מפגיש חברות הזקוקות להון בכדי לממן את התפתחותן ואת צמיחתן, עם משקיעים המחפשים אפיקי השקעה .
שוק ניירות הערך הוא אחד מכמה שווקים פיננסיים שבין תפקידיהם החשובים אנו מונים :
1. הזרמת כספים מיחידות עודף ליחידות גירעון המקלה על תפקודו של מנגנון החסכון וההשקעה במשק;
2. איזון כמויות מבוקשות ומוצעות באמצעות מנגנון מחירים המאפשר הערכת נכסים פיננסיים לסוגיהם (ערכה של חברה שמניותיה נסחרות בשוק תלוי במחיר מניותיה הנקבע על ידי איזון כמויות מבוקשות ומוצעות במהלך המסחר בבורסה);
3. יצירת מסגרת למסחר בנכסים פיננסיים , המבטיחה את סחירותם ( היעדר סחירות, כפי שקיים כיום לגבי חלק גדול מן המניות בשוק הישראלי הוא סימן לתפקוד לקוי של השוק);
4. קיומו של שוק מפחית את עלויות תהליך החסכון וההשקעה בכך שהוא מפגיש קונים ומוכרים - חוסך עלות החיפוש - ומספק מידע, שהוא תנאי לתפקודו של שוק יעיל.

שוק ניירות ערך הוא שוק של מימון ישיר, כלומר - נוצר קשר משפטי ישיר בין ספק הכספים למשתמש הסופי בהם (למשל, בין החברה המנפיקה אגרת חוב לבין קונה אגרת החוב), להבדיל משוק של מימון עקיף דוגמת שוק הבנקאות (כאן עומד הבנק בין המפקיד לבין הלווה ואין כל קשר משפטי בין השניים. המפקיד אינו נפגע מכך שהלווה אינו פורע את חובו לבנק). הבדל זה גורם לכך ששוק ניירות ערך מתפתח בשלב מאוחר יותר מזה של התפתחות הבנקים. שני טעמים לכך:
1. רק יחידות גדולות יחסית ( בראשן הממשלה ) יכולות להציע ניירות ערך שהציבור יהיה מוכן להשקיע בהם את כספו. יחידות כאלה אינן קיימות במשק פרימיטיבי. זהו צד ההיצע.
2.גם קונים גדולים ומתוחכמים מספיק, המסוגלים להעריך סיכון ולשאת בו, אינם קיימים בשלבי התפתחות ראשונים של משק מודרני. זהו צד הביקוש.

מתווך פיננסי, דוגמת בנק, מסייע להתגבר על קושי זה. גם למשקיעים קטנים יש אימון במוסד גדול יחסית וזה יהיה מוכן להלוות כסף גם ללווים קטנים בזכות יכולתו לבדוק לווים ולהעריך סיכונים.
המידה שבה השוק יעיל תלויה ברוחב האינפורמציה שהשוק משקף, כלומר ככל שהשוק ישקף יותר אינפורמציה נאמר שהוא יותר יעיל.

תוכן העניינים:
מבוא
רגולציה
רקע היסטורי: התפתחות השווקים והתפתחות החקיקה והפיקוח
הגדרת העבירות: חקיקה ופסקי דין
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבחינת כללי התנהגותם של מנהלי תיקים ויועצי השקעות והתנהגות שאר הפעילים בשוק ההון, ניתן לומר כי קיימת מגמה, שתודגם בהמשך העבודה, להשתתת הנורמות ע"י ריסון חיצוני, קרי חקיקה מפורשת עם סנקציות פליליות, גם בנושאים שלפני שנים נחשבו לתחום "אפור" או שלא הייתה בהם חקיקה מפורשת.
לפיכך, אתיקה בניירות ערך היא כיום בעיקר אוסף של חוקים המציגים התייחסות מהיבטים שונים: חוקי חברות, חוקי ניהול המסחר וחוקי ייעוץ השקעות וניהול תיקים.

תגים:

בנק · שוק · ההון · ייעוץ · יועץ · השקעות · ניירות · ערך · רגולציה · בורסה · מוסר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה בפעילותם של יועצי השקעות ומנהלי תיקי ני"ע", סמינריון אודות "אתיקה בפעילותם של יועצי השקעות ומנהלי תיקי ני"ע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.