היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיצד ניתן להתמודד עם בעיות המשמעת בחטיבות הביניים?

עבודה מס' 064780

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא.

4,120 מילים ,12 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

בעשור האחרון אנו עדים להחרפה בתחום הפרות המשמעת בבתי הספר.
נשמעות תלונות רבות מפי נושאי תפקידים שונים בשדה החינוך על אווירת היומיום שהם נאלצים להתמודד עימה, על התנהגות לא הולמת של תלמידים ועל שכיחותן הרבה של בעיות משמעת רבות בבתי הספר. מורים רבים מדווחים כי הם מקדישים זמן רב לטיפול בבעיות המשמעת, במקום לעסוק בחינוך ובהוראה והדבר מפריע למהלך הלימודים התקין.
החרפה זו נובעת בעיקרה מהשינויים המתחוללים בחברה המודרנית. טשטוש ההבדלים בין מבוגרים לצעירים, היעדר נורמות התנהגות מוסכמות, המודעות הפסיכולוגית הגוברת, אווירת הפתיחות בבית וברחוב, התחרותיות הפרועה. כל אלה מכרסמים במעמדו של המורה ומקשים עליו להגדיר כללי התנהגות ולהפעיל משמעת בכיתה. התערערות המשמעת במערכת החינוך בכלל ובחטיבות הביניים בפרט גרמה לשחיקת המורים (לביא וחן, 1983; אלמוג, 1996; סלע,2005).
המושג המתייחס לאווירה המיוחדת הנרקמת בכתה כתוצאה מהאופן שבו מתנהלים הלימודים והחיים החברתיים, הרכב התלמידים, היחסים בינם לבין עצמם, בינם לבין המורה ובינם לבין בית הספר מכונה בספרות הפדגוגית "אקלים כיתה" (שטימן, 1992).
התנהגות נאותה הינה חשובה לאקלים הכיתתי כיוון שאקלים כתה הינו גורם מצמיח ורב משמעות לפעילויות הגומלין בין המורה לתלמיד ובין תלמיד לתלמיד. יותר מכך, הגורם עשוי בהכרח להפחית את בעיות המשמעת המשפיעים על אקלים הכיתה ולכן יש ליצור מחדש אווירת לימודים נאותה בחדרי הכיתות בדרך של נקיטת גישה מערכתית: ללמד מחדש את הצוות החינוכי איך לנווט את הכיתה, לנהל שיעור בדרך נאותה (סלע,2005).

מכאן נובעת השאלה: כיצד ניתן להתמודד עם בעיות המשמעת בחטיבות הביניים?
כדי לענות על שאלה זו אעסוק בסקירה הספרותית בהגדרת המושג משמעת כפי שהוא מוגדר במילון ובעיקר בעיני המורים בבית הספר, בגורמים לבעיות המשמעת שהם המורה והתלמיד ובמגוון התגובות להתמודדות עם בעיות המשמעת.

תוכן עניינים:
פרק א - מבוא
פרק ב - הגדרת המושג-"בעיות משמעת"
פרק ג - הגורמים והמניעים לבעיות המשמעת
פרק ד - דרכי התמודדות עם בעיות המשמעת
פרק ה - סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדרת המשמעת בהקשר בית הספר הינה בעייתית, בגלל ריבוי התפיסות והגישות בנושא.
מכאן, הגדרת התלמיד כבעל "בעיות משמעת" תלויה בין היתר בדרך שבא תופסים מוריו את מושג המשמעת ואת התנהגותו כהתנהגות הולמת או בלתי הולמת. תלמיד מוגדר לא רק כבעייתי לפי מצבו הנפשי והרגשי, תקינות התנהגותו, ערכיו, נתוני הרקע החברתי שלו ומצבו בלימודים, אלא גם ביחס לסביבה - חבריו לכיתה. לכן ההגדרה תלויה בקונספט כלומר במקום, הזמן, הקהל ועוד.

תגים:

אקלים · בעיות · הפרת · התנהגות · חינוך · כיתה · משמעת · פתרונות · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד ניתן להתמודד עם בעיות המשמעת בחטיבות הביניים?", סמינריון אודות "כיצד ניתן להתמודד עם בעיות המשמעת בחטיבות הביניים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.