היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול אסטרטגיה עיסקית במפעל אורדן נתניה

עבודה מס' 061790

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אופן קבלת ההחלטות והטמעת שינויים בסביבת העבודה.

4,596 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
תאור החברה
אסטרטגיה עסקית
ניהול אסטרטגיה תפעולית
זיקה בין האסטרטגיה תפעולית לאסטרטגיה עסקית
אסטרטגיה תפעולית באורדן
יחס גומלין בין אסטרטגיה תפעולית לאסטרטגיה השווקית
יחס גומלין בין אסטרטגיה תפעולית לאסטרטגיה של המימון
יחס גומלין בין אסטרטגיה תפעולית לאסטרטגיה של הHRM -
ניהול הערכת בצוע
ניהול טכנולוגית מידע
ניהול סיכון ואסונות
ניהול איכות
המלצות
ניהול אסטרטגיה תפעולית
ניהול שיפור ביצוע


בעבודה זו אנתח את האסטרטגיה התפעולית ואת החלטות המתקבלות ברמה תפעולית במפעל
אורדן נתניה. אנתח את המצב הקיים במפעל בעזרת כלים אקדמיים ואמליץ על השינויים בסביבה
של המבנים הפועלים בארגון.

תיאור הארגון
אורדן תעשיות בע"מ, החברה המשותפת ליציקות פלדה, הוקמה בשנת 1949 והיתה שייכת לקבוצת
כלל. לפני 8 שנים נרכשה על ידי דוברת שרם תעשיות בע"מ ולאחר מכן נשארה בידיים של שרם
תעשיות בע"מ. אורדן ASF בית היציקה, נמצאת באזור התעשייה נתניה. עיסוקה העיקרי עד 1974
היתה אביזרי צנרת לחקלאות ולבנייה לשוק המקומי. משנת 1974 יוצרו במפעל הפלדה חלקים
שונים עבור טנק המרכבה ושל כלי רכב משוריינים מסוגים אחרים שבשירות צה"ל וצבאות אחרים
בעולם. לשימוש אזרחי יוצרו במפעלי הפלדה חלקי ציוד תעשייתי כבד. עד 90% 1993 מהיקף היצור
של אורדן היה מיועד לשוק הביטחוני ו10% - לשוק אזרחי. בשנה זו החלה מגמת השוק הביטחוני
בארץ ובעולם להשתנות ולקטון עקב הסכמי שלום עם שכננו ועקב לחצים פוליטיים בעולם כולו
(לחץ סביבה פוליטית).

חברת אורדן ASF ניצלה את הידע והיכולת הקיימים בתחום יציקות מתכת גדולות (סדרי גודל של
מספר טונות) והחלה לייצר מוצרים לשוק המקומי. אין ביקוש רב ליציקות בשוק המקומי ואין
מתחרים רציניים לאורדן בארץ, מלבד מפעל "פרמט" שהוא מסוגל לייצר רק מוצרים במשקל קטן
(עד 1000 ק"ג). לשוק המקומי אורדן מייצרת כמה מאות טונות לשנה עם זאת קיים יבוא רב של
יציקות פשוטות ברמת מורכבות נמוכה מטורקיה וממזרח אסיה.

כדי לשרוד היתה חייבת חברת אורדן להכיר במציאות העכשווית ולמצוא לקוחות ושווקים
חדשים. בחירה יחידה שנשארה לאורדן זה לחפש שווקים חדשים בשוק אזרחי בחו"ל. אורדן
הצליחה להכנס לפלח שוק אירופאי (גרמניה) עם סל מוצרים המיועד לפלח שוק אזרחי ומסחרי.
המטרה לטווח ארוך היא להרחיב את פלח השוק האירופאי (שוויץ וצרפת) ועם פעולה זו אורדן יכול
להגדיל ב25% - את נתח השוק שלו.

הלקוחות העיקריים בארץ הינם: אנרגיה - חברת חשמל, רק"מ - צה"ל , כימיקלים - מפעלי ים
המלח, מפעלי המלט ומחצבות ובחו"ל מפעלים ששייכים לפלח שוק אנרגיה, כימיקלים, מזון כו'.

מקורות:

Johnson Scholes , Exploring Corporate Strategy,1993 ,Prentice Hall.
Minzberg Quinn, The Strategy Process, 1991,Prentice Hall.
Skinner, Manufacturing the Formidable CompetitiveWeapon, 1985.
Buzell Gale, The PIMS Principles, 1987.
Neumann, Strategic Information Systems, Competition Through Information, 1994.
Slack, Operations Management, 1995, Pitman.
Crosby, Quality is Free, 1979
Earl, Management Strategies For Information Technology ,1989.
Laadec, Preventing Chaos in a Crisis,1993, McGraw Hill.
Berry, Quality Counts in Service too "Business Horizons",1995, May-June.
ניהול התפעול ושיפור ביצועים, פרופ'. שלומו גלוברזון, 1998

תגים:

ffosna · ytidommoc · mrh · osi · mqt · אדם · אזרחי · ארגון · בטחוני · ביצוע · חברה · טכנולוגיה · יציקה · כוח · כלל · לקוחות · מידע · משאבים · ניצול · נתח · סיכון · פלדה · פלח · שוק · שיווק · תפעול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול אסטרטגיה עיסקית במפעל אורדן נתניה", סמינריון אודות "ניהול אסטרטגיה עיסקית במפעל אורדן נתניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.