היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיה עיסקית -רשת המלונות ישרוטל

עבודה מס' 068002

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חקר פירמה בענף המלונאות- רשת המלונות "ישרוטל", תוך ניתוח האסטרטגיה העסקית של הרשת.

8,194 מילים ,4 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

עבודה זו עסקה בחקר פירמה בענף המלונאות- רשת המלונות "ישרוטל", תוך ניתוח האסטרטגיה העסקית שלה.
לשם ביצוע העבודה כראוי, תוך עמידה במטרות המוזכרות להלן, עבודה זו התבססה על מידע ממקורות שונים, לרבות מקורות ספרות, אתריי אינטרנט, ראיונות עם מנהלים ברשת ישרוטל וביקורים במלונות הרשת.
עבודה זו פעלה לכל אורכה לאור המטרות להלן, כאשר בפרקים השונים הושם דגש על כל אחת מהן:
1. למידת הפירמה הפועלת בתעשיית המלונאות והתיירות. רשת מלונות "ישרוטל" הינה מהשחקניות הבולטות בענף המלונאות בישראל, בעודה מפעילה שניים עשר מלונות במיקומים שונים בארץ (שמונה באילת ומלון בודד בערים: מצפה רמון, ים המלח, תל אביב, חיפה), באמצעות כ- 3,000 עובדים. כחלק מהגישה השיווקית ברשת ישרוטל, הוחלט למצב כל מלון, לפי קהל היעד הרצוי והמאפיינים הייחודיים שלו וליצור "מלון לכל חלום". למעשה, הסלוגן "מלון לכל חלום", מבהיר יותר מכל את אסטרטגיית "נישת השוק" בה נוקטת ודובקת הרשת בהצלחה רבה כבר מספר שנים, תוך שילוב אסטרטגיית "בידול" על בסיס איכות שירות.
2. ניתוח הסביבה החיצונית לפירמה, והבנת הכוחות הפועלים בה. רשת "ישרוטל", פועלת בסביבה חיצונית מורכבת, כאשר מעליה "מרחפים" איומים רבים אשר משפיעים באופן ישיר על היקף הפעילות העסקית, כגון- המשבר הכלכלי העולמי וכן איומים וסיכונים ביטחוניים במדינת ישראל. מאידך, ראוי לציין כי בסביבתה של הפירמה קיימות גם הזדמנויות בלתי מבוטלות, כגון חסם הכניסה למתחרים פוטנציאליים. על הפירמה מוטלת משימת הבנת הסביבה החיצונית ולאור הבנה זו, לפעול לשם הישמרות מפניי האיומים ומקסום הרווח מההזדמנויות.
3. ניתוח פנימי לפירמה וזיהוי האסטרטגיה העסקית שהפירמה צריכה ליישם. הרשת שהינה כפי הנראה עתירת חוזקות ועתירת איומים (נכון לעת הזו, בעוד המשבר הכלכלי וסיכונים בטחוניים פנימיים פוקדים את הרשת והענף כולו), צריכה ליישם ביעילות אסטרטגיית "נישת שוק" ולשאוף ל"בידול" על בסיס איכות שירות.
4. הערכה באופן ביקורתי של מידת היעילות של האסטרטגיה המיושמת על ידי הפירמה ולאור הערכה זו, הצעת רעיונות אסטרטגיים לעתיד. הפירמה, צריכה לפעול במספר מישורים על מנת להיטיב את מצבה:
ראשית, נדרש יישום יעיל יותר של אסטרטגיית הבידול על בסיס איכות שירות במקביל לאסטרטגיית נישת שוק. מאחר ולהערכתנו הרשת אינה מיישמת בהצלחה את אסטרטגיית הבידול על בסיס איכות שירות, וזאת בניגוד להצלחתה ביישום אסטרטגיית הנישה, עליה לנקוט בפעילויות של ממש לשם יצירת בידול ברור ויעיל יותר.
שנית, הרשת יכולה וצריכה, לשיטתנו, למנף את מעמדה הטוב מאוד נכון להיום להובלה ברורה בענף המלונאות בשוק המקומי גם באמצעות התייעלות בנוגע לניהול ובקרת העלויות, כך שאחוז הרווח המופק מפעילותה העסקית יהיה לכל הפחות זהה (מאחר ומחירי הרשת לרוב גבוהים ממחירי דן) למתחרה הנחשבת מובילה בשוק- רשת דן. היבט נוסף שעל הרשת לטפל בו, הינו הסיכון הטמון ב"ריכוזיות" המופרזת (בעיר אילת) של נכסיה. הטיפול בהיבט זה יכול להתבצע בדרכים שונות, כגון התרחבות מעבר לעיר אילת ועצירת ההתרחבות בעיר אילת.
נקודה אחרונה ואולי חשובה ביותר שעל הפירמה לטפל בה, היא הפעולה לשם יצירת יתרון תחרותי עמיד, וזאת באמצעים שונים, כאשר גם מלון "ישרוטל בראשית" שימוקם על שפת מכתש רמון עשוי, בהינתן מאמציי השיווק היעילים והאפקטיביים, להוביל לכך.
באופן כללי, ניתן להבין מעבודה זו כי מצבה האסטרטגי של רשת ישרוטל הינו טוב ואולי אף טוב מאוד. ראייה מובהקת למצבה האסטרטגי הטוב של הפירמה ניתן לראות בהמלצות עבודה זו אשר הינם בגדר "מקצה שיפורים" שנועד להוביל את הפירמה למצב אסטרטגי "מצוין", שהינו אפשרי ופירושו הובלה ברורה בענף, ברמה הארצית.

תוכן עניינים:
מבוא
1. פרק 1 - תיאור הפירמה
2. פרק 2 - ניתוח סביבה לפירמה
2.1 המאפיינים הכלכליים של התעשייה
2.2 הכוחות התחרותיים בתעשייה וחוזקם היחסי
2.3 הכוחות הגורמים לשינויים בתעשייה והשפעתם
2.4 החברות החזקות/ חלשות ביותר בענף
2.5 מי עומד לעשות מהלך תחרותי בקרוב
2.6 הגורמים הקובעים את ההצלחה או הכישלון בתעשייה
2.7 כמה מושכת תעשייה זו מבחינת הסיכויים של רווחיות מעל הממוצע
3. פרק 3 - ניתוח פנימי של הפירמה
3.1 אסטרטגיה נוכחית
3.2 ניתוח סביבה פנימית וסביבה חיצונית- SWOT
3.3 תחרותיות מחירי/ עלויות החברה
3.4 המעמד התחרותי של החברה
3.5 נושאים אסטרטגיים העומדים בפני החברה
3.6 מערכת המלצות לפירמה
4. פרק 4 - סיכום והמלצות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בסיס התחרות: ככלל, בסיס התחרות בענף המלונאות הוא מחיר החדר ללילה. עם זאת רשת ישרוטל אינה מאמינה בגישה זו אלא בגישה המתבססת על איכות השירות. ישרוטל הינה שחקן מרכזי בתיירות הפנאי בישראל ומתחרה באופן ישיר ברשתות המלונאות השונות בארץ, לדוגמא רשת פתאל, רשת דן וכו'. על פי סמנכ"ל שיווק רשת ישרוטל, רלי סלונים: "ישרוטל חושבת אחרת", "אנחנו מנסים להביא משהו איכותי ונתפס גבוה יותר מהתיירות הישראלית. ככל שרמת החיים עולה ואנשים נוסעים יותר לחו"ל הם רוצים לראות תיירות אחרת". ישרוטל מבדלת את עצמה באיכות השירות אותה היא מבטיחה לאורחיה על ידי "אמנת השירות לאורחים" ומעניקה לאורחיה "תעודת אחריות לחופשה מושלמת".

תגים:

אסטרטגיה · עיסקית · חקר · פירמה · ניתוח · אסטרטגיה · עיסקית · מלונאות · בתי · מלון · רשת · מלונות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה עיסקית -רשת המלונות ישרוטל", סמינריון אודות "אסטרטגיה עיסקית -רשת המלונות ישרוטל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.