היישום אינו מחובר לאינטרנט

האסטרטגית השיווקית "הכל כלול במחיר" של רשת ישרוטל

עבודה מס' 065879

מחיר: 324.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מתקבל השירות החדשני של רשת ישרוטל ע"י הציבור, והאם הצרכן מוכן לשלם עבור שירות זה יותר?

10,492 מילים ,68 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ענף התיירות הנו מהמובילים והבולטים בהיקף הפעילות הכלכלית ולכן בתי מלון רבים מוקמים בישראל. רוב בתי המלון מרוכזים באילת ואחת הרשתות הגדולות היא רשת "ישרוטל".
הבעיה העסקית הנדונה להלן היא שריבוי החדרים ובמיוחד ברמת 4 ו- 3 כוכבים והיותם חדשניים הגביר את התחרות והמצב היה קריטי מבחינת תפעול שני בתי המלון לגונה וספורט עד כדי שיקול של סגירה. אי לכך נוצר צורך מיידי לחלופות שיווקיות ופיתוח אסטרטגיה שיווקית חדשה שמיועדת בעיקרה לפלח השוק הישראלי.
בראיה שיווקית יחודית, חברת ישרוטל, החלה במבצע בשניים ממלונותיה באילת- תשלום הכולל הכל- הלקוח מקבל את כל השירותים ללא תוספת מחיר: אוכל בבריכה, חדרי כושר, ארוחות ללא הפסקה ועוד.החברה יצאה במסעי פרסום מרהיבים, שבחלקם נקרא הנופש להשאיר את הארנק בבית היות והוא מקבל הכל על חשבון הבית. אולם למרות האטרקציה לכאורה- אין התנפלות על מלונות אלו יחסית למלונות אחרים.
שאלת המחקר העיקרית היא כיצד הציבור רואה את השירות החדשני והאם הוא מוכן לשלם עבורו יותר. הבעיה הנדונה כאן היא מה מרתיע לקוחות מלגשת לבית המלון- למרות הפרסום, למרות שלכאורה ה "דיל" הינו אטרקטיבי. האם הלקוח הישראלי לא בשל למבצעים כאלו, האם הוא חושב כי המחיר גבוה מידי, האם הוא אינו מאמין כי יש כאן מבצע כדאי.
ההנחה היא כי הלקוח הישראלי, כמו כל לקוח, רואה לנגד עיניו את השירות מול המחיר שהוא צריך לשלם. ללקוח עקומת תמורה לכל דבר, וגם לנופש בארץ. ישנם לקוחות שיהיו מוכנים לשלם מחיר גבוה במיוחד עבור שירות מעולה ויהיו כאלו שיעשו לעצמם חשבון מדויק יותר.

על פי סקירת הספרות עולה כי חשיבות מתן שירות טוב הינה הגורם המרכזי בעלייתם ונפילתן של פירמות. שירות טוב מגביר את משיכת הלקוח וגורמת לו ליתר שביעות רצון. על פי מחקרים שונים עובדים שבעי רצון הם עובדים הנותנים שירות טוב ותפוקה טובה יותר. עובד שאינו שבע רצון ממקום עבודתו: שכר, תנאים, יחס המנהלים וכד', לא יטה לתת תפוקה מכסימלית. הוא יעבוד על מנת לצאת ידי חובה, ולכן השירות שהוא יתן לא יהיה מיטבי.
המחקר נערך במהלך חודש מאי 2001 בבית מלון לגונה באילת בו "הכל כלול במחיר". 60 איש הסכימו לענות על השאלונים שבדקו את שביעות רצונם מהעסקה.
מהתוצאות אנו למדים כי הנופשים אינם מרגישים באיכות שירות טובה מאוד יחסית לבתי מלון אחרים. למרות שמרביתם הגיעו למלון פעם נוספת, הם לא סבורים כי הם מקבלים תמורה מלאה לכספם. יש להם תלונות על השירות. הציבור אדיש להכללת כל השירותים בסל הנופשון. הם לא מסוגלים לנצל את כל ההטבות, ולכן אין להם שביעות רצון מלאה מהשירות. מעבר לכך, יש להם הרגשה כי היות ו"הכל כלול במחיר" הדבר בה על חשבון השירות- מופעי הבידור ברמה נמוכה יותר כן מהירות השירות נמוכה יותר.

ההמלצות הן להגביר את שאר הנקודות המתייחסות לשירות: מופעי בידור, אדיבות הצוות וכד'. לדעתי כאשר תהיה תוספת אפילו מזערית בשירות הלקוח ירגיש זאת. לדעתי יש לערוך מחקר בזמן אמת המשלב בתוכו מחירים- כלומר לשאול את הלקוח כמה הא מוכן להוסיף עבור כל שירות. יכול להיות, לדוגמא, כי האורחים אינם משתמשים בסאונה, וכאשר כתוב להם כי הסאונה ללא תשלום, הם מרגישים כי הם שילמו עבור שירות שלא קיבלו.

אוכלוסיית המחקר היא כלל הנופשים שהגיעו בחודש מאי 2001 לנפוש באחד משתי בתי המלון.
הדגימה תהיה אקראית - ביום מסוים אתייצב במלון ואדגום 10 חדרים מכל קומה. אני צופה כי לפחות 5 בכל קומה ישיבו על השאלון כך שהמדגם יכלול כ- 100 איש (50 מכל בית מלון).
בפועל ביצעתי את המחקר בחדרים, בבריכה ובחדר האוכל, תוך הצגתי כאיש הנהלת המלון.
סה"כ השאלונים שהצלחתי לאסוף ביום במדגם- 60 שאלונים.
כלי המחקר הוא שאלון.

ראשי פרקים:
-תקציר
-מבוא
נושא המחקר
הבעיה העיסקית
מטרת העבודה ומטרות ישומיות
-סקירת הספרות
מאפייני המוצר התיירותי
עקרונות השירות האיכותי
הלקוח בראש סר העדיפויות
שילוב עובדים במתן שירות טוב
אסטרטגיית שיווק
איכות השירות
נאמנות לקוחות
השרות בענף המלונאות
-שיטת המחקר
השערות המחקר
משתני המחקר
המדגם
תוצאות המחקר
התפלגות המדגם
התפלגות תשובות התוכן
-דיון בתוצאות
סיכום
ביבליוגרפיה
------------------------------------------------------------------
*הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את תוצאות החישובים הסטטיסטיים.

קטע מהעבודה:

השוני שבין ניהול ארגוני שירותים לבין ניהול מוצרים ניתן לאפיון באמצעות שלושה פרמטרים עיקריים:
* משישות- את השירות אי אפשר למשש ולכן אי אפשר לאפיין אותו באופן מדויק או אובייקטיבי. כמו כן אין הוא ניתן להעברה.
* חד פעמיות- אי אפשר לאחסן אותו. אם הארגון איחר לתת את השירות בזמן מסוים לא ניתן לתקן את הנזק הנגרם
* הטרוגניות- אי אפשר להפוך שירות למוצר סטנדרטי מאחר שיש גורמים המשפיעים על הטרוגניות כגון שוני בצרכים של כל לקוח וקבוצת מאפיינים שונים כגון גיל, מין, רקע תרבותי, השכלה הכנסה וכו' (אפרתי 1997).

תגים:

תיירות · מלונות · שירות · דילים · מבצעים · רשת · מלונאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האסטרטגית השיווקית "הכל כלול במחיר" של רשת ישרוטל", סמינריון אודות "האסטרטגית השיווקית "הכל כלול במחיר" של רשת ישרוטל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.