היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרופא וגרושתו\ ש"י עגנון - אבחון וניתוח פסיכולוגי

עבודה מס' 060749

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אישיות לפי חמשת צירי הד.אס.אמ לדמות הראשית בסיפורו של שי עגנון "הרופא וגרושתו".

4,729 מילים ,4 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הסיפור "הרופא וגרושתו" מתרחש בוינה שבאוסטריה, לאחר מלה"ע השניה. הסיפור כתוב בגוף ראשון ועוסק ברופא המתאהב באחות ושמה דינה, אחות שכל באי המחלקה כרוכים אחריה. יום אחד הוא אוזר אומץ ומזמין אותה לצאת, ובו ביום הוא מבקש ממנה להינשא לו. זמן מועט לפני נישואיהם מגלה לו דינה שהייתה בעבר עם גבר אחר, ומאותו רגע והלאה משתנים פני הדברים. אעפ"י שבהתחלה הרופא עוד משכנע את עצמו שהוא יכול להתעלם ממידע חדש זה, בהדרגה הוא הולך ושוקע בעולם משל עצמו, המלא בחשדות, דאגות וחרדות לגבי נאמנותה של אשתו לו. ניצנים לכך רואים כבר בטקס החתונה (בו הוא מחליט שהשמש נועץ מבטים בכלתו) ובירח
הדבש (בו הוא טוען שהמאהב לשעבר של אשתו נמצא בחדר הסמוך לשלהם).
חשדותיו הפרנואידים יודעים עליות ומורדות, והגט מוזכר בשלב יחסית מוקדם בנישואיהם. בנקודה מסוימת הוא מחליט להשתנות, אבל אז צץ משהו חדש - הפקיד שאשתו כמעט והתחתנה אתו מגיע לבית החולים לטיפולו של הרופא, ומעורר את הרגשות הקשים מחדש. לאחר כמעט שלוש שנים כאשר הרופא חושב שהכל הסתדר מאליו, הוא נוכח לדעת שכבר מאוחר מדי: "וכבר הייתי סבור שהכל ניתקן והולך, ובאמת לא היתקן כלום. מאותו היום שעשיתי שלום עם נפשי נתנכר לי שלומי ממקום אחר" (הרופא וגרושתו, 1978 ,עמ' 66). חודשים ספורים לאחר מכן הם התגרשו.

מטרת העבודה היא לספק ניתוח אישיות לפי חמשת צירי הד.אס.אמ לדמות הראשית בסיפורו של שי עגנון "הרופא וגרושתו". הניתוח כולל פירוט של הפסיכוזות, הפרעות האישיות והנוירוזות מהן סובל הרופא. בנוסף יש תיאור נרחב של מנגנוני ההגנה, יחסי האובייקט והקונפליקטים של הרופא.

תוכן עניינים:
תיאור העלילה, הדמויות והקשרים ביניהן
דיאגנוזה של הרופא לפי ה-DSM-IV
יחסי האובייקט של הרופא עם סביבתו
הדחפים והקונפליקטים שחווה הרופא
תהליכי ההסתגלות וההגנות שבשימוש הרופא
הרופא ותפיסת העצמי
ביבליוגרפיה

מקורות:

סולברג, ש. (1997). פסיכילוגיה של הילד והמתבגר-מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. האוניברסיטה העברית ירושלים: הוצאת ספרים על שם י"ל מאגנס.
סרוף, א.; קופר, ר. ודהארט, ג. (1998). התפתחות הילד, טבעה ומהלכה. ת"א: האוניברסיטה הפתוחה.
American psychuatric association (1994) Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-IV).
Mcwilliams, N. (1994). Psychoanalytic diagnosis. New York and London: the guilford press.

תגים:

אובייקט · אישיות · דחפים · הגנה · קונפליקטים · יחסי · מנגנוני · ניתוח · פסיכולוגי · ניתוח · ספרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרופא וגרושתו\ ש"י עגנון - אבחון וניתוח פסיכולוגי", סמינריון אודות "הרופא וגרושתו\ ש"י עגנון - אבחון וניתוח פסיכולוגי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.