היישום אינו מחובר לאינטרנט

אבחון OCD אצל מלווין יודל בסרט "הכי טוב שיש"

עבודה מס' 067013

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח ההפרעה הנפשית OCD ע"פ דמותו של מלווין יודל בסרט "הכי טוב שיש" תוך דגש על מהות ההפרעה, אבחונה ודרכי הטיפול בה.

4,143 מילים ,11 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הפרעה אובססיבית קומפולסיבית הינה הפרעה נפשית המסווגת תחת קטגורית הפרעות החרדה. רובנו מתנסים ביום יום במחשבות טורדניות קלות כגון "האם סגרתי את האור לפני יצאתי מהבית?", "האם נעלתי את האוטו?" ובהתנהגויות כגון שמירה חוזרת ונשנית של עבודה אותה אני מקליד במחשב למרות שלא עשיתי בה שינוי, דילוג על סדקים במדרכה וכו'. ההבדל הוא שאצל אדם שאובחן כסובל מ-OCD המחשבות הטורדניות גורמות לחרדה, עד רמה שהוא מסוגל רק בקושי להסיח את הדעת מהן. הפעולות הטקסיות מפחיתות את החרדה, אולם לזמן קצר, והן גורמות סבל וטרחה כשלעצמן. העיסוק במחשבות עצמן מחד ובטקסים חוזרים ונשנים מאידך, פוגעים בתפקודו של האדם בתחומי חיים שונים, יוצרים מצוקה ניכרת, גוזלים זמן רב ומשבשים את יכולתו של האדם להשתלב בחברה או בעבודה.

בעבודתנו זו ננסה לשפוך אור על מאפייניה של הפרעת ה-OCD, על הסיבות להתפרצותה ועל דרכי הטיפול בה. בנוסף ננסה לבחון את דמותו של מלוין יודל, סופר הסובל מההפרעה, העומד במרכז העלילה של הסרט "הכי טוב שיש".

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - אבחון הפרעת טורדנות-כפייתיות בדמותו של מלווין יודל
פרק ב' - הסיבות להתפתחות הפרעת טורדנות-כפייתיות
פרק ג' - הטיפול ההתנהגותי-קוגנטיבי בהפרעת טורדנות-כפייתיות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

למרות הקושי שבניתוח דמות המופיעה בסרט, מבלי שידוע לנו דבר על עברה וללא היכולת לשאול אותה שאלות, ננסה באמצעות ניתוח סצנות שונות בהן מופיעה דמותו של מלווין להוכיח כי הוא אכן סובל מפרעת OCD ובמקביל להסביר את הסימפטומים של ההפרעה. ע"פ מדריכי האבחון והסיווג הפסיכיאטרי, ה-ICD וה-DSM, לשם אבחנה וודאית של ההפרעה צריכים להופיע אצל הפרט מספר קריטריונים. חלק מהסימפטומים ניתן לאתר גם בדמותו של מלווין בסרט:
1. הופעת סימפטומים טורדניים או מעשים כפייתיים או שניהם יחד - בסרט קשה לאתר מחשבות טורדניות אך אנו מאתרים בקלות את הטקסים הכפייתיים של מלווין:
א. טקסי ספירה - עם כניסתו לבית נועל מלווין את הדלת בדיוק 6 פעמים בכל אחד מהמנעולים ומדליק ומכבה את האור 6 פעמים רצופות.

תגים:

הפרעה · פסיכופתולוגיה · פסיכולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אבחון OCD אצל מלווין יודל בסרט "הכי טוב שיש"", סמינריון אודות "אבחון OCD אצל מלווין יודל בסרט "הכי טוב שיש"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.