היישום אינו מחובר לאינטרנט

DID - אבחון והשאה

עבודה מס' 065565

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אבחון וטיפול ב"פיצול אישיות" וסימני השאלה מאחוריהם

1,986 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

DID ((Dissociative identity disorder, או בשמה הקודם MPD Multiple personality) (disorder הינה הפרעת נפש אשר הגדרתה, מהותה ומאפייניה נתונים למחלוקות רבות. בעבודה זו מוצגים דבריהם וטענותיהם של כמה מטפלים מוכרים בDID, כולם חברים ב-ISSD (The International Society for the Study of Dissociation), השוטחים את תהליך האבחון והטיפול בהפרעה השנויה במחלוקת "פיצול אישיות". מטרתי היא להמחיש את הדוגמאטיות בה נוקטים לעיתים קרובות המטפלים לגבי הבחנותיהם והנחות היסוד שלהם, להראות את הפוטנציאל הסוגסטיבי העצום של השיטה הטיפולית ולהעלות כמה סימני שאלה ותהיות לגבי דבריהם. כל זאת מבלי לטעון טענה גורפת לגבי DID באופן כללי אלא רק להטיל ספק בחלק מהרציונל המנחה את המטפלים ובשיטות בהן בם נוקטים.

קטע מהעבודה:

הבעייתיות העיקרית באיבחון DID הינה שגם בקרב המטפלים והמומחים למחלה אין הסכמה גורפת לגבי קונספטים בסיסיים ביותר כגון מה הן "זהויות חלופיות" (alters), מה כוללת כל זהות כזאת ומה הם בדיוק הסימפטומים המצביעים על קיומה של הפרעת זהות דיסוציאטיבית. (Piper, 2004).
ההסכמה הקיימת בקרב המטפלים היא שהסימנים אינם גלויים לעין ויש לחפשם גם בהתנהגויות הנראות לכאורה חסרות משמעות. יש לשים תשומת לב מיוחדת לסימנים "מחשידים" אצל מטופלים אשר עברו התעללות בילדותם. המטופל בעצמו לרוב אינו מודע לזהויותיו האחרות ומגיע לראשונה לטיפול מסיבות שונות ומגוונות. לטענת המטפלים זהויות חלופיות יוצאות החוצה (לפני האיבחון) רק אם הן מחקות את "הזהות המקורית" באופן מושלם או שהן מספקות ל"זהות המקורית" סיפור כיסוי עבור הזמן האבוד (Kluft, 2003; Holmes, 1996; Putnam, 1989).

תגים:

סוגסטיה · השאה · פיצול אישיות · פסיכופתולוגיה · DID · MPD

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "DID - אבחון והשאה", סמינריון אודות "DID - אבחון והשאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.