היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביצועי עובדים מהבית אל מול עובדים מהמשרד

עבודה מס' 071253

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לעבודה מהבית ביצועים פחותים מאשר עבודה מתוך הארגון?

6,400 מילים ,14 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מגפת הקורונה החלה להתפשט ברחבי העולם בתחילת שנת 2020 ותלווה את העולם גם אל תוך שנת 2021. למגפה זו השלכות רבות ביניהן חברתיות, השכלתיות, כלכליות וגם תעסוקתיות. עולם התעסוקה נדרש עם תחילת המגפה לשנות את דפוס העסקת העובדים בו ולאפשר לעובדים בארגונים רבים ובתפקידים מגוונים לעבוד מביתם ולא מתוך הארגון עצמו וזאת על מנת להקפיד ולשמור על כללי הריחוק החברתי המחייבים מבחינה בריאותית בהתמודדות עם מגפה זו.
העבודה מהבית איננה דבר חדש אולם התעצמותה בעת המגפה הנוכחית ניכרת בענפי תעסוקה רבים ומגוונים ובתפקידים שונים. חברות דרשו מעובדיהם לעבוד מהבית במשרות המאפשרות זאת וזאת על מנת לשמור על בריאותם ולמנוע הדבקות של המגפה בתוך שורות הארגון. ארגונים אלה נאלצו לשנות שיטות ניהול ובקרה על עובדים, לאמץ טכנולוגיות עבודה חדשות ולנהל את עובדיהם בשיטות ניהול שטרם חוו בעבר. מצד שני, גם העובדים נדרשו להסתגל למציאות עבודה משתנה מתוך הבית, לרוב עם ילדים אשר גם להם בוטלו מסגרות חינוכיות בוודאי בישראל, ולשלב את הצורך להיות בבית עם הילדים יחד עם דרישות עבודה בלתי מתפשרות.
ההשלכות של מעבר לעבודה מהבית על עובדים הן רבות ומתבטאות במוטיבציית עובדים, שביעות רצון, מחויבות ומחוברות לארגון, למנהלים ובעיקר בביצועי עובדים. מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את הביצועים של עובדים מהבית על פי מאפיינים דמוגרפיים שונים ולהשוות את הביצועים אל מול עבודה מהמשרד. לפיכך, שאלת המחקר אשר מובילה את מחקר זה הינה: האם לעבודה מהבית ביצועים פחותים מאשר עבודה מתוך הארגון? ההשערות הנלוות לשאלה זו הן: ימצא קשר חיובי בין הביצועים של העובד ובין השכלתו; ימצא קשר שלילי בין הביצועים של העובד ובין גילו; ימצאו הבדלים בביצועי עובדים מהבית בין עובדים בתפקידי ניהול ובין עובדים שלא בתפקידי ניהול ; וימצאו הבדלים בביצועי עובדים מהבית בין עובדים עם ילדים ועובדים ללא ילדים.
בחינת סוגיה מחקרית זו והשערות מחקר אלה נעשו במחקר זה על פי השלבים הבאים: פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר את מגפת הקורונה בכלליות והשפעתה על עולם העבודה. כמו כן פרק זה מתאר את המונח ביצועים בעבודה תוך הגדרת המונח, מדידתו ולבסוף את השפעת העבודה מהבית על ביצועים בעבודה בקרב עובדים. פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר הנבחנים, כלי המחקר, הליך המחקר, שיטת איסוף הנתונים ושיטות סטטיסטיות בהן נעשה שימוש במחקר זה.
פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר, סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר ומבחני קורלציה לבחינת הקשר בין משתני המחקר התלויים והבלתי תלויים. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את תובנות וממצאי מחקר זה על ידי אינטגרציה של הממצאים התיאורטיים והאמפיריים של המחקר וכן את תרומת המחקר מהיבטים מחקריים ויישומיים בתחום זה.

העיסוק בביצועים של עובדים בעבודה מהבית בתקופת הקורונה הינו ייחודי שכן תחום זה אולם נבדק רבות בעבר אך הצורך להתמודד עם מערכות חינוך סגורות ועבודה מהבית לאורך זמן רב טרם נבחנו לעומק בהשפעתם על ביצועי עובדים. מדובר אפוא במערכת עבודה לא 'סטרילית' כאשר בני הבית נוכחים יחד עם העובד ולאורך זמן יש לכך השלכות רבות על היבטים שונים הקשורים לעובד כגון ביצועים בעבודה ועוד.

כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא השאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 העבודה מהבית בתקופת הקורונה
2.1.1 רקע
2.1.2 משרות לעבודה מהבית
2.2 ביצועי עובדים
2.2.1 הגדרה
2.2.2 הערכת ביצועים
2.3 ביצועי עובדים מהבית לעומת עובדים מהמשרד
3. מתודולוגיה
3.1 מערך המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 ממצאים תיאוריים של משתתפי המחקר
4.2 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.3.1 קורלציה בין משתנים
4.3.2 הבדלים בין קבוצות במדגם
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

מגפת הקורונה Coronavirus 2019 (COVID-19) יצרה אתגרים משמעותיים עבור מדינות רבות הן מבחינת תעסוקה, פעילות המשק, פריון המשק, מערכת החינוך, מערכות הרווחה ועוד. תחילתה של מגפת הקורונה הינה ב- 31 בדצמבר 2019, כאשר ועדת הבריאות בעיר ווהאן דיווחה על מקבץ של 27 מקרי דלקת ריאות שנבעו מאטיולוגיה לא ידועה, עם מקור ראשוני המקשר זאת למאכלי ים הנמכרים בשוק המקומי. מאוחר יותר נקבע כי זהו וירוס קורונה. עד 20 בינואר 2020 היו 295 מקרים שאושרו במעבדה, כאשר 291 היו מעיר ווהאן בסין. מאז במקרים אלה נרשמה צמיחה משמעותית בכל רחבי כדור הארץ. על פי ארגון הבריאות העולמי. ב- 31 במרץ 2020 היו 697,244 מקרים שאושרו עם 33,257 מקרי מוות (שיעור תמותה של 4.77%). ארגון הבריאות העולמי הכריז על COVID-19 כמגיפה (Singhal, 2020).

תגים:

תעסוקה · ארגון · קורונה · עובדים · עבודה מרחוק · משרד · יעילות · קשיים · השקעה · מגיפה · בידוד · בית · COVID · מלחמה · חירום · עבודה מהבית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביצועי עובדים מהבית אל מול עובדים מהמשרד", סמינריון אודות "ביצועי עובדים מהבית אל מול עובדים מהמשרד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.