היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין גיל למעורבות בהתנהגות בריונית ברשת וחוויית קורבנות מבריונות רשת

עבודה מס' 071246

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימים הבדלים בין מעורבות בהתנהגות בריונית ברשת ובין הסיכון לקורבנות מבריונות רשת בקרב קבוצות גיל שונות?

5,344 מילים ,31 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

הפעילות של בני הנוער ברשתות החברתיות יכולה להיות מגוונת, כאשר הם יכולים לשלב מגוון של כלי מידע ותקשורת חדשים, הפועלים ממחשבי קצה שונים. פעילויות אלו כוללות שיתוף תמונות, שיתופי ווידאו, התכתבויות ועוד. אפשר לראות כי בנוגע לפעילויות של נערים ברשתות החברתיות, חלקם הגדול יהיו פעילויות לגיטימיות, אך בחלק מהמקרים יהיה מדובר בפעילויות לא לגיטימיות. מחקרים רבים מראים כי כאשר מדובר באינטראקציות בין אנשים המכירים זה את זה, היעדר רמזים חברתיים כגון: תנועות קול וגוף הקיימות במפגשים פנים אל פנים ונעדרים מהסביבה הווירטואלית, משפיעים על ההתנהגות. אנונימיות באינטרנט והיעדר משוב חברתי גורמים לחוסר מרסן עד כדי שיבוש של פעילויות החברה - התייחסות לסביבה זו כאל משהו לא אמיתי, כאל משחק או אתגר אינטלקטואלי פוגעת בשיקול הדעת המוסרי (בוכניק ודשן, 2012 ; (Musiał & Kazienko, 2013; Dredge, Gleeson, & De la Piedad Garcia, 2014 ;.
בריונות רשת נפוצה לרוב בקרב תלמידי בתי ספר יסודיים ובתי ספר תיכוניים, אולם גם בקרב המבוגרים. ההטרדות והאיומים מתבטאים בדרכים שונות המוגבלות אך ורק ליצירתיות של הבריון, והאמצעים הטכנולוגים העומדים לרשותו. צורת ההטרדה עשויה להיות שונה בין בנות לבנים. הקלות שבה האדם שנמצא מול המסך, מציף את הרשת במילים פוגעניות וביחס פוגע נובעת בעיקר מהאנונימיות שהרשת מקנה לבריון. ילד אשר נמצא מאחורי המקלדת לא מסתכן בייחודיות מעצם דבריו, הוא רק חלק משאר העדר, וכמו כן, הקורבן שעומד מולו הוא לא יותר מאובייקט, הוא מאבד מאנושיותו ולכן יותר קל להיות אחד מהתוקפים (Dredge, Gleeson, & De la Piedad Garcia, 2014).
נושא המחקר שבחרתי מתמקד בהבדלים בין קבוצות גיל שונות ובאופן ההתמודדות מול סכנות הרשת בין אותן קבוצות. לפיכך, מטרת המחקר היא לבחון את הקשרים שבין הרגלי גלישה, סכנות ברשת ודרכי התמודדות בקבוצות הגיל השונות. מתוך כך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: האם קיימים הבדלים בין מעורבות בהתנהגות בריונית ברשת ובין הסיכון לקורבנות מבריונות רשת בקרב קבוצות גיל שונות?
על מנת לתת מענה הולם לסוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי בריונות תוך התמקדות בבריונות מקוונת. החלק הבא בסקירה עוסק בסכנות ברשת ובבחינת הקשר בין גיל ובריונות רשת. כמו כן החלק השלישי עוסק בסוגי הבריונות ברשת, השפעות בריונות ברשת תוך התמקדות מבחינה מנטלית, רגשית ופיזית וכן מבחינת אימפולסיביות. פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר הנבחנים, כלי המחקר, הליך המחקר, שיטת איסוף הנתונים ושיטות סטטיסטיות בהן נעשה שימוש במחקר זה.
פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר ומבחני קורלציה לבחינת הקשר בין משתני המחקר התלויים והבלתי תלויים. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את תובנות וממצאי מחקר זה על ידי אינטגרציה של הממצאים התיאורטיים והאמפיריים של המחקר וכן את תרומת המחקר מהיבטים מחקריים ויישומיים בתחום זה.
הבחירה לעסוק ולהעמיק בסוגיה מחקרית זו נובעת מתוך העובדה כי בריונות מקוונת הינה תופעה שהולכת ומתרחבת וההשלכות של תופעה זו הן רבות על מתבגרים. מחקרים רבים בחנו את תופעה זו וייחודיות המחקר הנוכחי הינה בבחינת הקשרים שבין הרגלי גלישה, סכנות ברשת ודרכי התמודדות בקבוצות הגיל השונות.

כלי המחקר המרכזי במחקר זה הוא השאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 מהי בריונות
2.3 בריונות מקוונת
2.3.1 סכנות ברשת
2.3.2 הקשר בין גיל ובריונות רשת
2.3.3 סוגי בריונות רשת
2.4 השפעות בריונות רשת
2.4.1 השפעות מבחינה מנטלית/רגשית/פיזית
2.4.2 אימפולסיביות ובריונות רשת
3. מטרת המחקר וההשערות
4. שיטת המחקר
4.1 הליך איסוף הנתונים
4.2 מדגם המחקר
4.3 משתני המחקר
5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית של המשתנים
5.2 סטטיסטיקה הסקתית
6. דיון ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון המחקר(אנגלית)
8.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

החל משנות התשעים של המאה ה-20 חוקרים הכירו בכך שישנן עוד צורות של בריונות, כגון אלימות של יחסים המאופיינות בניסיון לאיים או לפגוע ביחסים. מחקר שערך ארגון UNICEF בשנת 2019 בשלושים מדינות ברחבי העולם מצא כי אחד מכל שלושה בני נוער באותן מדינות דיווח כי היה קורבן של בריונות רשת. התופעה של בריונות רשת נהפכה בעשור האחרון לבעיה חברתית כלל-עולמית, שלא פסחה על בני הנוער בישראל, ולא אחת היא מובילה לתוצאות טרגיות, ששיאן בהתאבדות של הקורבן (ליאור, 2020).

תגים:

בריונות · אינטרנט · רשת · קטינים · נוער · חינוך · קורבן · איומים · הטרדה · השפלה · פגיעה · טכנולוגיה · תקשורת · וירטואלית · מחשב · רשתות חברתיות · פייסבוק · טיקטוק · אינסטגרם · וואצאפ · מסכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין גיל למעורבות בהתנהגות בריונית ברשת וחוויית קורבנות מבריונות רשת", סמינריון אודות "הקשר בין גיל למעורבות בהתנהגות בריונית ברשת וחוויית קורבנות מבריונות רשת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.