היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין גיל המתקשר לתוכניות המדיה לבין סוג המניע הגורם לו להביע דעתו

עבודה מס' 060062

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון תיאורטי ובדיקה אמפירית של המגיבים באתר האינטרנט "האייל הקורא".

9,141 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

"יש בכוחן של מילים להרוס או לתקן ולרפא. כאשר מלים הן גם אמיתיות וגם חביבות ומעודדות, בכוחן לשנות את עולמנו" (מתוך ספרון ההנחיות של בודהא, ג'ק קורנפילד, הוצאת גל, עמ' 5).

אימרה זו יכולה בקלות ללוות את העבודה שלפניכם. בעבודה זו ניסיתי לתהות אחר הנושא של התבטאות הפרט באמצעי התקשורת השונים. בשל עובדת היקפו ורוחבו של הנושא היה עלי לצמצמו ולהתמקד באספקט מסוים שלו, מה שלימים התגבש לפני תחילת כתיבת העבודה לקשר שבין גיל המתקשר לתוכניות המדיה לבין סוג המניע הגורם לו (לפרט) להביע דעתו.
ראיתי לפני תחום תוכן ההולך ומתגבש בכפיפה אחת עם ההתקדמות הטכנולוגית של שנות האלפיים בתחום התקשורת. היה זה אך טבעי שמרגע שיפתחו האפשרויות בפני האדם בחברה המערבית להביע דעתו (מתוך מניע הגורם לו לעשות כן) הוא לא יהסס לבצע זאת ואכן עם התעמקותי בתיאוריות השונות נסללה הדרך והתבהרה התמונה לכך.
מסלול החקירה שבחרתי לעסוק הזכיר בצורה גסה את צורתו הפיזית של משפך.
בתחילה בחרתי להציג תיאוריות רלוונטיות בתקשורת העוסקות בתחום התוכן הרלוונטי - קשר של אנשים עם אמצעי התקשורת השונים שבהם יש להם האפשרות להביע דעתם ועד לשלב מאוחר יותר שבו התמקדתי במה שיהווה את נשוא החלק המחקרי בעבודתי - מה מביא אנשים להתבטא בפורומים השונים שמציעה רשת האינטרנט.

להשלמת התמונה ניסיתי באמצעות ההסתכלות האמפירית שתובא בחלק השני של עבודתי ללמוד על המניעים השונים שמביאים את האנשים שלקחו חלק בקבוצת המחקר שלי לפורומים השונים ומתוצאות המחקר לנסות ולגזור הילכי רוח ומסקנות במסגרת הזהירות האקדמית שהייתי צריך להציב לעצמי בשל משאבים מוגדרים (עצם היות העבודה מסוג סמינריון, זמן, היקף עבודה וכסף), אך במקביל לנסות, עד כמה שניתן, שהללו לא יפחיתו ממשקלה הסגולי של עבודתי זו.

בעבודה אסקור תחילה בצורה כללית תיאוריות שמסבירות את ההשפעה שיש לכלי התקשורת על הציבור ואנסה להצביע על קשר אפשרי עם עולם האינטרנט.
בפרק השני אדון באינטראקציה שיש בין קבוצות שונות בציבור ובין תוכניות רדיו וטלוויזיה ואסתמך כאן גם על האזנה לתוכנית הרדיו של השדרן הידוע נתן זהבי כדי להגיע למסקנות מסוימות לפחות לגבי המאזינים של אותה תוכנית ספציפית.
ובפרק השלישי אדון בגולשים באינטרנט ובצורת האינטראקציה שלהם עם המדיום וזה עם זה . גם כאן אסתמך על דוגמה ספציפית : זאת של אתר האינטרנט "האייל הקורא" שבמשך מספר שבועות בדקתי את התכנים שהופיעו בו ואת התגובות שהופיעו להם והאינטראקציה אליהם וזה עם זה בין הגולשים.

תוכן העניינים:
מבוא
תיאוריות מחקריות על השפעות כלי תקשורת על הציבור
תקשורת של מאזינים וצופים עם תוכניות רדיו וטלוויזיה
תקשורת של משתמשים עם אתרי אינטרנט
מחקר אמפירי
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

תגים:

צ'ט · אינטרנט · דיון · מדיה · פורומים · קבוצות · רדיו · טוקבק · טוקבקיסטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין גיל המתקשר לתוכניות המדיה לבין סוג המניע הגורם לו להביע דעתו", סמינריון אודות "הקשר בין גיל המתקשר לתוכניות המדיה לבין סוג המניע הגורם לו להביע דעתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.