היישום אינו מחובר לאינטרנט

תיאורית ההתקשרות והקשר לזוגיות בגיל מאוחר (תרגיל)

עבודה מס' 068519

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסבר אודות תיאורית ההתקשרות של בולבי וכיצד תיאוריה זו באה לידי ביטוי בחיים הבוגרים ביחסי הזוגיות בין גבר לאישה, דרך בחינת מחקרים שנעשו במאה ה-21.

1,239 מילים ,9 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

תיאוריית ההתקשרות (Attachment theory) שפותחה על ידי ג'ון בולבי בשנת 1973, טוענת כי לתינוק ישנו צורך ראשוני ופנימי, להתקשרות עם דמות מטפלת לצורך הגנה וקרבה (Bowlby, 1979).

מחקרים רבים בחנו מדוע יחסים בינאישיים בין גברים לנשים- יחסי זוגיות, מצליחים או נכשלים, בהתבסס על ניסיונו הראשוני של הפרט לחוות מערכת יחסים- זוהי המערכת בין התינוק לאימו.
העבודה בוחנת את תיאוריית ההתקשרות ביחס ל-7 מחקרים שהתבצעו במקומות שונים בעולם במאה ה-21.

קטע מהעבודה:

קפלן וקפלן (2010), מחזקים את גורנשטיין (2007), ומציגים במאמרם סקירת ספרות הבודקת מה משפיע על אופי מערכות היחסים הרומנטיות שלנו. מדוע ישנם אנשים המתאהבים בקלות, בעוד אנשים אחרים נמנעים מאהבה? הלז טוענים, כי הדפוס שהתינוק יוצר עם דמות ההתקשרות הראשונה בחייו (האם), היא נקודת המוצא וההתייחסות שלו לטיב היחסים הבינאישיים והזוגיים בהמשך חייו. Hazan and Shaver (1987) (מתוך קפלן וקפלן, 2010), חקרו את תיאוריית ההתקשרות בהקשר למערכות יחסים רומנטיות ומצאו, כי הקשר הרגשי המתפתח בין בני זוג רומנטיים מבוגרים, נובע ממערכת ההתקשרות ההתנהגותית-רגשית בילדות.

תגים:

בולבי · יחסי זוגיות · פסיכולוגיה · יחסים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תיאורית ההתקשרות והקשר לזוגיות בגיל מאוחר (תרגיל)", סמינריון אודות "תיאורית ההתקשרות והקשר לזוגיות בגיל מאוחר (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.