היישום אינו מחובר לאינטרנט

עבודה מהבית בתקופת הקורונה

עבודה מס' 071244

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשלכות של עבודה מהבית לעומת עבודה מהמשרד בתקופת הקורונה.

7,544 מילים ,24 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מגפת ה- COVID-19 יצרה מעבר מסיבי לעבודה מהבית. בסקרים שנערכו באופן עצמאי, ביק, בלנדין ומרטנס (Bick, Blandin, and Mertens, 2020) וברינגולפסון ועמיתיו (Brynjolfsson et al, 2020) מגלים שכמחצית מכלל המועסקים בארה"ב עבדו במלואם או בחלקם מהבית בשנת 2020. כמחצית מכלל השעות עבודה בתשלום שולמו על עבודה מהבית בין חודש מאי ואוקטובר 2020.
הניסוי ההמוני הזה בעבודה מהבית נמשך גם כיום ומהווה עניין מחקרי אדיר. תדירות המאמרים בעיתון שמזכירים עבודה מהבית בארכיון בנק החדשות של כ-2,000 עיתונים יומיים בארה"ב עלה פי 120 (12,000%) בחודש מרץ לעומת ינואר 2020. לעומת זאת, במהלך 20 השנים הקודמות, כיסוי העבודה מהבית רק הוכפל. העיסוק הרחב בתחום מחקרי זה משקף את השאלות הרבות שעולות מהשינוי המסיבי בסידורי עבודה ואיפה העבודה מתרחשת במהלך מגפת COVID-19 ולאחריה.
לפיכך, מחקר זה מטרתו לבחון האם עובדים משקיעים יותר מאמץ בעבודה מהבית לעומת מאמץ בעבודה מהמשרד. לפיכך, שאלת המחקר אשר מובילה את מחקר זה הינה: מהם ההשלכות של עבודה מהבית לעומת עבודה מהמשרד בתקופת הקורונה? על מנת לענות על סוגיה מחקרית זו המובילה את מחקר זה, המחקר בנוי באופן הבא: פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר מהי ההגדרה של עבודה מהבית, מהי ההגדרה של פרודוקטיביות עבודה וכיצד זו האחרונה באה לידי ביטוי בעבודה מהבית אשר צברה תאוצה רבה עת משבר הקורונה העכשווי. פרק שני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר הנבחנים, כלי המחקר, הליך המחקר, שיטת איסוף הנתונים ושיטות סטטיסטיות בהן נעשה שימוש במחקר זה.
פרק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר, סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר ומבחני קורלציה לבחינת הקשר בין משתני המחקר התלויים והבלתי תלויים. פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג את תובנות וממצאי מחקר זה על ידי אינטגרציה של הממצאים התיאורטיים והאמפיריים של המחקר וכן את תרומת המחקר מהיבטים מחקריים ויישומיים בתחום זה.
הבחירה לעסוק ולהעמיק בסוגיה מחקרית זו נובעת מתוך העובדה כי עם תחילת משבר הקורונה עובדים רבים החלו לעבוד מהבית ותחום העבודה מהבית, אשר היה פחות נפוץ עד תחילת המשבר, הלך וצבר תאוצה משמעותית הן מבחינה מחקרית והן מבחינה יישומית בקרב חברות וארגונים רבים. כמו כן, חשוב לציין כי העובדים מהבית במחקר זה הם עובדים בעיקר מבחירה ולא מהכרח ארגוני.

כלי המחקר בו נעשה שימוש הינו שאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 עבודה מהבית לעומת עבודה מהמשרד
2.3 מוטיבציה בעבודה
2.4 צדק והוגנות במקום העבודה
2.5 שחיקה בעבודה
2.6 אמון בהנהלה
2.7 מאמץ בעבודה
3. מתודולוגיה
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 ממצאים תיאוריים של משתתפי המחקר
4.2 ממצאים תיאוריים של משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מסקנת המחקר
4.3 מגבלות המחקר
4.4 הצעה למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדינות רבות מיישמות צעדים דרסטיים של התרחקות חברתית בעקבות התפשטות מגפת הקורונה (COVID-19). צעדים אלה כוללים לרוב סגירה של מקומות עבודה להגבלת הקשר הבין אישי. פעילות ארגונים מבחינה תעסוקתית יכולה להימשך רק אם היא יכולה להתנהל מבתי עובדים. המידה בה ניתן לנהל עבודה מהבית היא אפוא גורם מפתח הקובע את ההשלכות הכלכליות של מדיניות התרחקות חברתית (Gottlieb, Grobovšek & Poschke, 2020‏).

תגים:

קורונה · קוביד · COVID · עבודה מהבית · משרד · עבודה · עסק · מאמץ · משרד · עבודה מרחוק · מוטיבציה · תפוקה · תמריץ · תגמול · מגיפה · עובדים · יחסי עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עבודה מהבית בתקופת הקורונה", סמינריון אודות "עבודה מהבית בתקופת הקורונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.