היישום אינו מחובר לאינטרנט

כוונת עזיבה של עובדים את מקום עבודתם בתקופת הקורונה

עבודה מס' 070925

מחיר: 369.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת ההשלכות של משבר הקורונה על כוונתם של עובדים לעזוב את מקום עבודתם ומהם הגורמים המנבאים יכולת שימור עובדים במקום העבודה בתקופת הקורונה.

6,323 מילים ,27 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

לאופן בו מתנהל הארגון ולמה שמתרחש בו ישנה השפעה מובהקת על עובדים בהיבטים של שביעות רצון, מחויבות לעבודה ולמנהל, מוטיבציה לעבודה ועוד, אולם אלה הם רק משתנים מתווכים בהשפעתם על כוונת עזיבה של העובד את מקום עבודתו.
כיום, בעידן המודרני, קיימת תחלופת עובדים רבה בין מקומות עבודה וכבר לא נראים עובדים רבים אשר עובדים במקום עבודה אחד לאורך כל תקופת העסקתם עד גיל פרישה. יש לכך מגוון סיבות כאשר המחקר הנוכחי בוחן ומתמקד בהשפעת תקופת משבר הקורונה על כוונת עזיבת עובדים.
מגפת הקורונה החלה להתפשט ברחבי העולם בתחילת שנת 2020 ומלווה את העולם גם כיום בשנת 2021. למגפה זו השלכות רבות ביניהן חברתיות, השכלתיות, כלכליות וגם תעסוקתיות. עולם התעסוקה נדרש עם תחילת המגפה לשנות את דפוס העסקת העובדים בו ולאפשר לעובדים בארגונים רבים ובתפקידים מגוונים לעבוד מביתם ולא מתוך הארגון עצמו וזאת על מנת להקפיד ולשמור על כללי הריחוק החברתי המחייבים מבחינה בריאותית בהתמודדות עם מגפה זו. אולם, ארגונים רבים נאלצו לא רק לאפשר לעובדים לעבוד מביתם אלא להוציא עובדים לחל"ת ממושך או אף לפטר עובדים באופן מיידי כאשר התחומים בהם זה בא בעיקר לידי ביטוי הם תחומים מתוך ענף המסעדנות והתיירות אשר סגרו את שעריהם כמעט באופן הרמטי בפני לקוחות.
ארגונים אשר כן הצליחו לשמר את עובדיהם בתקופת משבר הקורונה נאלצו לעשות זאת תוך התאמות ארגוניות רבות אשר צפויות ללוות את התעסוקה עוד שנים רבות וביניהם תחום העבודה מהבית.
לאור רקע דברים שלעיל, שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: מהם הגורמים המנבאים יכולת שימור עובדים במקום העבודה בתקופת הקורונה? לשם מענה על שאלת מחקר זו והשערותיה השונות המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר את עיקרי משבר הקורונה והשפעותיו על ענף התעסוקה בארץ ובעולם. החלק השני של המחקר עוסק בכוונת עיזה של עובדים תוך בחינת הגורמים המשפיעים על כוונת עזיבה בדגש על היבטים שמאפיינים את תקופת הקורונה.
הפרק השני של מחקר זה הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר. הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר הבלתי תלויים והתלוי ומציג ניתוח אמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של כלל התוצאות שיתקבלו.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים. כמו כן חלק זה מתאר את מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי המחקר.
בחרתי לחקור נושא זה בשל העניין הרב בהשלכות של משבר הקורונה על התעסוקה בארץ ובעולם. אמנם, משבר זה עדיין קיים, חי ובועט אם כי בעוצמות נמוכות יותר, אך השלכותיו על התעסוקה הן מרחיקות לכת מהיבטים רבים ומחקר זה כאמור מתמקד בעזיבה של עובדים בתקופה מורכבת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 רקע
2.2 כוונת עזיבה של עובדים בארגון
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מגדם המחקר
3.3 תיאור שיטת הדגימה
3.4 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.5 כלי המחקר
3.6 תכנית העיבודים והניתוחים הסטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית מאפייני פיטורים וחל"ת בארגון
4.2 בחינת השערות המחקר
4.2.1 סטטיסטיקה הסקתית
4.2.2 סטטיסטיקה השוואתית
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

מדינות רבות מיישמות צעדים דרסטיים של התרחקות חברתית בעקבות התפשטות מגפת הקורונה (COVID-19). צעדים אלה כוללים לרוב סגירה של מקומות עבודה להגבלת הקשר הבין אישי. פעילות ארגונים מבחינה תעסוקתית יכולה להימשך רק אם היא יכולה להתנהל מבתי עובדים. המידה בה ניתן לנהל עבודה מהבית היא אפוא גורם מפתח הקובע את ההשלכות הכלכליות של מדיניות התרחקות חברתית (Gottlieb, Grobov&ek & Poschke, 2021‏). היכולת לעבוד מהבית (WFH) נמדדה עבור ארצות הברית (Dingel and Neiman, 2020) ולגבי מספר מדינות באירופה (Gottlieb, Grobovek & Poschke, 2021‏). מחברים אלה מצאו שכ-40% מהמשרות יכולות להתבצע מחוץ לבית.

תגים:

קורונה · מגפה עולמית · covid · עבודה · שימור עובדים · עזיבה · ארגון · בריאות · תעסוקה · כוח אדם · מחויבות · פרנסה · כלכלה · חיסונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כוונת עזיבה של עובדים את מקום עבודתם בתקופת הקורונה", סמינריון אודות "כוונת עזיבה של עובדים את מקום עבודתם בתקופת הקורונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.