היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סוגי תגמולים בארגון על כוונת עזיבתם של עובדים

עבודה מס' 071012

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם למערכת התגמולים בארגון ישנה השפעה על כוונת עזיבה של עובדים ואם כן מהי מערכת התגמולים אשר מפחיתה כוונת עזיבה זו?

6,384 מילים ,17 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

תמריצים ותגמולים הן בין הדרכים הנפוצות לשימור עובדים מוכשרים והשגת יעדי החברה. מנהלים וחברות רבות מקשרים אוטומטית את המילה "תמריצים" לכסף, בונוסים, אופציות ועוד- אך לא כך הדבר. גם כלים לא-פיננסיים יכולים להוכיח את עצמם כתמריצים מצוינים לתגמול עובדים מוכשרים. המשבר הכלכלי האחרון של שנת 2010 הוביל לקיצוץ בתרבות הבונוסים של חברות רבות. לתוך הוואקום הזה, נכנסו דרכים חדשות להגביר את המוטיבציה של העובדים.
תמריצים כלכליים ללא ספק מייצרים מניע לעבוד בטווח הקצר, אך הדעות חלוקות בשאלה האם הם מייצרים מוטיבציה גבוהה לאורך זמן אצל העובד בארגון, או שמא זהו 'פלסטר' נקודתי ויש לתת לעובד מענה טוב יותר על תפוקותיו בעבודה ולקדמו בתפקיד בהיררכיה הארגונית. המשבר הכלכלי של 2009-2010 צמצם את השימוש בתמריצים הכלכליים לעובדים, שכן עסקים היו צריכים לחשוב על כל דרך לחתוך בהוצאות. המשבר גרם גם לירידה במוטיבציה של העובדים, דווקא בתקופה שבה החברות היו זקוקות נואשות לעובדים מחויבים, שמוכנים להשקיע מעל ומעבר לציפיות.
בשנים האחרונות, בין היתר בשל המשבר הפיננסי בכלכלה העולמית, פנו מעסיקים רבים לחיפוש דרכים חדשות ויצירתיות להנעת עובדים ויצירת מוטיבציה אצל העובדים, שאינן כרוכות בהוצאה כספית ניכרת. אחת הסיבות למגמה זו היא שמחקרים רבים הנוגעים להנעת עובדים בעסקים הראו כי במאה ה-21 לא די בתמריצים כספיים כגון תוספות שכר ומענקים על מנת ליצור מוטיבציה והנעה בקרב עובדי הארגון, ויש ליצור גם תמריצים לא מוחשיים כגון קידום בתפקיד הארגוני ובמעמדו של העובד בארגון. תמריצים אלה לעיתים תכופות הרבה יותר מעצימים שכן הם מפתחים את העובד ומאפשר לו לגדול בתוך התפקיד שלו ובארגון ומספקים לו הערכה על ביצועיו. לאור רקע הדברים שלעיל, בחרנו לחקור ולשאול את שאלת המחקר הבאה: האם למערכת התגמולים בארגון ישנה השפעה על כוונת עזיבה של עובדים ואם כן מהי מערכת התגמולים אשר מפחיתה כוונת עזיבה זו?
לשם מענה על שאלת מחקר זו והשערותיה השונות המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהו תגמול על היבטיו השונים ותכליתו. החלק השני של הסקירה סוקר מהי כוונת עזיבה של העובד את מקום עבודתו, ממה מושפעת וכיצד באה לידי ביטוי ואילו החלק השלישי סוקר את השפעת סוגי התגמולים השונים של ארגונים על כוונת עזיבה של עובדים את מקום עבודתם.
הפרק השני של מחקר זה הינו פרק השיטה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר. הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה מאפיינים דמוגרפיים שונים של משתתפי המחקר מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר הבלתי תלויים והתלוי ומציג ניתוח אמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של כלל התוצאות שיתקבלו.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים. כמו כן חלק זה מתאר את מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי המחקר.
בחרנו לעסוק בנושא זה ולבחון אותו לעומק בשל העובדה כי סוגיה זו קיימת אצל כל עובד ועובד בכל הארגונים השונים. כולם רוצים לזכות ב'מתנות' ארגוניות בצורת תגמול או תמריץ אך יש כאלה אשר מעדיפים מילה טובה או קידום בתפקיד או בדרג הארגוני. על כן, נושא זה רלוונטי בעבר בהווה ובעתיד לכל עובד ולכל ארגון.
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תגמולים בארגון
2.2 עזיבת עובדים
2.3 סוגי תגמולים בארגון והשפעתם על עזיבת עובדים
3. רציונל המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 מדגם המחקר
4.3 תיאור שיטת הדגימה
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר
4.6 תכנית העיבודים והניתוחים הסטטיסטיים
5. ממצאים
5.1 משתתפי המדגם
5.2 הצגת משתני המחקר
5.3 בחינת השערות המחקר
6. דיון וסיכום
6.1 דיון
6.3 מגבלות המחקר
6.4 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים
8.1 שאלון המחקר
8.2 פלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

התגמולים כוללים גמול כספי, הטבות, מבצעים ותמריצים שונים (Danish,& Usman, 2010). התגמול הכלכלי תלוי במספר גורמים, כאשר גודלו של הארגון וכן שלב התפתחותו נמנים בין הגורמים הראשונים לקביעת מדיניות הארגון. כאשר הארגון קטן ומאופיין על ידי מוצר או שרות אחד, הרי שהוא מנוהל על ידי אדם אחד, שהוא במקרים רבים גם הבעלים ואין כללים ונהלים רשמיים. השכר וההטבות נקבעים בהסכמה בין המנהל והעובד ובמהלך הזמן משתנים בהתאם ליחסים ההדדיים המתפתחים ביניהם. ככל שגדל הארגון ומתפתח מנגנון וההנהלה נוטה לגבש מדיניות על מגמות עסקיות ומגמות פעולה של הארגון, אזי גם התמריצים וההטבות הכספיות לעובדים יכללו בתוך אותה מדיניות (Ali & Ahmed, 2009).

תגים:

כלכלה · שימור עובדים · תמריצים · מוטיבציה · תוספות שכר · עזיבה · התפטרות · תגמולים · ארגון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סוגי תגמולים בארגון על כוונת עזיבתם של עובדים ", סמינריון אודות "השפעת סוגי תגמולים בארגון על כוונת עזיבתם של עובדים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.