היישום אינו מחובר לאינטרנט

כוונת רכישת דירה בישראל

עבודה מס' 070951

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד גובה ההכנסה הפנויה ומחירי הדיור משפיעים על כוונת הגשמת החלום לרכישת דירה בישראל?

6,468 מילים ,15 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק ברכישת דירה ובגורמים המשפיעים על כוונת רכישת דירה בקרב צרכנים. מרבית האוכלוסייה, ובעיקר זוגות צעירים, מתחבטים בשאלה האם להמשיך לחיות בבית הוריהם, בדירה שכורה או לחילופין לרכוש דירה שתירשם בבעלותם ותהפוך לרכושם הפרטי. לצורך קבלת החלטה נבונה בנושא, על המתחבטים בסוגיה זו להתחשב בנתונים אלה במיוחד: שווי הדירה שברצונם לרכוש; סכום ההון העצמי שקיים ברשותם; וסכום המשכנתא שיהיה עליהם ללוות.
לתהליך גיבוש תשובה מושכלת לשאלה כיצד ניתן להגשים את החלום ולרכוש דירה בישראל יש שני היבטים: ההיבט הפסיכולוגי וההיבט הכלכלי. למרבה הצער, זוגות רבים נוטים לקבל החלטה בנושא בהסתמך על השיקולים הפסיכולוגיים הנובעים מהלחץ החברתי לרכישת דירות והפחד בתלות אינסופית בדירה שאיננה בבעלותם. מחקר זה בוחן למעשה את השפעת גובה ההכנסה של הפרט, גובה מחירי הדיור בישראל, גובה ההוצאות המשפחתיות והמסוגלות העצמית על כוונת הפרט לרכוש דירה.
לפיכך, שאלת המחקר הינה: כיצד גובה ההכנסה הפנויה ומחירי הדיור משפיעים על כוונת הגשמת החלום לרכישת דירה בישראל?
לשם מענה על שאלת חקר זו והשערותיה, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה אשר מציג רקע תיאורטי לכוונות רכישה דירה בישראל ובצורך של צרכנים בבית מגורים בבעלותם. החלק השני של פרק הסקירה עוסק בהגדרה תיאורטית של המשתנים כאשר המשתנה הראשון הינו מחירי הדיור בישראל. חלק זה סוקר את התפתחות מחירי הדיור לאורך העשורים האחרונים. המשתנה השני הינו הכנסת הפרט כאשר חלק זה סוקר את ההשפעה של ההכנסה על יכולת רכישת דירה תוך בחינת כמות המשכורות הנדרשות כיום לקנות בית בישראל. פרק אחרון בסקירה סוקר למעשה את השפעת השכר ומחירי הדיור על כוונות צרכנים לרכוש דירה.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
בחרתי לחקור ולעסוק בנושא זה בשל העניין ההולך וגובר כיום בתחום הדור בישראל. היכרותי הרבה עם זוגות רבים שמתחבטים בשאלה האם לקנות דירה בסכום שיתקשו לעמוד בו לאורך זמן, האם להשכיר דירה ו'לבזבז' כספים רבים לטובת המשכיר או האם להישאר בבית ההורים ולהמשיך לחסוך להגשמת החלום לדירה בעתיד הרחוק.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 כוונת רכישת דירה בישראל
2.2 הגדרת המשתנים הבלתי תלויים
2.2.1 מחיר הדיור בענף הנדל"ן בישראל
2.2.2 השפעת ההכנסה על היכולת לקנות דירה
2.3 השפעת גובה השכר ומחירי הדיור על ההחלטה לרכוש דירה
2.4 השפעת המצב הביטחוני על מתן שירות ללקוחות ערבים
3. מתודולוגית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיטת הדגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור מאפייני הדיור
4.3 תיאור משתני המחקר
4.4 בחינת השערות המחקר
5. דיון
6. סיכום ומסקנות
6.1 סיכום
6.2 מסקנות המחקר
6.3 מגבלות המחקר
6.4 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על פי Qader & Zainuddin (2011) כוונות הרכישה הנן מגמות המעידות באם הצרכנים יעקבו אחרי החוויה שלהם, העדפתם והסביבה החיצונית שלהם על מנת לאסוף מידע, להעריך חלופות, ולקבל החלטת רכישה. על פי זה, כוונות הרכישה יכולים לאמוד את האפשרות שהצרכן יקנה את המוצר והמגמה החיובית שעולה מכך הנה ככל שכונות הרכישה יהיו חיוביות יותר אז נכונות הצרכנים ליישם את רכישת המוצר תהיה גבוהה יותר. להבדיל מההגדרה הנ"ל על פי Bouhlel et al (2011) כוונות הרכישה הן ההסתברות של רכישת מוצר או מותג מסוים .זוהי הבעת עמדה לגבי התנהגות בחירה עתידית של החלטות כלכליות. על פי ההגדרות הנ"ל ניתן להבין כי כוונות הרכישה הנו מהווה כשלב מקדים לרכישה בפועל ובאם גישה זו הנה חיובית אז פוטנציאל הרכישה הנו גבוה ביותר.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כוונת רכישת דירה בישראל", סמינריון אודות "כוונת רכישת דירה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.