היישום אינו מחובר לאינטרנט

העדפה בין השכרת דירה לרכישת דירה- כדאיות כלכלית

עבודה מס' 071104

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם בישראל בשנת 2018 רכישת דירה כדאית יותר מהשכרת דירה במונחים כלכליים?

6,248 מילים ,15 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

מרבית האוכלוסייה, ובעיקר זוגות צעירים, מתחבטים בשאלה האם להמשיך לחיות בדירה שכורה ולהוריד את כספי שכר הדירה לטמיון אך להשקיע את הונם העצמי באפיקי השקעה שונים או שמא לרכוש דירה שתירשם בבעלותם ותהפוך לרכושם הפרטי אך תגרור בחובה עלויות כספיות גבוהות לאורך שנים רבות. לצורך קבלת החלטה נבונה בנושא, על המתחבטים בסוגיה זו להתחשב בנתונים אלה במיוחד: שווי הדירה שברצונם לרכוש; סכום ההון העצמי שקיים ברשותם; וסכום המשכנתא שיהיה עליהם ללוות ועוד.
המחקר הנוכחי עוסק בקבלת החלטות בקרב צרכנים האם לרכוש דירה או האם להשכיר דירה. מזה כמה שנים, עשרות אלפי משפחות בשנה, אלו שרוכשים דירות ראשונות אלו שמשכירים דירות ואלו שגרים בבית הוריהם עדיין, מתחבטים בשאלה שעלולה לעלות כסף רב ותסכול - האם לקנות דירה בעת הזאת? זאת בהתייחס למציאות בה שוק הנדל"ן מציג מחירים גבוהים עד כדי לא הגיוניים, במונחים של מס' המשכורות הנדרשות לרכישת דירה (כ-130 משכורות). לפיכך, המחקר הנוכחי בא לענות על שאלת החקר הבאה: האם בישראל בשנת 2018 רכישת דירה כדאית יותר מהשכרת דירה במונחים כלכליים?
לשם מענה על שאלת מחקר זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה אשר מציג רקע לענף הדיור בישראל ולחלום לרכוש דירה בקרב זוגות צעירים, בוחן את ההחלטה האם לרכוש דירה או להשכיר דירה בהיבטים כלכליים ומציג את השפעת ההכנסה על היכולת לרכוש דירה בישראל. בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, משתני המחקר ומודל המחקר בו נעשה שימוש לבחינת העדפה כלכלית לרכוש או להשכיר דירה.
בחלק השלישי של המחקר מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח המודל של המחקר כאשר תחילה מוצגים המשתנים השונים ומגמתם לאורך השנים 2011-2018 וכן ניתוח מודל המחקר על פי 6 אפשרויות שונות של רכישה או השכרת דירה בחיפה, בראש פינה ובתל אביב עם הון עצמי משתנה של 30% ו-50%. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
בחרנו לחקור ולעסוק בנושא זה בשל העניין ההולך וגובר כיום בתחום הדור בישראל. הכרותנו הרבה עם זוגות רבים שמתחבטים בשאלה האם לקנות דירה בסכום שיתקשו לעמוד בו לאורך זמן, האם להשכיר דירה ו'לבזבז' כספים רבים לטובת המשכיר או האם להישאר בבית ההורים ולהמשיך לחסוך להגשמת החלום לדירה בעתיד הרחוק.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 ההחלטה לרכוש דירה או להשכיר דירה
2.3 השפעת ההכנסה על היכולת לקנות דירה
3. מתודולוגית המחקר 3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנים בלתי תלויים
3.1.2 משתנה תלוי
3.2 שיטת המחקר והליך המחקר
3.3 כלי המחקר
4. ממצאים
4.1 מדדים המשפיעים על קבלת החלטה לרכוש או להשכיר דירה
4.1.1 מדד תשומות בניה
4.1.2 מדד ת"א 35
4.1.3 מדד שכר ממוצע במשק
4.1.4 מדד ריבית בנק ישראל
4.1.5 מדד מחירי הדיור ראש פינה וממוצע ארצי
4.2 ניתוח מודל המחקר- כדאיות כלכלית
4.2.1 קנייה/השכרה דירת 4 חדרים בראש פינה עם הון התחלתי 25%
4.2.2 קנייה/השכרה דירת 4 חדרים בראש פינה עם הון התחלתי 50%
4.2.3 קנייה/השכרה דירת 4 חדרים בחיפה עם הון התחלתי 25%
4.2.4 קנייה/השכרה דירת 4 חדרים בחיפה עם הון התחלתי 50%
4.2.5 קנייה/השכרה דירת 4 חדרים בת"א עם הון התחלתי 25%
4.2.6 קנייה/השכרה דירת 4 חדרים בת"א עם הון התחלתי 50%
4.3 ניתוח רגישות לשינוי בריבית המשכנתא ומשך תקופה
5. דיון ומסקנה
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 הצעה למחקרי המשך
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אקשטיין וקוגוט (2017) עוסקים במחקרם בעליית מחירי הדיור בישראל ובצורך בהגשמת החלום לרכישת דירה בישראל. משנת 2007, חוו מחירי הדיור בישראל עלייה בלתי נתפסת של 74.5% ולעומת זאת מחירי השכר הממוצע עלו בשיעור של 15.8%, כלומר רמות מחירי הדיור עלו עלייה משמעותית בהשוואה לעליית השכר הממוצעת, כתוצאה מכך ישנה ירידה באיכות החיים, וחלום רכישת הדירה, עבור צרכנים רבים, נשאר בגדר חלום בלבד. חוקרים אלה מוסיפים וטוענים במאמרם כי בהקשר לעליית המחירים כי מחירי הדיור עלו בממוצע ארצי מ-2007 ל-2016 ב-70 אחוזים במונחים ראליים וכך גם עלה המחיר למ"ר דיור בתל אביב. מחירי הדיור בישראל מאופיינים בכך שהמחיר יורד ככל שמתרחקים מתל אביב בצורה זהה לכל הכיוונים. העיר היחידה שבה המחיר עולה כשמתקרבים אליה היא ירושלים וגם בה מחיר מ"ר דיור נמוך בכ-25 אחוזים מזה של תל אביב. זו תופעה ידועה המגדירה את תל אביב כאזור מטרופוליני מיוחד עם ערך כלכלי גבוה מייתר המיקומים. מאידך, אסטרטגיית התכנון המרכזי מאז אמצע שנות התשעים מייעדת את האוכלוסייה להתגורר באזורים המרוחקים מתל אביב כגון בפריפריה אבל מוקד הפיתוח העסקי מתמקד בגוש דן, והביקוש לדיור בו אינו פוחת ואף עולה בשנים האחרונות.

תגים:

ישראל · כלכלה · כדאיות · השכרה · מכירה · מדדים · ריבית · בנק ישראל · שכר · משק · הון · משכנתא · דיור · משבר הדיור · רפורמה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העדפה בין השכרת דירה לרכישת דירה- כדאיות כלכלית", סמינריון אודות "העדפה בין השכרת דירה לרכישת דירה- כדאיות כלכלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.