היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוזה מכר דירה- TIME SHARING

עבודה מס' 065132

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הבעייתיות שבחוזים לרכישת דירות נופש.

5,338 מילים ,22 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

נופש בדירות נופש בשיטת ה- TIME SHARING קיים בכל העולם שנים רבות אולם רק בתחילת שנות התשעים החל השיווק בישראל ע"י חברות שבנו בתי מלון בטבריה ובאילת. שיטת השיווק הייתה אגרסיבית- זימון קונים פוטנציאליים לפגישת היכרות עם החברה והחתמתם על אתר ולאלתר על הסכם לרכישת יחידת נופש שככלה חדר\דירה למשך שבוע בשנה.
חוזי מכר דירה נעשים לרוב לאחר התייעצות מרובה עם עורכי דין, בדיקת הממכר וכד'. שיטת הTIME SHARING משווקת בצורה אגרסיבית למדי, כאשר ברוב החוזים מופיעות סנקציות נגד המפירים את החוזה. הבעייתיות נובעת בעיקר מהזמן הקצר העומד לרשות הקונה, כאשר מופעל עליו לחץ, ואין הוא יכול לבדוק היטב, ובשיקול דעת את חוזה המכר. במקרים אלו לרוב הוא לא מתוודע לרוב הפרטים הקטנים, לרבות מיקום הנכס וכד', שאלו פגמים מהותיים ביותר.
בעיה נוספת היתה בישראל שאחת משתי החברות פשטה את הרגל, וביצעה הסכמים עם הבנקים שנגדו את טובת הקונים.
יצויין כי החברה הראשונה שהחלה לשווק יחידות נופש, טבריה קלאב הוטל, פשטה את הרגל, והתעוררה שאלה משפטית מי צריך לתת את הדין.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את הבעייתיות שבחוזים לרכישת דירות נופש, דרך ביצוע הסכמים אלו, הבעיות העולות מעצם כריתת החוזה, והדרכים לביטול החוזה לאחר מכן, לרבות התרופות העומדות לשני הצדדים.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת הנושא
1.3 שיטות השיווק
הוראות החוק
2.1 הטעיה וניצול מצוקה
2.2 עסקה בענין רכישה של יחידות נופש
2.3 ביטול העיסקה
2.4 חובת גילוי לצרכן
ההתקשרות לביצוע עיסקה
3.1 חובת גילוי טרום חוזית
3.2 תום לב
3.3 דרישת הכתב בחוזים צרכניים
3.4 הטעיית צרכנית
3.5 ביטול העסקה ללא המצאת עילה
3.6 היחסים בין הרוכשים ליזמים
3.7 כשרות החוזה מול עילת הקיפוח
היבטי מס
4.1 קיזוז מע"מ על דירת נופש
4.2 מס רכישה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שיטת השיווק של החברות מבוססת על פניה ללקוחות וזימונם למפגשים בבתי מלון, או מקומות אחרים, שונים כדי להציג בפניהם את מעלותיהן של זכויות הנופש המוצעות למכירה. "ייחודן של שיטות השיווק האמורות הוא בכל הפרטים הקטנים המרכיבים את הפניה ללקוחות פוטנציאליים כמו גם את המפגשים (ו)העומדים ביסודם, פרטים שבאמצעותם ניתן להניע ציבור שלם של אנשים לנהוג בדרך מסוימת, צפויה וידועה מראש". (1)
שיטות השכנוע הן אגרסיביות: לרוכשים הפוטנציאליים לעיתים לא ניתן לצאת לשירותים, האורחים לא היו צריכים לצאת לרכוש מזון במשך שעות ארוכות היות והוגשה תקרובת, ומעת לעת התחלפו "משכנעים".
--------------------------------------------------------------------
1. ת"א (תל-אביב-יפו) 1214/93 - אינטרקלאב בע"מ נ' רון אמיר .תק-מח 93(3), 151.

תגים:

יחידת · נופש · רכישה · קלאב · הוטל · קניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוזה מכר דירה- TIME SHARING", סמינריון אודות "חוזה מכר דירה- TIME SHARING" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.