היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול תיירותי - TIME SHARING CORPORATION

עבודה מס' 023023

מחיר: 554.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת תיזה העוסקת בפיתוח רעיון תיירותי. העבודה עוסקת בהיבטים השונים של הקמת העסק וניתוחו לפי המודלים השונים.

17,095 מילים ,46 מקורות

תקציר העבודה:

בתוך מגוון אפשרויות הנופש העומדות בפני הצרכן בולטת תוכנית ה- time sharing. תוכנית זו קולטת בשל אופיה המיוחד. מציעים רכישה של יחידת נופש לכל החיים תמורת תשלום חד פעמי. התשלום נע בין 12000,$ ל 22000$ לשבוע, כאשר המחיר נקבע על פי הפופולריות של השבוע עבור הנופש. כלומר, חגים שבהם בתי המלון מלאים כמו פסח או סוכות נאמדים במחירים גבוהים במיוחד ואילו שבועות שבהם לומדים או עובדים כמו מאמצע ינואר ועד סוף פברואר המחירים בסביבות הרף התחתון של הסקלה.

לכאורה, התוכנית מפתה, כיוון שהאדם רוכש לעצמו מעין דירת נופש קטנה בבית מלון. הדירה היא שלו . הוא אינו זקוק לתהליך הזמנה החדרים וכן לא לשלם עבור הנופש לאחר שעשה זאת פעם אחת והדירה מצוידת בכל השירותים, היינו מטבחון כלי אוכל וניקיון יומיומי כמו בבית מלון רגיל.

אולם בחשבון פשוט ניתן לראות כי הנופש המוצע בתוכנית הטיים שרינג אינו כל כך מוצלח, כפי שהוא נראה בתחילה וזאת בשל מספר סיבות:
א. מבחינת הזמן מתחייב אדם לשבוע ספציפי ואינו יכול לבחור את מועד הנופש כרצונו.
ב. חשבון כלכלי מראה כי הקרן המשולמת עבור יחידת הנופש הינה סכום גבוה, אשר ריבית של %10 לשנה, אשר מתקבלת בקלות בבנק עשויה לאפשר נופש משפחתי מידי שנה וזאת מבלי שהאדם יצטרך להתחייב על זמן מסוים, שאם הדבר אינו נוח לו הוא מאבד למעשה את השבוע.
ג. אמנם ניתן להשכיר או למכור את השבוע, אך מסתבר כי אנשים אינם מוכנים לשלם עבור השבוע מחיר התואם את העלות הריאלית של היחידה עבור אותו שבוע ויוצא ששכרו של המשקיע יוצא בהפסדו.
ד. בנוסף לאי כדאיות הכלכלית שברכישת יחידת הנופש, נדרש בעל היחידה לשלם כ- 500$ לשבוע עבור השירות. 500$ הוא סכום גבוה, שבבתי מלון רבים ניתן רק עבור סכום זה לקבל נופש שבועי למשפחה, במיוחד כשיש אלטרנטיבות המציעות מבצעים שונים בעונות השונות של השנה. הסכום עבור השירות מחייב את בעל היחידה, גם כאשר הוא מוותר על זכותו לנפוש בה בשבוע שלו הוא זכאי.
ה. למרות העלות הגבוהה של מרכיבי הנופש השונים [עלות הקרן, אלטרנטיבת הריבית והשירותים] לא מקבל הנופש כל תוספת שהיא כמו ארוחת בוקר למשל הניתנת בכל מלון אחר. אם הוא מעוניין לאכול בחדר האוכל, עליו להוסיף כ 12$ לסועד.

יוצא, שלמרות שהנופש מוצג כאטרקטיבי עבור הלקוחות הפוטנציאליים, הרי שבהעמדת היתרונות מול החסרונות, הוא אינו כדאי).

אולם למרות החסרונות שבשיטת הטיים שרינג הנהוגה כיום, קיימים יתרונות בעצם הרעיון וזאת מבלי להיצמד לכללים הנהוגים בבתי המלון שאימצו את השיטה. יתרונות לדוגמא הם הבעלות על יחידת הנופש והיכולת להשכיר אותה. מאידך, יש לקרב בין עלות יחידת הנופש לתועלת המופקת ממנה. צורך זה הביא אותי לרעיון של ה time
.sharing corporation

רעיון ה TIME SHARING CORPORATION
רעיון הטיים שרינג קורפוריישן מהווה שילוב של מספר רעיונות:
א. הטיים שרינג המהווה יחידת נופש השייכת לאדם בתור רכושו.
ב. ניתנת אפשרות להשקיע סכום נמוך יחסית ביחידת הנופש וליהנות מפירותיה הכלכליים של היחידה.
ג. השימוש ביחידה אינו מוגבל לתאריכים מסוימים, אלא מותנה בהזמנה מראש של לפחות ארבעים יום קודם ההגעה וזאת על בסיס מקום פנוי.

מהות הפרוייקט.
אדם המעוניין לצאת לנופש אינו קונה לשם כך בית מלון, אלא מנצל במסגרת משאביו המוגבלים את ההיצע הקיים בשוק. בעוד שנופש בבית מלון עומד בדרך כלל במסגרת האפשרויות של מרבית האנשים, הרי שיחידת נופש בסגנון הטיים שרינג יקרה יותר וגם כובלת את מי שרוכש אותה לתאריכים מוגדרים.

למרות שלכאורה ניתן להשכיר את יחידת הנופש, הרי שמדובר בעסק שאיינו רווחי, כי אף אדם לא ישלם עבור משפחתו סכום הנע בסביבות 2000$ [כולל השירות] עבור סוויטה במלון וזאת אף מבלי שיקבל ארוחת בוקר. מאידך, אם תמורת סכום זה היה הלקוח מקבל חודש של נופש בשנה, במקומות שונים בעולם, כאשר הדבר מותנה במקום פנוי בהזמנה של לפחות 40 יום קודם לכן, הרי שמדובר כבר בכדאיות כלכלית. להשקיע בין 15000,$ ל 20000,$ וליהנות מחודש אירוח בכל שנה נשמע כהצעה אטרקטיבית.

מנקודת מוצא שסכומי הכסף העומדים לרשותי וכן לרשות האנשים שיהיו מוכנים להשקיע יחד איתי בפרוייקט תיירותי אינם גבוהים, העליתי את רעיון הקואופרטיב. רעיון הקואופרטיב הינו לאגד 100 משקיעים קטנים, כאשר סכום ההשקעה לבן אדם ינוע בין 15000,-20000,$, כאשר בסכום זה ירכוש הקואופרטיב מבנים בנקודות שונות בעולם.

בסיס הרעיון הוא לא להתמקם המרכזי ערים גדולות ששם הקרקעות והנדל"ן יקרים, כי אם במקומות מרוחקים במקצת או בעלי פוטנציאל תיירותי אטרקטיבי, אשר ימשוך מטיילים שאינם מעונינים בשגרה הרגילה ובכך ניתן לנצל גם את ההזדמנות של אירוח באזורים אקזוטיים שבהם נדירים בתי ההארחה וגם את המחירים הזולים שבהם ניתן לרכוש את היחידות השונות.

על מנת לנצל את הפוטנציאל של רעיון הטיים שרינג קורפריישן, יש לזכור כי קיים צורך להתייחס גם לקשיים העלולים להתעורר במסגרת ביצוע הפרוייקט ותפעולו השוטף, כך שיש לבנות אסטרטגיה עסקית מתאימה. לשם בניית האסטרטגיה יש לבדוק את מכלול הגורמים ובכלל זאת לערוך מחקר לגבי תפישת הלקוחות הפוטנציאליים את הפרוייקט. אולם קודם לכן ארצה להתייחס לאילוצים השונים בפניהם יעמוד פרוייקט זה וכן לניתוח כללי של הסביבה ולניתוח החברה.

תוכן העניינים:
פרק א': מבוא
פרק ב':. סקירת ספרות
פרק ג': TSC - הפוטנציאל העסקתי
פרק ד': המחקר
פרק ה': ניתוח אסטרטגי
פרק ו': דיון
פרק ז': סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אפרנס, ש., גיא, ע., ישראלי, א., מן-דעלי, ש., קוצ'ינסקי, ג. וקרייזלר, ר., (1997), השפעת הקמפיינים של עמותות התיירות השונות על החלטת הישראלי לצאת לנופש בארץ, עבודת גמר קורס, מכללת תדמור.
זוסמן-אשר, ר., (1997), הקשר שבין הלימת פנאי לבין חופש נתפס, מוטיבציה אינטרינזית, חווית פנאי ושביעות רצון בפנאי, חיבור לקראת התואר מ.א., אוניברסיטת תל-אביב, תל אביב.
זיו, י., כהן, ק וונטורה ר., (1997) סגנון חיים 1997, זיו יעוץ והדרכה בע"מ תל אביב.
זלצר, ד., מור, א. והילל, א., (1996) תיירות הנופש בעולם תיירות הנופש באילת ואילת כמרכז נופש פעיל, מחקר סיום בקורס מינהל מלונאי בכיר במדרשת רופין.
פליישר, ע., וסידי, ע., (1997) ניתוח הוצאות תיירות נכנסת בארץ, המרכז ללימודי הפיתוח, רחובות.
קוטלר, פ., (1997), עקרונות השיווק (חלק א'), המכון לפריון העבודה והיצור, תל אביב.
רצ'בסקי, ד., ריגל, מ., שמיר, ג. וסתיו, ד., (עורכים), (1996), תכנית מתאר ארצית למפעלי תיירות ושטחי נופש תמ"א 12, משרד התיירות - מנהל מקרקעי ישראל, ירושלים.
שגב, ע., וגריי, פ., (1995), אסטרטגיה ליחידה עסקית, האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב.
Barrows, C.W., "Food and beverage operations in clubs" in: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 303-305
Batersby, D., "The challenge and the oppotrunity facing the hospitality industry" in:
Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., The inter national hospitality buissiness, London - New York, pp. 107-111.
Bull, A., (1998), The economics of travel and tourism, Lougman, Sydney.
Caldwell, L.L., Smith, E.A. Weissinger, E., "The Relationship of Leisure Activities and
Perceived Health of College Students", Society and Leisure 15, 1992, pp. 545-556.
Chandler, A.D., (1962), Startegy and structure, Cambridge: MIT Press, p.13.
Costa, J., Teare, R., "Environment scanning: a tool for competitive advantage", in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., The inter national hospitality buissiness, London - New York, pp. 12-20
Dean, P., (ed.), (1996), Timeshare: The new force in tourism, World tourism organization, Madrid.
Ewert, A., "Why People Climb: The Relationship of Participant Motices and Experience Level to Mountaineering", Journal of Leiwure Research Vol. 17 no. 3, 1985.
Ferreira, R.R., "Club fitness, Aquantics and tennis operations" in: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 452-455.
Haylock, R., (ed.), (1997), Timeshare Industry Overview, RCI Consulting Europe.
Heath, E. Wall, G., (1992) Marketing tourism destination, John Wiley Sons, Inc., New York - Toronto.
Hofer, C.W. Schendel, D., (1987), Startegy formulation: analytical concepts, St. Paul, MN: west publishing, p. 4.
Holland, J.L., (1985), Making Vocational Choices: A Theory of Personalities and Work Environments, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jeresy.
Lundberg, D.E., Stavenga, M.H. Krishnamoorthy, M., (1995), Tourism Economics, John Wiley Sons, Inc., New-York - Toronto.
Kalwani, M.U., Yim, C.K., "Consumer Price and Promotion Expectations: An Experimental Study", Journal of Marketing Research 29, 1992, pp. 90-100.
Kalyanaram, G., Little, J.D.C., "An Empirical Analysis of Latitude of Price Acceptance in Consumer Packaging Goods", Journal of Consumer Research 21, 1994, pp. 408-418.
Kapoor, T., Wikoff, L.D., "Startegic Management in Clubs", In: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 187-189
Kapoor, T., Wikoff, L.D., "Quality Management Systems for Clubs", In: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 155-185.
Kotler, P., (1991), Marketing managementMarketing management, Prentice - Hall, London
Kotler, P., Bowen, J. Makens, J., (1996), Marketing for hospitality and tourism, Prentice - Hall, upper saddle river, NJ.
Kotler, P., Haider, D.,H. Rein, I., (1993), The free press, New York - Oxford
Langton, B.D. Porritty, J., (ed.), (1993), Environmental Mangement for Hotels International Hotels Environments initiative, Butterworth - Heinemann Ltd. Oxford - London.
Melamd, S., Meir, E.I. Samson, A., "The Benefits of Personality-Leisure Congruence: Evidence and Implications", Journal of Leisure Research 27(1), 1995, pp. 25-40.
Montgomery, R.J., "Service Excellene in Clubs", In:
J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 95-121.
O'Shaughnessy J., (1984), Competitive Marketing - A startegic Approach, George Allen Unwin, Boston
Owen, D., Teare, R., "Driving top-line profitabilty through the management of human resources" in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., The inter national hospitality buissiness, London - New York, pp. 185-190.
Perude, J., CCM, CHE, (1997), contemporary club management, Educational institute, Virginia - Michigan.
Perude, J., "A club's Board and its general manager", in: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 53-54.
Pfeffer, E., "A Message From Eric Pfeffer", In: Haylock, R., (ed.), (1997), Timeshare Industry Overview, RCI Consulting Europe, p. 89.
Pine, R., Go, F., M.,"Globalization in the hotel industry" in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., The inter national hospitality buissiness, London - New York, pp. 96-103.
Sahlberg, B., "Will information technology change future tourism behavior?", in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., The international hospitality buissiness, London - New York, pp. 88-95.
Schmidgall, R.S., "Club financial management", in: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 337-372
Schroder, "Are Timesahres Set to Break Out - Or Break Down?", Cornell , October 1988, p. 9.
Ross, F., G., "Effective communication, motivation and service quality among hospitality management" in: Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J. (ed.), (1996), The international hospitality buissiness, London - New York, pp. 122-138.
Ross, L.E., "Marketing Clubs", In: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 211-213.
Vellas, F. Be'cherel, L., (1995), International tourism, MaCmillan Press, Houndmills London.
Woods, R.H., "Managing Human Resources in Clubs", In: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 249-290.
Woods, R., H., Sciarini, M., P., "The role of organizational culture in service" in:
Kotas, R., Teare, R., Logie, J., Jayawardna, C., Bowen, J., (ed.), (1996), The international hospitality buissiness, London - New York, pp. 112-121.
Woods, R.H., "Managing Human Resources in Clubs", in: J. Perdue, (ed.), (1997), Contemporary Club Management, Educational Institute, Virginia-Michigan, pp. 249-269

תגים:

תיירות · יזמות · מלונאות · יחידת · מלון · טיים · שרינג · cst · טיים · שרינג

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול תיירותי - TIME SHARING CORPORATION", סמינריון אודות "ניהול תיירותי - TIME SHARING CORPORATION" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.