היישום אינו מחובר לאינטרנט

תום הלב בחוזי המכר

עבודה מס' 065098

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תום הלב הנדרש על פי חוזה המכר

6,265 מילים ,8 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

אחת השאלות היותר שנויות במחלוקת בפירוש חוק החוזים (חלק כללי) תשל"ג- 1973- שהעסיקה בתי משפט הוא כיצד יפורש סעיף 12(א) לחלק הכללי. הסעיף קובע: "במשא ומתן לקראת כריתתו של חוזה חייב אדם לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב".
בהצעת חוק החוזים נזקקו למשפט המקובל ולדין הגרמני. בדין הגרמני נחלק העיקרון של אשם בכריתת החוזה לענפי ענפים עיקריים :
1.חובת הזהירות לגבי פגיעות בגוף וברכוש.
2.חובת הודעה והבהרה, החובה שלא לעורר את הרושם שחוזה לבטח ייכרת...

עד היום לא הגדירו בתי המשפט באופן מפורש את משמעות הביטוי "תום לב ודרך מקובלת". חזרה על מילים אלו או שימוש בביטויים נרדפים כמו "יושר לב והגינות". אין בהם כדי להנחות את המשפט בדבר צורת החובה החדשה שהוטלה על המתקשרים בחוזה בשלב המו"מ, בדבר היקפה ומה עשויות להיות "תופעות חיצוניות" להפרתה. בהיעדר פסקי דין כאלה קשה מאוד לקבוע מתי הופרה חובת תום הלב והדרך המקובלת.

מטרת העבודה הנוכחית היא לבחון את תום הלב הנדרש על פי חוזה המכר. תום החב נדרש במקרים רבים וביניהם חוזים רגילים, חוזי מכר, חוזים לטובת צד ג' ועוד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת הנושא
2. הוראות החוק
2.1 הטעיה וניצול מצוקה
2.2 חובת גילוי לצרכן
3. ההתקשרות לביצוע עיסקה
3.1 חובת גילוי טרום חוזית
3.2 דרישת הכתב בחוזים צרכניים
3.3 הטעיית צרכנית
3.4 ביטול העסקה ללא המצאת עילה
3.5 כשרות החוזה מול עילת הקיפוח
4. משא ומתן ואופורטוניזם
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

דין החוזים הפך, באמצעות סעיף 61(ב) לחוק החוזים, לעוגן לעקרון תום הלב במשפט הישראלי כולו. כתוצאה מהוראת סעיף 61(ב) הפירוש והמשמעות שיוענקו לעקרון תום הלב בתחום דיני החוזים משפיעים ומקרינים גם מעבר לדינים אלה, במעגלי המשפט האזרחי והציבורי, והכל - כלשון סעיף 61(ב) - 'ככל שהדבר מתאים לענין ובשינויים המחויבים' - - - בתחום המשפט האזרחי במובנו הרחב אין כמעט איזור, נושא או גזרה שבהם לא הופעל או נדון עקרון תום הלב . בין נושאים אלה ניתן למנות את הבאים: חיובים סטטוטוריים, דיני חברות, דיני עבודה, דיני קניין, סדרי דין וראיות, דיני צוואות ודיני משפחה. לאחרונה אף הוצע להרכיב את העקרון החוזי של תום לב ודרך מקובלת על דיני הנזיקין" .
עם זאת, יש לציין, כי היקף פרישתו של העקרון בתוך התחומים השונים - כגון דיני הקניין וסדרי הדין - שונה לפי התחום והענין

תגים:

משא · ומתן · חוזה · דינים · תום · מכר

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תום הלב בחוזי המכר", סמינריון אודות "תום הלב בחוזי המכר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.