היישום אינו מחובר לאינטרנט

תום הלב במשפט המינהלי

עבודה מס' 067926

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של החלת עיקרון תום הלב במשפט המנהלי.

5,033 מילים ,36 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו נדון בהחלת עיקרון תום הלב במשפט המנהלי, כסיבה מספקת להתערבות בתי המשפט בהחלטות מנהליות ופסילתן בדיעבד. עילה זו, המאפשרת התערבות בתי המשפט, ואף לכניסה לנעלי הרשות עד כדי פסילת החלטותיה, הביאה עם הזמן ליצירת מנגנון חדש, באמצעותו יכול האזרח לפרוס טיעוניו, על סמך עובדות ונסיבות המצביעות על חוסר תום לבה של הרשות, להבדיל מקשיי הוכחה אחרים, כגון במקרים של ניגוד עניינים, אפליה, ושיקולים זרים.
ההתפתחות במרוצת השנים להחלת עקרון תום הלב על רשות ציבורית, בתחום המשפט המנהלי הייתה מהירה יחסית ורחבה עוד יותר, ומשכך המחשנו במסגרת פרק, כמה פסקי דין עקביים המטילים חובה זו, במסגרת התדיינויות משפטיות. שחלקן מראה חפיפה מובהקת בין התערבות מכוח עקרון תום הלב להתערבות שיפוטית מכוח עילות אחרות, וכמה יכול להיות העיקרון נשוא סמינריון זה, כמיותר, במקרים רבים.

במסגרת פרק אחר, נייחד דיון על מדינות אחרות בעולם, כגון גרמניה ואיטליה, שנקוט בחוקיהן עקרון תום הלב, תוך השוואה למדינת ישראל, וכמובן, תוך השוואה לרציונאלים שעמדו מאחורי חקיקת עקרון זה.

השאלה המרכזית- הישנה הצדקה מהותית להחלת עקרון תום הלב, מקום שישנן עילות מכוח כללי הצדק הטבעי, שיכולות להוות קריטריונים קבועים, ופחות עמומים ?

תוכן עניינים:
מבוא
תום הלב - נורמה או סטנדרט
התערבות בתי המשפט ברשות ציבורית
הרחבת עיקרון תום הלב
משפט משווה
משפט עברי
גישות להחלת עקרון תום הלב
השתרעות והשלכות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: חלק מהעבודה זהה לעבודה מס' 65656.

קטע מהעבודה:

האם לראות בתום-הלב, כשבאים לפרשו, תוכן נורמה או כלל, שוני מהותי מושגי ישנו בין שתי הקטגוריות. סיווג זה או אחר יכול להביא לשינוי מהותי במידת הפירושים הניתנים. נורמה מתנה תוצאה משפטית מסוימת בהתקיימותם של תנאים מוקדמים כששאלת התקיימותה ניתנת להכרעה בקלות. לעומת זאת, סטנדרט הוא נורמה המתנה תוצאה משפטית מסוימת בהפעלתו של קריטריון (המגלם בדרך כלל עיקרון מסוים). ההבדל נעוץ בכך שהכלל הוא נורמה סגורה, פשוטו של דבר; הפעלת כלל היא טכנית ולא מצריכה הפעלת שיקול דעת, מפעילו של הכלל אינו נדרש לתרום תרומה מהותית כלשהי משלו לעיצוב תוכנה של הנורמות(8).

תגים:

משפט מנהלי · תום לב · כללי צדק טבעיים · בטלות יחסית · בטלות · משפט משווה · משפט עברי · החלת תום הלב · התערבות שיפוטית · ביקורת שיפוטית · סטנדרט · נורמה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תום הלב במשפט המינהלי", סמינריון אודות "תום הלב במשפט המינהלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.