היישום אינו מחובר לאינטרנט

תום לב בחוק החברות החדש

עבודה מס' 070545

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שילובו של עיקרון תום הלב בחוק החברות החדש.

5,428 מילים ,27 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

תום-לב הוא עיקרון על במשפט הישראלי. ראשית, אראה את מקורות עיקרון תום-הלב בחקיקה במשפט הישראלי. הסעיפים הבולטים הם: סעיף12 וסעיף 39 בחוק החוזים חלק כללי, סעיף 12 הוא הסעיף העוסק בחלק של תום-הלב במשא ומתן. סעיף 39 הוא הסעיף העוסק בהתנהגות בתום-לב ובדרך מקובלת לאורך כל ההתקשרות בין הצדדים משלב המשא ומתן ועד שלב כריתת החוזה. כמו כן, סעיף 61(ב) הוא הסעיף המחיל את הרחבתו של עיקרון תום הלב על כל פעולה משפטית במשפט הישראלי גם היא אינה בגדר של חוזה. מקורו של עיקרון תום-הלב הינו מהמשפט הגרמני והוא הוכנס למשפט הישראלי עם חקיקת חוק החוזים (חלק כללי) בשנת 1973. מטרתו של עיקרון תום-הלב היא מניעת התנהגות שאינה הולמת.
בהמשך אראה את שילובו של עיקרון תום-הלב בחוק החברות החדש משנת 1999. בתחילה אגדיר הגדרות יסוד בחוק החברות החדש כמו הצדדים העיקריים הפועלים בחוק זה. ולאחר מכן אסביר ואפרט מי הם הצדדים ומתי על כל צד לנהוג בחובת תום-הלב כלפי הצד השני ו או הצד השלישי. כמו כן, אציג את "בעיית הנציג" שזוהי דילמה קשה ונפוצה מאוד עבור בעלי תפקידים בחברות, ואציע מודלים אפשריים לפתרון בעיה זו.
לסיום אראה משפט משווה בנושא תום-הלב בחוק החברות מהמשפט האנגלי והמשפט האמריקאי. בנוסף אראה משפט משווה על נושא תום-הלב בכלליות מהמשפט האיטלקי, המשפט הצרפתי והמשפט השוויצרי.

קטע מהעבודה:

המקור הראשוני להטלת החובה לנהוג בדרך מקובלת ובתום-לב בחקיקה הישראלית מצוי בסעיפים 12 ו-39 לחוק החוזים (חלק כללי). סעיף 12- מטיל חובה לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב במשא ומתן לכריתת חוזה. סעיף 39- מטיל חובה לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב בקיום חיוב הנובע מחוזה ובשימוש בזכות הנובעת מחוזה.
הוראות סעיפים אלו כשלעצמן אינן מרחיבות את תחולת החובה של תום-הלב מעל ומעבר לתחום המשפטי בו הן עוסקות. אך בא סעיף 61(ב) לחוק החוזים(חלק כללי) וקובע ש"הוראות חוק זה יחולו, ככל שהדבר מתאים לעניין ובשינויים המחויבים, גם על פעולות משפטיות שאינן בחינת חוזה ועל חיובים שאינם נובעים מחוזה".

תגים:

תום לב · עקרון תום הלב · חוק החברות החדש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תום לב בחוק החברות החדש", סמינריון אודות "תום לב בחוק החברות החדש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.