היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחינת השפעת התנהגות לא ראויה בארגון ואוטונומית עובדים על כוונת עזיבה

עבודה מס' 071225

מחיר: 259.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם אוטונומיית עובדים ובריונות בעבודה משפיעים על כוונות עזיבה של עובדים את מקום עבודתם?

5,176 מילים ,22 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בשנים האחרונות עלתה לשיח הציבורי תופעת כוונות עזיבה בקרב עובדים, תופעה שהולכת ותופסת תאוצה עם השנים, בייחוד בקרב עובדים נותני שירות. הנושא נדון רבות בכלי התקשורת ונערכו מחקרים אקדמאים רבים לבחינת התופעה. כשבאים לבחון את כלל המידע שקיים ניתן להבחין ב- 2 מאפיינים משותפים לאותם עובדים בעלי כוונות עזיבה: 1. היעדר באוטונומיה מצד המנהל 2.סביבה בריונית והתנהגות בלתי ראויה בעבודה.
הרצון לעסוק בחקר השפעת בריונות ארגונית ואוטונומיה בקרב עובדים על כוונת עזיבת עובדים את מקום עבודתם נובע מההכרה ההולכת וגוברת מצד מעסיקים לאפשר אוטונומיה ומרחב פעולה רחב יותר קיום מאשר בעבר. דוגמא לכך ניתן לראות בשיטת הארגון ה'טיילוריסטית' אשר לא אפשרה שיקול דעת ואוטונומיה מצד עובדים אלא דפוס עבודה חוזר וסיזיפי ללא כל הפעלת שיקול דעת וכתוצאה מכך ללא כל ערך מוסך עבור הארגון.
בהקשר לנושא הבריונות, מחקר זה יוצא מתוך נקודת הנחה כי אף עובד איננו מעוניין לעבוד בארגון בו שוררת בריונות כלפי עובדים. בריונות זו כך עולה, משפיעה באופן ניכר על שביעות רצון העובד, מוטיבציה לעבוד ומחויבות לארגון ובשל כך גם מתקיימת סבירות גבוהה יותר לעזיבת מקום העבודה. הן אוטונומיה והן בריונות משפיעים באופן ישיר אך גם עקיף על כוונת עזיבה של עובדים ולפיכך בחינה אמפירית של סוגיה זו תבחן בחלק הבא של המחקר.
להלן תובא סקירה על מאפייני כוונת עזיבה בקרב עובדים, בסקירה נשים את הדגש על 2 מהם: אוטונומיה מצד המנהל, בריונות והתנהגות בלתי ראויה בעבודה. בנוסף הסקירה תעסוק בקשר שבין אוטונומיה וכוונות עזיבה ובקשר שבין בריונות לכוונות עזיבה.

בחינת סוגיית מחקר זו נעשתה בקרב מדגם מייצג של 558 נדגמים. נדגמים אלה נדגמו על ידי כלל הסטודנטים של הקורס. שאלון המחקר הכיל מספר רב של היגדים כאשר לצורכי מחקר זה נעשה שימוש בהיגדים הבוחנים אוטונומיה ארגונית, בריונות וכוונת עזיבת עובדים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 כוונת עזיבה
2.2 בריונות והתנהגות לא ראויה
2.3 הקשר בין בריונות וכוונת עזיבה
2.4 אוטונומיה בעבודה
2.5 הקשר בין אוטונומיה בעבודה וכוונת עזיבה
3. שיטת המחקר
3.1 נבדקים
3.2 מדדים
3.2.1 משתנה תלוי
3.2.2 משתנה בלתי תלוי א
3.2.3 משתנה בלתי תלוי ב
3.3 מהלך המחקר
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתני המחקר
4.2 בחינת השערות המחקר
4.3 ממצאים נוספים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 תרומת המחקר והשלכותיו
5.4 מגבלות המחקר
5.5 הצעות למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

למרות שנושא עזיבת עובדים נחקר רבות לא ניתן למצוא בספרות הסכמה לגבי הגורמים אשר גורמים לעזיבתם. הגורמים לעזיבת עובדים בפועל מגוונים: אי שביעות רצון מתפקיד, משתני שוק עבודה, מימדים שונים של מחויבות ארגונית, תחושת קיפוח, שינויים ארגוניים, תרבות ארגונית (Claiborne et al, 2015) ועוד.
ניתן לחלק את הנושא לעזיבה מרצון ועזיבה שאינה מרצון (Morrell, Clarke and Wilkinson, 2001). עזיבה שאינה מרצון מקיפה את כל המקרים בהם העובד עוזב את מקום עבודה בעקבות אילוץ. מקור האילוץ יכול להיות בעובד עצמו (שינוי מקום מגורים, נכות וכיוצא באלו) או בארגון (התייעלות ארגונית, פיטורים על רקע מקצועי). בספרות המקצועית נושא עזיבת עובדים נדון בעיקר בהקשר הרצוני כאשר עזיבה מוגדרת כעזיבה של אינדיבידואל את מקום עבודתו מרצון (Djurkovic, McCormack & Casimir, 2008).

תגים:

אוטנומיה · בריונות · אלימות · עובדים · עבודה · ארגון · עזיבה · מקום עבודה · ארגונים · תנאים · יחס · השפלה · שביעות רצון · התפטרות · נטישה · התפטרות · תרבות ארגונית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחינת השפעת התנהגות לא ראויה בארגון ואוטונומית עובדים על כוונת עזיבה", סמינריון אודות "בחינת השפעת התנהגות לא ראויה בארגון ואוטונומית עובדים על כוונת עזיבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.