היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין תמיכה חברתית, חוסן נפשי ודחק לצמיחה ממשבר הקורונה.

עבודה מס' 070783

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שנערך באמצעות שאלונים.

6,087 מילים ,37 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

*הערת מערכת: השאלונים והנתונים הגולמיים אינם כלולים בעבודה.

מגפת הקורונה הינה מחלה נשימתית חדה שאובחנה לראשונה בדצמבר 2019 בעיר ווהאן שבסין ומשם התפשטה לכל העולם. הגורם למגפה הזאת הוא נגיף הקורונה ששייך למשפחת נגיפי הקורונה. במגיפה הנוכחית מדובר בנגיף שעבר באחרונה מוטציה והפך לאלים. מאז פרצה המחלה בשלהי 2019 חלו בה עשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם ומתו ממנה יותר ממיליון בני אדם. מדובר במחלה נשימתית שעל פי רוב היא קלה וחולפת מעצמה, אך עלולה להיות ממושכת וקטלנית. עם פרוץ מגפת הקורונה היא מהווה איום וחרדה הישרדותית על היחיד. תחושות רבות על היחיד בשל חוסר אונים שמשיקות למה שעשוי להיחוות כחרדה הישרדותית .
כתוצאה מהתפרצות והתפשטות מגפת הקורונה נקלע העולם לאירועים מעוררי דחק הפוגשים את היחיד בנקודת זמן שונות. הידבקות בנגיף גורם לאוכלוסיית העולם להיכנס לבידוד, פוגע בפרנסתם ועל חוסנם הנפשי. כל אלו ועוד גורמים למצב דחק בקרב האוכלוסייה. ישנם החוששים לבריאותם, ישנם החוששים לבריאות הוריהם, הסבים והסבתות, ישנם המודאגים מההשלכות הכלכליות של המצב וישנם המודאגים מכל אלה יחדיו. אי הוודאות לגבי המצב הקיים והקושי של היחיד לשלוט בו מגבירים את תחושת הדחק והיציאה ממנה.
במחקר השתתפו 597 נבדקים מתוכם השתתפו 277 גברים ו 320 נשים רובם המכריע מועסקים במקומות עבודה בישראל. במסגרת המחקר נעשה שימוש בשאלון סגור הכולל חמישה שאלונים ארבעה שאלונים המתייחסים למבנה המחקר ושאלון דמוגרפי: שאלון צמיחה פוסט טראומטית שאלון חוסן נפשי, שאלון דחק ושאלון דמוגרפי. המחקר נערך בעיצומה של המגפה, כאשר השאלונים הועברו במהלך החודשים נובמבר 2020 ועד ינואר 2021 באמצעות קישור הנשלח על ידי יישומון הWhatsApp לקבוצות עבודה שכללו אנשים העובדים בעבודות קבועות.

השערות המחקר הביאו תימוכין לחוויית הצמיחה פוסט טראומתית - צמיחה מן המשבר ונראה כי הסיכוי גבוה ליציאה מן המשבר, קרי צמיחה פוסט טראומטית יהיו כאשר ליחיד יש חוסן נפשי גבוה, תמיכה חברתית עוטפת וגבוהה ומעבר אירוע דחק (טראומה). בניתוח נתוני הרגרסיה נבחין כי מבין שלושת המשתנים למשתנה החוסן הנפשי יש את התרומה הגבוהה לצמיחה.

במסגרת המחקר נעשה שימוש בשאלון סגור הכולל חמישה שאלונים, ארבעה שאלונים המתייחסים למשתנה המחקר ושאלון דמוגרפי. ניתן הסבר במכתב הפותח את השאלון. במכתב הוסבר על מהותו של המחקר. המחקר אנונימי. השאלונים:
1. שאלון צמיחה פוסט טראומטית (PTGI: (Post Traumatic Growth Inventory)
(Tedeshi & Callhoun, 1996)
2. שאלון חוסן נפשי (Resilience) ( Campbell Sills & Stein, 2007)
3. שאלון תמיכה חברתית (Support Soci)
(1988, Fanley & Ziment, Dahlem, Ziment)
3.3.4 שאלון דחק (PSS (Perceived Stress Scale
(Cohen, Kamarck & Mermelstein, 1983). תורגם לעברית (Drori, 1983)
5. שאלון רקע

תוכן:
1. תקציר
2. סקירת ספרות
2.1 הקדמה:
2.1.1 צמיחה אישית
2.1.2 תמיכה חברתית
2.1.3 חוסן נפשי
2.1.4 דחק
3. שיטה:
3.1 נבדקים:
3.2 שיטת הדגימה - מתנדבים
3.3 כלים:
3.3.1 שאלון צמיחה פוסט טראומטית
3.3.2 שאלון חוסן נפשי (Resilience):
3.3.3 שאלון תמיכה חברתית (Support Soci)
3.3.4 שאלון דחק (PSS (Perceived Stress Scale:
3.3.5 שאלון רקע:
3.4 הליך:
4 תוצאות:
4.1 השערות המחקר
4.2 ניתוחים נוספים
5 דיון:
5.1 ממצאים
6. סיכום:
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

יחידים עם מיקוד שליטה פנימי מסוגלים להגיב לאיום או לאסון המתרחש בחייהם תוך הענקת תחושת משמעות למתרחש. מסוגלות עצמית ותחושת קוהרנטיות נמצאו במחקרים כמנבאים תהליכים של צמיחה מתוך משברים אישיים. יתכן שיש קשר קורבילנארי בין צמיחה פוסט-טראומתית ובין "הכושר הפסיכולוגי". קשר זה אנלוגי לקשר דומה בין כושר פיזי להתמודדות עם מאמץ פיזי קשה. בעלי כושר גבוה לא בהכרח יפיקו תועלת מאימון פיזי קשה יחסית לבעלי כושר בינוני. צמיחה פוסט טראומטית יכולה לבוא עם רמות גבוהות של סטרס פוסט טראומטי המפגש עם מחלה, אובדן וכאב הוא מטלטל, מעורר שאלות על העצמי ועל העולם, מאתגר את הביטחון האישי ואת משמעות הקיום. בצד זאת, חלקים נוספים עשויים לבוא לידי ביטוי לאחר תגובת ההלם הראשוני, האבל והעיבוד של מה שהיה. המחקר העכשווי מתמקד ברעיון של 'צמיחה מתוך משבר' - בתהליכים של התפתחות העצמי, שיפור, הנעה, גיבוש של תובנות חדשות ויצירת משמעות מחודשת מתוך האירוע המשברי(3).

תגים:

מגפת הקורונה · חרדה · דיכאון · תחושת הדחק · מגפה · צמיחה · מחקר · צמיחה מהמשבר · תמיכה חברתית · חוסן נפשי · דחק · טראומה · מגיפה · קורונה · קוביד · משברים · משבר · בריאות · קורונה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תמיכה חברתית, חוסן נפשי ודחק לצמיחה ממשבר הקורונה.", סמינריון אודות "הקשר בין תמיכה חברתית, חוסן נפשי ודחק לצמיחה ממשבר הקורונה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.