היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין תמיכה ותגמול לבין מחויבות ומעורבות ובין ביצועים

עבודה מס' 066887

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות רחבה והצעה למחקר בחברת סאייטקס.

19,695 מילים ,240 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מטרה תיאורטית:
עבודה זו אמורה לתרום לידע הקיים בספרות, בהקשר של גורמי הצלחה וכישלון של מיזוגים ורכישות, שהפכו למנוף צמיחה העיקרי בארגונים המנסים לפרוץ לתחומים חדשים. הגידול הרב בפעילות של מיזוגים ורכישות, מול אחוז הכישלונות העצום משכו את תשומת ליבם של חוקרים רבים מתחומים שונים. תוצאות המחקר שערך Kroeger (2001) אצל בן יצחק (2008), אשר בחן 34,000 מיזוגים ורכישות בין השנים 1997 ועד 2000, מראות ש- 58% מהמיזוגים נכשלו והיעדים לא מומשו. Pruett (2003), טוען ש- 83% ממיזוגים ורכישות הבינלאומיים לא עמדו ביעדי הרווחיות. חיזוק לכך קיים אצל ובר (2003), הטוען שבשנים האחרונות שיעור החברות שכשלו בהשגת מטרות המיזוג עומד על 83%. לטענתו הסיבה העיקרית לכישלון, נעוצה בחוסר התחשבות בגורם האנושי בעת תהליך התכנון והיישום של המיזוג.
באופן ספציפי מטרת המחקר התיאורטית, הינה בחינת המשתנים המשפיעים על תפקוד המשאב האנושי, בחינת המשתנים המשפיעים על עמידה ביעדי הארגון, ובדיקת ההלימה בין משתנים אלו. וזאת בארגון שלאחרונה עבר תהליך של רכישה על ידי ארגון ענק כדוגמת ארגון HP.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 תיאור הבעיה
1.3 שאלת המחקר
1.4 מטרות המחקר וחשיבותן
1.5 הדיסיפלינה הרלוונטית
2. סקירת ספרות
2.1 רקע תיאורטי
2.2 סקירת ספרות
2.2.1 POS - (תמיכה ארגונית נתפסת)
2.2.2 POR - (תפיסת הזדמנות לתגמול)
התייחסויות לעבודה
2.2.3 מעורבות בתפקיד
2.2.4 מחויבות ארגונית
התנהגויות העובד
2.2.5 OCBs - (התנהגויות של אזרחות ארגונית)
2.2.6 ביצועים במסגרת התפקיד
2.3 רציונל המחקר
2.4 מודל המחקר
2.5 השערות המחקר
2.6 משתני המחקר
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 המדגם
3.3 כלי המחקר
ראיון איכותי
3.4 שיטת הניתוח
4. מגבלות המחקר
5. תרומת המחקר
6. נגישות לנתונים
7. לוחות זמנים
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א' - מדפסות חברת HP Scitex
נספח ב' - מבנה ארגוני
נספח ג' - מכתב פרידה של מנכ"ל HP Scitex
נספח ד' - מודל המרחב ההתנהגות הארגונית (שוחט וויגודה-גדות, 2006)
נספח ה' - שאלון כמותי
נספח ו' - שאלון איכותי

קטע מהעבודה:

אחת הסברות לגורמים המשפיעים על הקשרים שבין התייחסויות עבודה והתנהגויות עובדים היא תיאורית החליפין (Masterson et al., 2000 אצל Schminke et al., 2002). העיקרון הבסיסי של תיאוריה זו, עוסקת בעובדים אשר חשים מחויבים להחזיר טובה בצורה כלשהי, כאשר אחרים מתגמלים אותם או מתייחסים אליהם יפה. תיאורית החליפין שימשה כהסבר על משתנים כגון: מחויבות ארגונית, ביצועים, היעדרות ותחלופה (McMillan, 2007). רעיון זה כלול ב- "נורמת ההדדיות", כאשר ארגון מתייחס יפה אל עובדיו, באמצעות העמדת הזדמנויות לתגמול, בונוסים, יחס טוב, או הפגנת מחויבות כלפי העובדים, העובדים גומלים בטובה בדרך כלשהי לארגון (Schnake, 1991 אצל McCook, 2003).

תגים:

שאלון · POS · POR · מחויבות ארגונית · מעורבות בתפקיד · OCB

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין תמיכה ותגמול לבין מחויבות ומעורבות ובין ביצועים", סמינריון אודות "הקשר בין תמיכה ותגמול לבין מחויבות ומעורבות ובין ביצועים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.