היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגלישה ברשת האינטרנט של ילדים על יחסיהם עם ההורים, על רמת הפעילות החברתית שלהם ומידת התוקפנות שלהם.

עבודה מס' 071201

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הנושא באמצעות שאלונים שהועברו להורים.

5,694 מילים ,15 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

בעידן של טכנולוגיה אשר מתפתחת בצעדי ענק יש לשמור על רמת אינטליגנציה בטכנולוגיה עוד מילדות על מנת לא לפגר מאחור ((Johnson, 2011. תחום בולט במיוחד בטכנולוגיה הוא תחום שימושי המחשב והאינטרנט. בשנים האחרונות ניכרת חדירת האינטרנט כמעט לכל משק בית ולכל מקום עבודה. שימוש האינטרנט החל בשנות ה-90 בעיקר בתחום הבנקים ושירותי הבנקאות. במרוצת השנים התפתחה התקשורת דרך האינטרנט. התקשורת דרך האינטרנט מלווה בקשר בינאישי מסוים מלווה בחוויה צבעונית ואינטראקציה חברתית. שיטה צבעונית ומעניינת זו גרמה להתפשטות השימוש באינטרנט לתוך חיינו בקצב מסחרר .(Colley & Maltby, 2008)
בסקר לאומי בבריטניה שבוצע בשנת 2006 נמצאה עליה של כ-11% תוך 4 שנים בשימוש באינטרנט במשקי בית. בסקר משנת 2002 נמצאו 46% ממשקי הבית משתמשים באינטרנט ובשנת 2006 נמצא 57% שימוש באינטרנט ע"י משקי הבית. בשנת 2005 נמצא בפרויקט דיגיטלי בארצות הברית כי 78% מהאמריקאים גלשו באינטרנט, כמו כן נמצאה עליה משמעותית בהיקף זמן הגלישה (Bimber, 2000 ; Wasserman & Richmond-Abbott, 2005). בסקר שבוצע בישראל בשנת 2009 ע"י משרד התמ"ת נמצא כי 60.7% מסך האוכלוסייה מחוברים לאינטרנט. בעשור האחרון נחקר תחום השפעת האינטרנט על קבוצות חברתיות מסוימות. בעבודה זו נסקרת ונבחנת תופעת השימוש באינטרנט בהיבט המגדרי, כלומר נבחנים הבדלי השימוש באינטרנט בקרב נשים וגברים. בסקירת ספרות בתחום הבדלי מגדר בשימוש ובצריכה באינטרנט נראה כי מסקנת החוקרים משתנה עם השנים. בשנים קודמות הצביעו החוקרים על פער אמיתי שקיים בשימוש ובצריכה של אינטרנט בין נשים ובין גברים וכי נשים צורכות ומשתמשות פחות בשירותי האינטרנט מאשר גברים .(Hamburger & Ben-Artzi, 2000)
במחקר זה נבחן את השפעת הגלישה באינטרנט על התנהגותו של הילד, על היחסים החברתיים והיחסים עם המשפחה הראשונית של הילד. על מנת לבחון סוגיה זו המחקר בנוי במספר שלבים: הפרק הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר בנוי בצורת משפך מתיאור השימוש במחשב לצרכים מקוונים, השפעת השימוש במחשב על ילדים והיחסים בין הורים וילדים במשפחה ובין ילדים וקבוצת השווים.
הפרק השני הינו פרק המתודולוגיה. בפרק זה מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
אנו מצפות למצוא עלייה ברמת התוקפנות של הילדים, כאשר זמן האיכות עם ההורים והחברים פוחת וזמן הגלישה במשחקי רשת תחרותיים עולה.

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע לשימוש מחשב וגלישה מקוונת
2.2 השפעה של משחקי המחשב עפ"י המודלים התיאורטיים
2.3 היחסים בין ההורים לבני הנוער
2.4 היחסים בין בני נוער ובני גילם
2.5 בני נוער ותוקפנות
2.6 סיכום הממצאים התיאורטיים
3. רציונל המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 כלי המחקר
4.2 הליך המחקר
4.3 משתתפי המחקר
5. ממצאים
5.1 משתתפי המדגם
5.2 סטטיסטיקה הסקתית
5.2.1 השערה 1
5.2.2 השערה 2
5.2.3 השערה 3
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנות
6.3 מגבלות המחקר
6.4 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון המחקר ופלטים סטטיסטיים

קטע מהעבודה:

השימוש במחשב ובעיקר הגלישה באינטרנט הפכו מאז תחילת שנות התשעים, למרכיב דומיננטי בדפוסי הפנאי של ילדים ונוער. האינטרנט נתפס בקרב צעירים כמקום חופשי ושוויוני ושכיחות השימוש בו בקרב מתבגרים גבוהה בהשוואה לקבוצות גיל אחרות (ברק, 2006., Peter et al., 2006). הנתונים מלמדים כי מבחינת היקף השימוש של בני נוער באינטרנט ב-40 מדינות באירופה ובצפון אמריקה, ישראל ממוקמת במקום השני (הראל-פיש ואחרים, 2009).
במחקר שנבדקו בו דפוסי השימוש באינטרנט בקרב ילדים ובני נוער בישראל, נמצא כי כמחצית מהנבדקים דיווחו על זמן גלישה באינטרנט בממוצע 6-12 שעות בשבוע, וכחמישית דיווחו על גלישה באינטרנט יותר מ-13 שעות בממוצע בשבוע (דוח הכנסת, 2010). ניתוח הבדלי המגדר לגבי השימוש במחשב מלמד כי לא קיימים הבדלים מובהקים בין המינים ( Mesch & Talmud, 2007).

תגים:

טכנולוגיה · אינטרנט · תקשורת · קטינים · נערים · בני נוער · חברה · קשר חברתי · ביטחון · מחשב · גלישה · הורים · יחסים · קשר · התנהגות · ילד · זמן איכות · מסך · מסכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגלישה ברשת האינטרנט של ילדים על יחסיהם עם ההורים, על רמת הפעילות החברתית שלהם ומידת התוקפנות שלהם.", סמינריון אודות "השפעת הגלישה ברשת האינטרנט של ילדים על יחסיהם עם ההורים, על רמת הפעילות החברתית שלהם ומידת התוקפנות שלהם." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.