היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזכות לפרטיות בשימוש ברשת האינטרנט במהלך העבודה

עבודה מס' 064904

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפרטיות של הגולש ברשת האינטרנט, תוך התייחסות למקרה הפרטי של גלישה ממקום העבודה תוך שימוש בכליו של המעביד.

12,383 מילים ,40 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

השימוש ברשת האינטרנט כיום מהווה צורך קיומי כמעט לתמיכה בניהול ארגון וסיוע למנהלי הארגונים. למעשה שימוש זה הינו בלתי מוגבל כמעט בתחום העברת וקבלת מידע בכל תחום שבו בארגון קשור: משירותי הדואר האלקטרוני (E-MAIL), לצורך העברת והפצת דואר בין סניפי הארגון ועם הגורמים השונים שלארגון יש עניין להיות בקשרי מידע, לצורך הזמנות ורכישות מול ספקים, מכירה והפצה מול לקוחות, פרסום ופרסומת. חיבור ברשת לחשבון/ות הבנק הפרטי/ים של הארגון מאפשר לנהל את החשבון/ות באופן זמין ומיידי בכל הבנקים ומאפשר לנהל ולנייד את סוגי המטבעות עפ"י מצב "השוק", ללא צורך בביקור בסניפים. רשת האינטרנט מאפשרת גם עדכונים רצופים לפרסומים שונים המתפרסמים כל העת "באתרים" הרבים ברשת, לחידושים המתפתחים בעולם אך בעיקר אצל המתחרים. ברשת האינטרנט מפרסמים ב-"אתרים", גורמים עסקיים לצורכי פרסום, מחקר מדעי, אך גם לצרכים "מודיעיניים" עסקיים.
לסיכום, הסיוע של רשת האינטרנט למנהל המצליח לצורך קבלת החלטות בעידן העכשווי, המבוסס על מהירות התגובה ועל יכולת השגת המידע, מהווה כלי - עבודה ניהולי מחייב שמציב אתגר טכנולוגי לכל מנהל ביכולת ההתמודדות עם טכנולוגיה זו שבילתה, אין עוד כיום אפשרות הצלחה בניהול האישי והצלחה עסקית לארגון.
כלומר, האינטרנט בימנו הפך לכלי עבודה ממדרגה ראשונה, אשר ארגונים רבים נזקקים לו במהלך העבודה. עם זאת, כמו מכשירים אחרים: טלפון, מכונת הצילום ועוד, לא ניתן להגבילם, פיזית, רק לשימוש לצרכי העבודה. מנגד קיימת חובת כל עובד לעבוד במסירות ובנאמנות. זאת מכח תנאי היסוד שביחסי עבודה בין עובד ומעביד. עובד שלא מקיים חובותיו, מפר את חוזה העבודה המפורש או שבע"פ עפ"י הנוהג המקובל, במשמעות הרחבה. מעשיו ו/או מחדליו של העובד: החל מאיחור חד פעמי להתייצב לעבודה וכלה בהעדרות ממושכת מהעבודה מבלי ליטול רשות לכך, הינה העדרות שיש בה נטישת העבודה. במישור יחסי העבודה ייחשב הדבר "כהפרת משמעת", אם כי ייתכן ובתחום הפרת משמעת, יבואו גם מעשים או מחדלים שאינם מגיעים לכלל הפרת חוזה עבודה. עליך כמעביד יהיה להוכיח כי העובד לא מילא את חובותיו כעובד, כפי שאתה מציין, ובעיקר את חובתו לעבוד במסירות ובנאמנות. יתכן מצב כי בעקבות התנהגות העובד, תצדיק מתן התראה ואפילו במקרה קיצוני ביותר, הנחשב כהפרת משמעת חמורה להבדיל מסתם הפרת משמעת, ניתן יהיה לנקוט בפיטורים תוך שלילת הזכות לפיצויים, בהתחשב בתקנון העבודה הנהוג. בדרך כלל הפרת משמעת חמורה הינה במקרים כגון: גניבה או חבלה במזיד, בזבוז חומרים בזדון, הורדת תפוקה במזיד וכו'(1).

אי לכך ארגונים רבים מתלוננים על כך כי עובדים גולשים באינטרנט חלק ניכר מהזמן. חברות כמו אינטל טוענות כי מדי שנה אובדות אלפי שעות עבודה (גלובס, 2.1.2004), ולכן הם מתכוונות לעקוב אחר העובדים- מי אכן משתמש ברשת שלו לצרכי עבודה (עבודה פרטית, הנאה, סידורים פרטיים וכד').
השאלה היא האם הדבר חוקי. האם המעביד אינו עובר על עבירות כמו חוק הגנת הפרטיות, חוק המחשבים וכד'.
------------------------------------------------------------------
1. ער"מ /4/80 עיריית תל-אביב-יפו נ.זיוה גמרמן

תוכן העניינים:
מבוא
הזכות לפרטיות
מטרתו של החוק
פגיעה מוצדקת בפרטיות
השיקולים בעד ונגד הגנה על הפרטיות
הערכת הפגיעה
סוגי הפגיעה בפרטיות הגולש ?
סוגי פגיעות בפרטיות
מגמות חקיקה עיקריות
חוק המחשבים
הגנת הפרטיות
הגנה על קניין רוחני
חוק האזנת סתר
אכיפת החוק בישראל
פרטיות בעבודה - מבחן בתי-המשפט
סיכוני המעביד בגין שימוש עובדים ב - אי-מייל:
משפט משווה
הממד הבינלאומי
אנגליה
קנדה
ארה"ב
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדרת המושג פרטיות בעייתית ולכן בדומה לארצות אחרות בהן קיימים חוקים האוסרים פגיעה בפרטיות, בישראל לא הוגדר המושג בצורה ברורה שכן קשה למצוא הגדרה ממצה וברורה בחוק הישראלי. בבעיה זו נתקלו חברי ועדת כהן- ועדה להגנה על צנעת הפרט ועל כן בהצעת החוק ובחוק הגנת הפרטיות התשמ"א-1981 אין הגדרה לפרטיות, אלא ישנה רשימה בלתי סגורה של מקרים שיחשבו כפגיעה בפרטיות(2). כוונת המחוקק היתה כי במרוצת השנים, על פי התפתחות החברה וצרכיה יצוק בית המשפט תוכן על ידי חקיקה שיפוטית, שכן עם התפתחות המדע והטכנולוגיה תמצאנה דרכים חדשות לפגיעה בפרטיות אשר לא יכולנו לחשוב עליהן קודם.
דוגמא אקטואלית היא האזנה לפלאפון- בעבר מכשיר זה לא היה זמין ועל כן לא טרחו להתייחס אליו בחוק האזנת סתר. לא ברור האם האזנה לפלאפון אסורה מחוק האזנות סתר או מכח חוק הגנת הפרטיות, וטרם נמצא לכך פתרון(3).

תגים:

דואר אלקטרוני · גלישה · אימייל · מחשבים · אינטרנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזכות לפרטיות בשימוש ברשת האינטרנט במהלך העבודה", סמינריון אודות "הזכות לפרטיות בשימוש ברשת האינטרנט במהלך העבודה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.