היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטילגנציה רגשית, סולידריות והקשרם לרווחה סובייקטיבית של העובד בארגון

עבודה מס' 071186

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנו קשר חיובי בין אינטלגנציה רגשית וסולידריות בעבודה ובין רווחה סובייקטיבית בקרב העובד בארגון?

9,314 מילים ,31 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

המחקר עוסק בבחינת הקשר בין אינטליגנציה רגשית וסולידריות ובין רווחה סובייקטיבית של העובד בארגון. אינטליגנציה רגשית, מונח הלקוח מתוך תקשורת אנושית, מצייר מספר ערכים אצל האדם אשר מאפשרים לו, או מכשילים אותו בהתמודדות עם סוגיות חברתיות באמצעות טיב היכולת הרגשית שלו לספוג דברים ולהתמודד עימם בשיקול דעת ואורך רוח. כלומר, אינטליגנציה רגשית הינה חיבור מושכל של מחשבה ורגש, המוביל את האדם למצב אופטימאלי עם עצמו ועם סביבתו. חיבור נכון בין הרגשות ובין התהליך הקוגניטיבי מאפשר תגובה הנובעת מבחירה ולא מאוטומטיות או אימפולסיביות ובנוסף מאפשר ניהול עצמי וניהול אחרים באפיקים רצויים מבחינה אישית ובין-אישית - בזוגיות, בהורות, בעבודה ובחינוך. מאידך, סולידריות הינה הזדהות של יחיד או של קבוצה המאופיינת באמפתיה, לכידות והזדהות מלאה אשר באה לידי ביטוי רגשי או התנהגותי. כלומר, התנהגות שיתופית מאופיינת על ידי הדדיות. מטרת המחקר הינה לבחון כיצד אלה משתנים אלה שתיארתי לעיל משפיעים על הרווחה הסובייקטיבית של העובד בארגון.
המחקר בנוי באופן הבא: בחלק הראשון של מחקר זה מופיע פרק הסקירה אשר מציג את התיאוריות השונות בדבר אינטליגנציה רגשית- הגדרתה, הגורמים המשפיעים עליה וכן השלכותיה על העובד בארגון החלק השני בפרק זה עוסק בסולידריות- הגדרת המשתנה, גורמים המשפיעים על סולידריות העובד והשלכות הסולידריות על העובד. החלק השלישי של פרק הסקירה עוסק ברווחה סובייקטיבית- הגדרה והשלכותיה על העובד בארגון.
בחלק השני של המחקר מוצג פרק שיטת המחקר מציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הרלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון ולהעמיק בנושא נרחב בתחום ההתנהגות הארגונית כאשר כיום תפקידה של האינטליגנציה הרגשית בחיבור העובד לארגון ותרומתה לעובד בהיבטים שונים של מוטיבציה ומחויבות ארגונית הינה מרכיב מהותי בכל שיטת ניהול עובדים בארגונים שונים.
לאור רקע הדברים הנ"ל, בחרתי לשאול את שאלת המחקר הבאה: האם ישנו קשר חיובי בין אינטלגנציה רגשית וסולידריות בעבודה ובין רווחה סובייקטיבית בקרב העובד בארגון?

במחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר מסוג שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אינטליגנציה רגשית
2.1.1 הגדרה
2.1.2 גורמים המשפיעים על האינטליגנציה הרגשית
2.1.3 השלכות של אינטליגנציה רגשית
2.2 סולידריות
2.2.1 הגדרה
2.2.2 גורמים המשפיעים על הסלידריות
2.2.3 השלכות של סולידריות
2.3 רווחה סובייקטיבית
2.3.1 הגדרה
2.3.2 גורמים לרווחה סובייקטיבית
2.3.3 השלכות של סולידריות
3. פרק השיטה
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנה תלוי
3.1.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת הדגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסיית המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטי SPSS

קטע מהעבודה:

אינטליגנציה הרגשית היא מושג חדש בתחום הפסיכולוגיה והמחקר הפסיכולוגי שהופיעו בשניים עד שלוש העשורים האחרונים. "אינטליגנציה רגשית נמצאת בכל מקום. אנשי חינוך, מנהלים ומדריכים לחיים מאושרים אימצו בברכה את הרעיון, שהדבר החשוב ביותר בחיינו הוא מודעות רגשית, רגישות גבוהה וחוכמת חיים" (זיינר, מתיוס, רוברט 2012).
מתחילתו של המחקר אודות האינטליגנציה ועד היום, ישנו ריבוי של הגדרות על האינטליגנציה הרגשית. על אף המגוון, ישנה הסכמה רחבה בין החוקרים שהאינטליגנציה היא היכולת להסתגל למצבים חדשים, ללמוד מהניסיון, לפתור בעיות מורכבות, לחשוב באופן מופשט, להסיק ולבצע השלכה (Mayer et al., 2000b; Gottfredson , 1994).

תגים:

עובד · עבודה · ארגון · חברה · רגש · אינטלגנציה · סולדיריות · רווחה · סובייקטיביות · מוטיבציה · ניהול עובדים · מחוייבות · ביצועים · ארגונים · סגנון · משאבי אנוש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטילגנציה רגשית, סולידריות והקשרם לרווחה סובייקטיבית של העובד בארגון", סמינריון אודות "אינטילגנציה רגשית, סולידריות והקשרם לרווחה סובייקטיבית של העובד בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.