היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטילגנציה והבעיתיות שבהגדרתה

עבודה מס' 020611

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי אינטילגנציה, מודלים להסברת מנגנון הקשב והזיכרון, תהליכי תפישה ויזואלית ושיטות אבחנה אצל תינוקות.

5,355 מילים ,4 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בארבע שאלות מרכזיות בפסיכולוגיה הקוגניטיבית: האינטליגנציה, בעיות קשב, בעיות ויזואליות ומנגנון הזיכרון.

אינטליגנציה הוגדרה במונחים של הישגי ביצוע בנבחנים שנבדקו יכולת מחשבה ושיקול מופשטים. דבר זה הוליד את ההפשטה הסטטיסטית של מנת המשכל ((IQ.
אין כמעט ספק שקיימת התאמה ברורה בין התוצאות של מבחני משכל להשגים בחינוך וסטטוס תעסוקתי. המחלוקת העיקרית על דרכי השימוש במבחנים אלה מקורה בטענה של הנטיביסטים הסוברים כי כ80%- מכלל הבדלים בין אדם לאדם העולים ממבדקי מנת משכל מקורם בגורמים גנטיים. על פי הסקה זו האינטליגנציה אינה אלא תכונה מוטבעת המעדיפה גבולות עליונים לרמת התיפקוד האנטלקטואלי של האדם.
השקפה אחרת גורסת כי האינטליגנציה אינה אלא כישורים מוגדרים ככאלה בהקשר תרבותי ברור ומוגדר. לפיכך, בחברות שאינן יודעות קריאה וכתיבה מייחסים חשיבות וערך לכישורים הנלמדים במסגרת ההקשרים שבהם יעשה שימוש בכישורים אלו, ואילו בחברות הטכנולוגיות נדרש המבוגר לכישורים של שיקול וחשיבה מופשטים הנרכשים במסגרות של למידה פורמלית.
המסקנה היא כי מה שמוגדר כאינטליגנציה בחברה טכנולוגית משקפת את הגורמים התורמים להצלחה ולהישגים בבית הספר. תיאוריה זו על אודות האינטליגנציה, שלא כמו התיאוריות המדגישות רק תהליכים אינטלקטואליים, מתחשבת גם בתרומתם של גורמי הנעה להתגברות כשרי הביצוע ומעשה.

ראשי פרקים:
1. מבוא - מהי אינטליגנציה
2. מודלים המסבירים את מנגנון הקשב, ליקויים בו והפרעות תפקודיות כתוצאה ממנו
3. תהליכי התפישה הויזואלית ושיטות אבחנה של יכולת התפישה אצל תינוקות
4. תהליכי זיכרון וליקוים בהם.
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אינטליגנציה הוא מונח שהשימוש בו נפוץ עם התגברות תנועת המבחנים הפסיכולוגיים בראשית המאה העשרים. האינטליגנציה נתפשה בתורת כושר קוגניטיבי (הכרתי) כללי המוטבע בכל אדם ומנחה את כל תהליכי השיקול ההגיוני.
למעשה הוא הוגדר במונחים של הישגי ביצוע בנבחנים שנבדקו יכולת מחשבה ושיקול מופשטים. דבר זה הוליד את ההפשטה הסטטיסטית של מנת המשכל ((IQ.
אין כמעט ספק שקיימת התאמה ברורה בין התוצאות של מבחני משכל להישגים בחינוך וסטטוס תעסוקתי. המחלוקת העיקרית על דרכי השימוש במבחנים אלה מקורה בטענה של הנטיביסטים הסוברים כי כ80%- מכלל הבדלים בין אדם לאדם העולים ממבדקי מנת משכל מקורם בגורמים גנטיים. על פי הסקה זו האינטליגנציה אינה אלא תכונה מוטבעת המעדיפה גבולות עליונים לרמת התיפקוד האינטלקטואלי של הנבחן.

מקורות:

זכאי דן, יסודות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1992.
LURIA, A.R., (1978):"L.S. VYGOTSIKY AND THE PROBLEMS OF FUNCTIONAL LOCALLIZATION", IN THE SELECTED WRITING OF A.R. LURIA, WHITE PLAINS, N.Y. SHARPE PUBLISHER, PP. 273-281.
LURIA, A.R., (1973): THE WORKING BRAIN BASIC BOOKS, N.Y., PP.43-101.
VIGOTSKY, L.S., THE COLLECTED WORKS OF L.S. VIGOTKY MEMORY AND ITS DEVELOPMEMT IN CHILDHOOD PP.301-310.

תגים:

מנת משכל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטילגנציה והבעיתיות שבהגדרתה", סמינריון אודות "אינטילגנציה והבעיתיות שבהגדרתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.