היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין הפרעות קשביות, אימפולסיביות ואינטליגנציה רגשית

עבודה מס' 069634

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם לבעלי הפרעת קשב יש אינטלגנציה רגשית נמוכה שנובעת מאימפולסיביות.

6,864 מילים ,44 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בסקירה הספרותית נראה כי הפרעת קשב והיפראקטיביות לרוב מלווה באימפולסיביות Clark et al. ,2009)), תכונה המקשה על ויסות התנהגויות בהתאם לחוקי החברה המקובלים (Colder & Stice, 1998). Wooton (2009) טוענת שנראה שיפור בהתנהגויות ההסתגלותיות אצל הלוקים אם נטפח אצלם את האינטליגנציה הרגשית. לאור זאת, עלה הצורך בבדיקת הקשר בין הפרעות קשביות, אימפולסיביות ואינטליגנציה רגשית. המחקר הנוכחי בדק אם הלוקה פועל מתוך אימפולסיביות, מתקשה בויסות התנהגויות בינאישיות, וכתוצאה מכך נותר עם אינטליגנציה רגשית נמוכה.
לצורך בדיקת ההשערה נדגמו 185 נבדקים בגילאי 18-63. הנבדקים נדרשו לענות על שלושה שאלונים אשר מדדו אימפולסיביות, אינטליגנציה רגשית, ויכולות קשביות. מהממצאים עולה כי יש מתאם חיובי מובהק בין הסימפטומים של היכולות הקשביות לבין הסימפטומים של אימפולסיביות, וכן יש מתאם שלילי מובהק בין הסימפטומים של היכולות הקשביות לבין רמת האינטליגנציה הרגשית. יחד עם זאת, השערת המחקר המרכזית לא אוששה ולא ניתן לומר כי אימפולסיביות גורמת לאינטליגנציה רגשית נמוכה אצל אנשים שמאופיינים בקשיים ביכולות הקשביות. אך ייתכן ואימפולסיביות תגרום לפגיעה באופן עקיף באינטליגנציה הרגשית דרך מספר משתנים מתווכים שהגורם הראשוני להם הוא אימפולסיביות, והתוצאה תהייה פגיעה באינטליגנציה הרגשית.

תוכן העניינים:
תקציר
סקירה ספרותית
שיטה
תוצאות
דיון
רשימה ביבליוגרפית
נספח 1 - מכתב פנייה
נספח 3- שאלות דמוגרפיות
נספח 4 - שאלון אימפולסיביות
נספח 5 - שאלון תפישה עצמית
נספח 6 - שאלון קונרס למבוגרים

קטע מהעבודה:

הפרעת קשב והיפראקטיביות (Attention Deficit Hyperactivity Disorder - ADHD) הינה הפרעה מוחית אשר פוגעת בעיקר ביכולות הקשביות (Barkley, 1998). את הלוקים בתסמונת ניתן לחלק לארבעה טיפוסים שונים:

תגים:

ADHD · מחקר אמפירי · קשביות · ADHD

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין הפרעות קשביות, אימפולסיביות ואינטליגנציה רגשית", סמינריון אודות "הקשר בין הפרעות קשביות, אימפולסיביות ואינטליגנציה רגשית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.